search icon

business stories

Ποιοι Ελληνες πλοιοκτήτες παραλαμβάνουν νέα πλοία

Oι Ελληνες πλοιοκτήτες παραλαμβάνουν νεότευκτα πλοία τα οποία είχαν παραγγείλει εγκαίρως και, παράλληλα, κάνουν σχέδια για την επόμενη μέρα

Mέσα στο 2020 οι Ελληνες πλοιοκτήτες παραλαμβάνουν νεότευκτα πλοία τα οποία είχαν παραγγείλει εγκαίρως και παράλληλα κάνουν σχέδια για την επόμενη μέρα ώστε να διατηρήσουν την πρωτοκαθεδρία στη βιομηχανία. Αυτοί, με αλφαβητική σειρά, είναι οι εξής:

Γιάννης Αγγελικούσης
Σε πλήρη εξέλιξη έχει ο Γιάννης Αγγελικούσης το ναυπηγικό πρόγραμμα του ομίλου του, που είναι το μεγαλύτερο που τρέχει ιδιώτης πλοιοκτήτης και αφορά τη συνολική ναυπήγηση 22 πλοίων. Ιδιαίτερη βαρύτητα έχει δώσει στα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου – LNG. Την περασμένη εβδομάδα η Μaran Gas Maritime Inc. παρέλαβε το νεότευκτο LNG Carrier «Woodside Charles Allen» με μήκος 296 μέτρα και χωρητικότητα 173.400 κυβικών μέτρων. Το «Woodside Charles Allen» είναι αδελφό με το αμέσως προηγούμενο νεότευκτο LNG Carrier, το οποίο παρέλαβε η εταιρεία στις αρχές Μαΐου, το «Maran Gas Psara». Και τα δύο πλοία είναι υπό ελληνική σημαία, όπως συμβαίνει με τη συντριπτική πλειοψηφία των πλοίων του ομίλου. Το ναυπηγικό πρόγραμμα της Maran Gas περιλαμβάνει άλλα εννέα LNG, εκ των οποίων τα έξι είναι στο ελληνικό νηολόγιο. Η επόμενη παραλαβή είναι προγραμματισμένη για τον Δεκέμβριο του 2020. Μέσα στο 2021 θα παραδοθούν έξι ακόμα και το 2021 τρία LNG. Η άλλη εταιρεία του ομίλου, η Maran Tankers Management, παρέλαβε το νεότευκτο δεξαμενόπλοιο, το suezmax «Maran Aspasia», χωρητικότητας 157.000 τόνων dw, με ελληνική σημαία. Είναι το τρίτο δεξαμενόπλοιο που παραλαμβάνει από τα συνολικά πέντε που περιλαμβάνει το ναυπηγικό πρόγραμμα της εταιρείας σε κορεατικές γιάρδες. Τον Μάιο του 2021 και τον Ιούλιο του ίδιου χρόνου είναι προγραμματισμένη η παραλαβή δύο δεξαμενόπλοιων VLCC χωρητικότητας 318.000 τόνων το καθένα. Με την παραλαβή των πέντε πλοίων ο στόλος της Maran Tankers θα ενισχυθεί με 837.446 σύγχρονο τονάζ.

Αννα Αγγελικούση
Σε εξέλιξη βρίσκεται το ναυπηγικό πρόγραμμα της Alpha Gas S.A., συμφερόντων Αννας Αγγελικούση και των γιων της Φραγκίσκου και Αντώνη Κανελλάκη που είναι η τρίτη γενιά πλοιοκτητών. Παρέλαβε το νεότευκτο LNG Energy Pacific, χωρητικότητας 173.400 κυβικών μέτρων από τα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME). Η εταιρεία είχε στον στόλο της ένα LNG, το «Energy Atlantic». Εως το β’ τρίμηνο του 2021 έχει προγραμματισμένη την παραλαβή τριών ακόμη LNG. Πρόκειται για το «Energy Endeavour» χωρητικότητας 173.400 κυβικών μέτρων, το οποίο θα παραληφθεί έως το τέλος του 2020, και ακολουθούν τα αδελφά πλοία «Εnergy Integrity» και «Energy Intelligence» επίσης 173.400 κυβικών μέτρων.

Οικογένεια Αλαφούζου
Σε ρότα εκσυγχρονισμού και ενδυνάμωσης του στόλου της βρίσκεται η ναυτιλιακή εταιρεία συμφερόντων οικογένειας Αλαφούζου, η εισηγμένη Okeanis Marine Holding (OMH). Πιο συγκεκριμένα, μέσα στον Σεπτέμβριο παρέλαβε δύο δεξαμενόπλοια τύπου Aframax. Συνεχίζοντας την παράδοση, η οικογένεια Αλαφούζου έδωσε στα παραληφθέντα δεξαμενόπλοια ονόματα ελληνικών νησιών, τα «Nissos Sikinos» και «Nissos Sifnos», τα οποία είναι ήδη σε μακροχρόνια ναύλωση. Πρόκειται για δύο από τα έξι συνολικά δεξαμενόπλοια που προβλέπει το ναυπηγικό πρόγραμμα της εταιρείας που υλοποιείται στις κορεατικές γιάρδες Hyundai Samho Heavy Industries. Είναι χωρητικότητας 157.971 το καθένα. Τα άλλα τέσσερα είναι προγραμματισμένο να παραληφθούν το 2021. Η εταιρεία ελέγχει στόλο από 21 πλοία που είναι στο νερό και τέσσερα υπό ναυπήγηση. Στις αρχές του 2020 ολοκληρώθηκε το προηγούμενο ναυπηγικό της πρόγραμμα με οκτώ υπερδεξαμενόπλοια, τα λεγόμενα VLCC, χωρητικότητας άνω των 300.000 τόνων. Το τελευταίο παρελήφθη τον Ιανουάριο.

Χάρης Βαφειάς
Σε συνεχή ανανέωση του στόλου της βρίσκεται η εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά StealthGas του Ομίλου Βαφειά. Ειδικότερα παρέλαβε δύο νεότευκτα LPG που είναι συνολικά το 29ο και 30ό των ναυπηγικών της προγραμμάτων. Πρόκειται για το «Eco Texiana» χωρητικότητας 5.000 κυβικών μέτρων, το οποίο ναυπηγήθηκε στις γιαπωνέζικες γιάρδες Murakami. Το άλλο νεότευκτο είναι το «Eco Alice», χωρητικότητας 7.500 κυβικών μέτρων, το οποίο κατασκευάστηκε στο ιαπωνικών συμφερόντων ναυπηγείο Kokuyo. Η StealthGas έχει μία ακόμη παραγγελία για LPG χωρητικότητας 11.000 κυβικών μέτρων στην Ιαπωνία. Πρόκειται για ένα ice class πλοίο το οποίο θα παραδοθεί μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2021. Η εταιρεία με τις προσθήκες αυτές διατηρεί την πρωτοκαθεδρία παγκοσμίως στα μεσαίου τύπου πλοία LPG.

Αντώνης και Φίλιππος Λαιμός
Το πρώτο νεότευκτο suezmax δεξαμενόπλοιο, το «M/T Syros», παρέλαβε ανήμερα του Σταυρού ο ελληνικών συμφερόντων Ομιλος ENESΕL της οικογένειας του καπετάν Νικόλα Λαιμού. Τα ηνία έχουν οι γιοι του Αντώνης και Φίλιππος. Η εταιρεία έχει πρόγραμμα για τη ναυπήγηση συνολικά τριών δεξαμενόπλοιων στις γιάρδες Daehan Shipbuilding Co. Ltd. Διαχειρίζεται στόλο από πέντε πλοία στο νερό, τα οποία έχουν ονόματα οικογενειακών προγόνων, με εξαίρεση το «Syros». Συνολικά έχει έναν σύγχρονο στόλο με τέσσερα δεξαμενόπλοια συν δύο που ναυπηγούνται. Τα τρία είναι ναυπηγήσεως 2017-2018. Επίσης και ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων του 2014.

Πήτερ Λιβανός
Σε εξέλιξη βρίσκεται το ναυπηγικό πρόγραμμα της εισηγμένης στην αμερικανική χρηματαγορά, GasLog του Πήτερ Λιβανού. Η εταιρεία παρέλαβε σε δύσκολες εποχές, λόγω της πανδημίας, τρία από τα επτά πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου-LNG που είχε παραγγείλει στα ναυπηγεία Samsung Heavy Industries της Νοτίου Κορέας. Πιο πρόσφατο είναι το «GasLog Westminster». Το πλοίο αρχίζει αμέσως τα ταξίδια αφού είναι χρονοναυλωμένο για επτά χρόνια από την εταιρεία Centrica. Ο στόλος της GasLog θα αποτελείται -μόλις ολοκληρωθεί η παραλαβή και των επτά νεότευκτων- κατά 60% από υπερσύγχρονα πλοία με συστήματα προώθησης X-DF τα οποία εισέρχονται αμέσως σε μακροχρόνιες και επικερδείς ναυλώσεις. Η Gaslog του Πήτερ Λιβανού έχει 29 πλοία, εκ των οποίων 22 στο νερό.

Ανδρέας Μαρτίνος
Μέσα στον Ιούλιο η ναυτιλιακή εταιρεία Minerva Gas, του Ανδρέα Μαρτίνου, παρέλαβε το νεότευκτο LNG «Minerva Kalymnos». Το πλοίο ναυπηγήθηκε στις γιάρδες της Samsung Heavy Industries στη Νότια Κορέα. Το «Minerva Kalymnos» έχει μεταφορική ικανότητα 174.000 κυβικών μέτρων υγροποιημένου φυσικού αερίου. Είναι το πρώτο από μια σειρά τριών αδελφών πλοίων LNG που η εταιρεία κατασκευάζει στα ναυπηγεία της Samsung Heavy Industries. Επίσης, ναυπηγεί ακόμη δύο πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου στο ναυπηγείο Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) στη Νότιο Κορέα.

Νικόλας Μαρτίνος
Ενισχύει και εκσυγχρονίζει τον στόλο της με νεότευκτα πλοία η Thenamaris συμφερόντων Ντίνου Μαρτίνου, την οποία πλέον ελέγχει ο γιος του Νικόλας. Παρέλαβε το νεότευκτο VLCC δεξαμενόπλοιο «Sea Voice» από τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία DSME. Πρόκειται για το όγδοο VLCC του στόλου της. Σε εξέλιξη έχει ναυπηγικό πρόγραμμα για άλλα έξι πλοία. Από αυτά τα δύο είναι LNG χωρητικότητας 174.000 τόνων το καθένα με παράδοση το 2021 και το 2022. Τα άλλα τέσσερα είναι LPG χωρητικότητας 38.000 το καθένα. Τα δύο θα πέσουν στο νερό το 2021 και τα άλλα δύο το 2022. Σημειώνεται ότι θα αγγίξει τα 100 πλοία με το που θα τα παραλάβει και θα τα ναυπηγήσει.

*Oπως δημοσιεύτηκε στο «Πρώτο Θέμα» την Κυριακή 8 Νοεμβρίου

Exit mobile version