Με άξονα τη σύναψη νέων συνεργασιών τόσο σε επίπεδο λιανικής όσο και στις εξαγωγές, η διοίκηση της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας, θυγατρικής του ομίλου Carlsberg, επιχειρεί να θέσει τις βάσεις ανάκαμψης μετά τις σημαντικές αναταραχές που προκάλεσαν στον κλάδο η πανδημία και το πλήγμα στην εστίαση και τον τουρισμό.

Προ ημερών ανανεώθηκε μέχρι και το 2024 η συμφωνία για την αποκλειστική διανομή των προϊόντων Guinness στην Ελλάδα, ενώ τις επόμενες ημέρες αναμένεται να ανακοινωθεί και μια σημαντική συνεργασία με την Aegean Airlines.

«Ανέκαθεν ήμασταν και συνεχίζουμε να είμαστε ανοιχτοί σε ευκαιρίες που συνδέονται με αμοιβαία επωφελείς συνεργασίες», λέει στο «business stories» ο κ. Ντέγιαν Μπέκο, διευθύνων σύμβουλος της ζυθοποιίας που παράγει δημοφιλή προϊόντα όπως Fix, Mythos και Kaiser. «Αλλωστε», προσθέτει, «η συνεχής εξέλιξη και αναζήτηση του νέου, του καλύτερου, είναι βασικό στοιχείο της φιλοσοφίας μας. Είμαστε πάντα θετικοί σε προτάσεις που ενισχύουν το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων μας, προς όφελος των καταναλωτών και πελατών μας».

Στο πλαίσιο αυτό, το σχέδιο της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας για φέτος, όπως εξηγεί ο κ. Μπέκο, κινείται σε τρεις πυλώνες.

«Θα συνεχίσουμε να ακολουθούμε τη δυναμική της “ζεστής αγοράς” (σ.σ.: λιανική) με στοχευμένες εμπορικές ενέργειες, ενώ παράλληλα θα επιδιώξουμε να διατηρήσουμε την προ πανδημίας θέση μας στην “κρύα αγορά” (σ.σ.: εστιατόρια, ταβέρνες, καφέ και μπαρ), που σταδιακά θα ανακάμπτει. Ανυπομονούμε, δε, να υποδεχτούμε και πάλι τον τουρισμό με το brand Mythos, την πιο δημοφιλή ελληνική μπίρα στο εξωτερικό, ευελπιστώντας σε αρκετά καλύτερες επιδόσεις σε σχέση με πέρυσι. Από φέτος, μάλιστα, και μόλις οι υγειονομικές συνθήκες επιτρέψουν την αποκατάσταση του ταξιδιού, θα μπορούσαν να την απολαύσουν προτού καν φτάσουν στη χώρα μας, στις πτήσεις εξωτερικού της Aegean, αλλά και αργότερα μέσα στο καλοκαίρι, σε όλες τις πτήσεις και τα lounge της αγαπημένης αεροπορικής στην Ελλάδα. Είμαστε πολύ χαρούμενοι γι’ αυτή τη νέα συνεργασία, μέσω της οποίας θα απολαμβάνουν τα προϊόντα μας Ελληνες και ξένοι ταξιδιώτες, που επιλέγουν την κορυφαία ελληνική αεροπορική εταιρεία».

Την ίδια ώρα θα επιδιωχθεί ακόμα μεγαλύτερη επέκταση των εξαγωγών. «Εχουμε καταφέρει τα προϊόντα της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας να αποτελούν τον αδιαμφισβήτητο πρεσβευτή της ελληνικής μπίρας σε όλο τον κόσμο. Σήμερα εξάγουμε σε 39 χώρες και στις πέντε ηπείρους. Δεν σταματήσαμε ούτε κατά τη διάρκεια του πρώτου lockdown που εφαρμοζόταν διαδοχικά σε σχεδόν όλες τις χώρες. Χάρη στις συντονισμένες προσπάθειές μας, οι εξαγωγές κινήθηκαν ικανοποιητικά το 2020 και ανήλθαν σε 8,5% των συνολικών μας πωλήσεων. Εστιάσαμε σε σημαντικές αγορές, όπως η Γερμανία, η Αυστρία και η Πολωνία, με έμφαση στο κανάλι του off trade που ήταν ανοιχτό, ενώ συνάψαμε νέες συμφωνίες με μεγάλες αλυσίδες λιανεμπορίου στη Ρωσία και το Ισραήλ. Το 2021 επιδιώκουμε να μπούμε σε νέες αγορές και να επεκτείνουμε περαιτέρω την παρουσία μας σε υφιστάμενες, μεταξύ των οποίων Κίνα, Ινδία και Ρωσία, που παρουσιάζουν σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης».

Οι εξαγωγές και η λιανική, εξάλλου, έως ένα σημείο κατάφεραν να δημιουργήσουν αναχώματα στις απώλειες που είχαν οι ζυθοποιίες πέρυσι. Ωστόσο και πάλι οι απώλειες ξεπερνούν το 20%. «Η πανδημία δημιούργησε μια μοναδική συνθήκη που δεν άφησε κανέναν κλάδο ανεπηρέαστο. Πόσο μάλλον τη ζυθοποιία, που συνδέεται άμεσα με την εστίαση και τον τουρισμό», λέει ο κ. Μπέκο. «Δυστυχώς, η αγορά της μπίρας δέχτηκε σημαντικό πλήγμα, καθώς περισσότερο από το 60% της κατανάλωσης σε κανονικές συνθήκες πραγματοποιείται στη λεγόμενη “κρύα αγορά”, δηλαδή σε εστιατόρια, ταβέρνες, καφέ και μπαρ, τα οποία το 2020 παρέμειναν κλειστά για περισσότερο από το 1/3 του έτους. Ενα σημαντικό ποσοστό, δε, προέρχεται από τον εισερχόμενο τουρισμό. Σαφώς επηρεάστηκε αρνητικά και η εταιρεία μας, τόσο σε όγκους πωλήσεων όσο κατ’ επέκταση και στην κερδοφορία. Ωστόσο, δεν μείναμε άπραγοι. Από πολύ νωρίς κινηθήκαμε ώστε να εξασφαλίσουμε τη συνέχιση της δραστηριότητάς μας στις νέες συνθήκες, πάντα με ασφάλεια για τους ανθρώπους μας, ενώ συνειδητά εστιάσαμε στη “ζεστή αγορά”, με έμφαση στα σούπερ μάρκετ και σε άλλα σημεία λιανικής πώλησης, τα οποία παρέμειναν ανοιχτά καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, αυξάνοντας τελικά το μερίδιό μας».

Μάλιστα το γεγονός της απώλειας του τουριστικού ρεύματος, όπου συνήθως κυριαρχεί η Mythos, και της αύξησης των πωλήσεων από τα σημεία λιανικής ενίσχυσε το brand της Fix, που έκανε το 41% του εγχώριου όγκου πωλήσεων καταφέρνοντας παράλληλα να αυξήσει κατά 2 ποσοστιαίες μονάδες τα μερίδιά του έναντι του ανταγωνισμού σε όλα τα κανάλια πώλησης. Μάλιστα από την ερχόμενη εβδομάδα θα ξεκινήσουν να κυκλοφορούν στην αγορά οι νέες συλλεκτικές συσκευασίες Fix Hellas «τρου λόκαλ», με έμπνευση από την ποικιλομορφία της Ελλάδας, που θα είναι διαθέσιμες σε όλες τις συσκευασίες της μάρκας.

Ο κ. Μπέκο εμφανίζεται «συγκρατημένα αισιόδοξος», όπως λέει, για φέτος, φροντίζοντας πάντως να ξεκαθαρίσει πως η εταιρεία εξακολουθεί να λειτουργεί με όρους πανδημίας. «Πιστεύουμε ότι το off trade κανάλι, και ειδικά το σούπερ μάρκετ, θα διατηρήσει τη δυναμική του και θα συνεχίσει να αναπτύσσεται. Η “κρύα αγορά”, λόγω των μεγάλων απωλειών, εκτιμούμε ότι θα ξεκινήσει να βλέπει σημεία ανάκαμψης από το 2023 και μετά», εκτιμά.

Σε ό,τι αφορά τις επενδύσεις, ο ίδιος χαρακτηρίζει το 2021 μεταβατική χρονιά. Σαφώς και θα πραγματοποιηθούν επενδύσεις, οι οποίες ωστόσο θα είναι στοχευμένες, λαμβάνοντας υπόψη τις νέες συνθήκες και τις νέες ανάγκες.

Γι’ αυτό και θα εστιάσουν σε εξοπλισμό σχετικό με την παραγωγική διαδικασία, με την υγεία και την ασφάλεια και με την τεχνολογική αναβάθμιση των συστημάτων τους. Υπενθυμίζει ότι την τελευταία διετία η Ολυμπιακή Ζυθοποιία επένδυσε 20 εκατ. ευρώ στα δύο εργοστάσιά της σε Θεσσαλονίκη και Ριτσώνα.

Τη χρονιά της πανδημίας η εταιρεία ήταν ιδιαίτερα ενεργή στο κομμάτι της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, μέσω δωρεών στο ΕΣΥ, της στήριξης των επαγγελματιών της εστίασης, αλλά και της ανάπλασης του ιστορικού πάρκου Φιξ στα Πατήσια.

Διαβάστε ακόμα: 

Ταμείο Ανάκαμψης: Μόνιμη αύξηση του ΑΕΠ – απασχόλησης κάθε χρόνο μέχρι το 2026 

Lockdown: Νέα δεδομένα από 3 Απριλίου – Πού στέλνουμε sms, τι ώρες κυκλοφορούμε (vid) 

Tesla: Ξεπέρασε κατά 16.800 τις εκτιμήσεις παραδόσεων για το α’ τρίμηνο