Eν μέσω της κρίσης του κορωνοϊού προχωρά ο διαγωνισμός του ΟΛΘ με την επιλογή πέντε από τους επτά ομίλους που συμμετείχαν στον διαγωνισμό για την 6η προβλήτα που προκηρύχθηκε τον περασμένο Δεκέμβριο.

Το έργο συνολικού ύψους 130 εκατ. ευρώ έχει συγκεντρώσει το ισχυρό ενδιαφέρον κορυφαίων ελληνικών και ξένων ομίλων από την Ιταλία, το Βέλγιο, τη Γαλλία, και την Πορτογαλία. Στις κοινοπραξίες  που είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον είναι: ΆΚΤΩΡ Α.Τ.Ε. – ΤΕΚΑΛ, ARCHIRODON, INTRAKAT – VITTADELLO – SALES, EIFAGGE – TEΡNA, ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ – ROVER MARITIME S.L. – Χριστόφορος Κωνσταντινίδης Α.Ε.», «ΑΒΑΞ Α.Ε. – ETERMAR S.A. – NV BESIX SA» και ACCIONA CONSTRUCCION.

Η ανάπτυξη τη 6ης προβλήτας περιλαμβάνεται στις σημαντικότερες υποχρεωτικές επενδύσεις που προβλέπει η σύμβαση παραχώρησης, με στόχο την αναβάθμιση του λιμένα Θεσσαλονίκης ώστε να του δοθεί η δυνατότητα να υποδέχεται πλοία μεγάλου βυθίσματος και χωρητικότητας, τύπου «Super Post New Panamax».

Η διακήρυξη του διαγωνισμού προβλέπει ότι ο ανάδοχος θα προχωρήσει, μεταξύ άλλων, στην κατασκευή ενός νέου επιπρόσθετου κρηπιδότοιχου, ως ευθείας προέκτασης του ήδη υφιστάμενου, επιπρόσθετου χερσαίου χώρου, πλάτους τουλάχιστον 300 μέτρων, παράλληλα με τον πιο πάνω νέο κρηπιδότοιχο και στην εκτέλεση όλων των συμπληρωματικών έργων υποδομής, που απαιτούνται για την πλήρη λειτουργία του νέου κρηπιδότοιχου και του αντίστοιχου χερσαίου χώρου.

Η χερσαία ζώνη του λιμένος Θεσσαλονίκης καλύπτει έκταση περίπου 1.550.000 τετραγωνικών και εκτείνεται σε μήκος περίπου 3.500 μέτρων. Διαθέτει 6.150 μέτρα κρηπιδωμάτων, έξι προβλήτες, κτήρια διοικητικής και τεχνικής υποστήριξης, αποθήκες και υπόστεγα, ειδικό εξοπλισμό και λοιπές εγκαταστάσεις.

Να σημειωθεί ότι ο ΟΛΘ ελέγχεται κατά 67% από την South Europe Gateway Thessaloniki, στην οποία συμμετέχουν σε ποσοστό 47% το γερμανικό επενδυτικό κεφάλαιο Deutsche Invest Equity Partners, κατά 33% η κινεζικών και γαλλικών συμφερόντων Terminal Link και κατά 20% από την Belterra Investments του ομίλου Ιβάν Σαββίδη.