Σε επαναληπτικούς πλειστηριασμούς οδηγούνται τον Σεπτέμβριο ένα ακίνητο και ένα… πλοίο, μετά τις άγονες προσπάθειες που έχουν προηγηθεί.

Πρόκειται για τη γνωστή από το παρελθόν περίπτωση του μεγάλου κτηρίου του Κωνσταντίνου Αλεξανδράκη, -ιδιοκτήτη της κραταιάς κάποτε εταιρείας επίπλων Neoset-, επί της λεωφόρου Κηφισίας, καθώς και για το πλοίο «Άγιος Νεκτάριος Αιγίνης» της Ανώνυμης Ναυτιλιακής Εταιρείας Σύμης.

Το ακίνητο της Neoset

Το ακίνητο του Κ. Αλεξανδράκη έχει βρεθεί στο στόχαστρο των πλειστηριασμών εδώ και χρόνια, αφότου η Neoset έβαλε λουκέτο και πτώχευσε.

Έτσι, βγήκε στο σφυρί με τιμή εκκίνησης στα 3,75 εκατ. ευρώ, το 2018, το 2020 και το 2022 χωρίς αποτέλεσμα. Τρία χρόνια αργότερα επανήλθε στην ηλεκτρονική πλατφόρμα για τις 10 Ιουλίου με τιμή πρώτης προσφοράς, σύμφωνα με νεότερη έκθεση εκτίμησης, στα 3,56 εκατ. ευρώ. Και πάλι όμως ο πλειστηριασμός ματαιώθηκε ελλείψει πλειοδοτών.

Ο επαναληπτικός έχει προγραμματιστεί για τις 24 Σεπτεμβρίου, με την ίδια τιμή εκκίνησης και επισπεύδουσα τη doValue.

Πρόκειται για κτήριο πέντε επιπέδων, σε οικόπεδο 1,2 στρεμμάτων, που είχε εξαγοραστεί το 1986 από την εταιρεία πετρελαιοειδών Mobil Oil και στο οποίο λειτουργούσε επί χρόνια εκθεσιακός χώρος της Neoset. Στη συνέχεια, όμως, από το 2014 έχει μισθωθεί σε γνωστή αλυσίδα γυμναστηρίων.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την έκθεση εκτίμησης, το οικόπεδο εμβαδού 1.206,08 τ.μ. βρίσκεται εντός του εγκεκριμένου σχεδίου πόλεως των Αθηνών και επί των οδών Λεωφόρου Κηφισίας αρ. 144 – Αδριανείου – Κατεχάκη.

Το σύνολο των επιφανειών, ανά στάθμη (σύμφωνα με τις οικοδομικές άδειες) είναι:

(Α). 2ο υπόγειο, επιφάνειας 792,77 τ.μ., το οποίο περιλαμβάνει 19 θέσεις στάθμευσης, το μηχανοστάσιο του ανελκυστήρα, χώρο ΔΕΗ και την ράμπα καθόδου.
(Β). 1ο υπόγειο, επιφάνειας 671,38 τ.μ., το οποίο είναι τυφλός χώρος, καλής κατασκευής (μαρμάρινα δάπεδα) και έχει πρόσβαση από την οδό Αδριανείου με σκαλιά. Είναι ενιαίος με το 1ο υπόγειο – ισόγειο (που έχει φυσικό φωτισμό λόγω της κλίσης του εδάφους). Δεν υπάρχει ταύτιση με την κάτοψη οικοδομικής αδείας διότι ο χώρος αυτός δεν έχει θέσεις στάθμευσης και μηχανικό ανελκυστήρα.
(Γ). 1ο υπόγειο – ισόγειο, επιφάνειας 121,39 τ.μ. με πρόσβαση από την οδό Αδριανείου και από το εσωτερικό του κτιρίου, το οποίο έχει χρήση εκθεσιακού χώρου.
(Δ). Ισόγειο, επιφάνειας 720,03 τ.μ. το οποίο έχει χρήση εκθεσιακού χώρου.
(Ε). Πατάρι, επιφάνειας 564,69 τ.μ. με χρήση εκθεσιακού χώρου.
(ΣΤ). Α όροφος, επιφάνειας 501,07 τ.μ. με χρήση εκθεσιακού χώρου.
(Ζ). Β όροφος, επιφάνειας 235,25 τ.μ. με χρήση εκθεσιακού χώρου και γραφείων.

Η συνολική επιφάνεια χώρων ανέρχεται σε 3.606,58 τ.μ. και με την υφιστάμενη οικοδομή έχουν εξαντληθεί η επιτρεπόμενη δόμηση και κάλυψη.

Σύμφωνα με τον τεχνικό έλεγχο και κατά την παλαιότερη αυτοψία που είχε πραγματοποιηθεί στο ακίνητο διαπιστώθηκαν τα εξής:

– Στη στάθμη του 1ου υπογείου έχει διαμορφωθεί χώρος prive εκγύμνασης και υπάρχουν οι αίθουσες των ομαδικών προγραμμάτων.
– Το υπόλοιπο κτίριο έχει διαμορφωθεί σε γυμναστήριο καλής κατασκευής, με αναψυκτήριο επί του ημιυπόγειου επί της Λεωφ. Κατεχάκη.
– Μετά από έρευνα στην αρμόδια Πολεοδομία Αθηνών διαπιστώθηκε ότι δεν έχει εκδοθεί καμία νέα οικοδομική άδεια ούτε άδεια αλλαγής χρήσης.

Στην έκθεση εκτίμησης σημειώνεται ότι για την νόμιμη αλλαγή από εκθεσιακό κατάστημα σε γυμναστήριο απαιτείται να υποβληθεί πλήρης νέος αρχιτεκτονικός φάκελος με πρόταση για όλες τις στάθμες προς έλεγχο για να αποδειχθεί ότι δεν επηρεάζεται στατικά το κτήριο με την προτεινόμενη νέα χρήση.

Ακόμη, στη στάθμη του δώματος έχει διαμορφωθεί πισίνα επιφάνειας 75 τ.μ., ύψους 1,20 μ. ενώ στον ελεύθερο χώρο έχουν τοποθετηθεί ξαπλώστρες, ομπρέλες και όργανα γυμναστικής. Τονίζεται ότι η κατασκευή πισίνας επιφάνειας 75 τ.μ. με βάθος 1,20 μ. στο δώμα, επιφέρει ένα μόνιμο φορτίο της τάξης των 12,00 KN/m2, το οποίο υπερβαίνει σημαντικά τα φορτία σχεδιασμού του κτιρίου.

Άρα υπάρχει αυξημένος κίνδυνος πρόκλησης σημαντικών δομικών βλαβών στο κτήριο ιδιαίτερα στην περίπτωση σεισμού (ακόμα και μέσης έντασης). Διαπιστώθηκε ακόμη ότι στη στάθμη του 2ου υπογείου στην μεγαλύτερη επιφάνεια του, έχει δημιουργηθεί πισίνα ύψους 1,20 μ. και στον υπόλοιπο χώρο υπάρχει αδιαμόρφωτη αποθήκη.

Σημειώνεται επίσης ότι η πρόσθετη πισίνα στο υπόγειο επιφάνειας 100 τ.μ. και βάθους 1,20 μ. επιφέρει ένα αντίστοιχο μόνιμο φορτίο 12,00 KN/m2 το οποίο ενδέχεται να επηρεάζει δυσμενώς τη θεμελίωση του κτηρίου.

Έτσι, κατά την έκθεση εκτίμησης, επιβάλλεται η εκπόνηση στατικής μελέτης επάρκειας του φέροντος οργανισμού και της θεμελίωσης του κτιρίου για να διατηρηθεί η υφιστάμενη χρήση. Επίσης, λόγω του ότι οι περισσότερες αυθαίρετες κατασκευές και χρήσεις έχουν υλοποιηθεί μετά την καταληκτική ημερομηνία του, δεν δύναται να υπαχθεί το ακίνητο στο Ν. 4178/2013.

Επομένως, για να διατηρηθεί η υφιστάμενη χρήση ή να πραγματοποιηθούν αποξηλώσεις ώστε να επανέλθει το ακίνητο στην αρχική – νόμιμη κατάσταση του ως κατάστημα απαιτείται να εκδοθεί νέα οικοδομική άδεια.

Το «Άγιος Νεκτάριος Αιγίνης»

Μια εβδομάδα νωρίτερα, για τις 17 Σεπτεμβρίου, έχει προγραμματιστεί ο πλειστηριασμός για το «Αγ. Νεκτάριος Αίγινας», της Ανώνυμης Ναυτιλιακής Εταιρείας Σύμης (Α.Ν.Ε.Σ.), το οποίο είχε βγει και στο παρελθόν με άλλον επισπεύδοντα και άλλη τιμή εκκίνησης που ήταν στα 1,2 εκατ. ευρώ.

Τώρα επισπεύδων είναι ιδιώτης που διατηρεί ατομική επιχείρηση εισαγωγής υφαλοχρωμάτων, ειδικών επιχρισμάτων και ναυτιλιακών χρωμάτων, ενώ η απαίτηση ανέρχεται σε 9.673,06 ευρώ «νομιμοτόκως από την επομένη της επίδοσης της επιταγής προς πληρωμή και μέχρις ολοσχερούς εξόφλησης».

Διαφορετική είναι και η τιμή πρώτης προσφοράς καθώς είναι αυξημένη στα 1,7 εκατ. ευρώ.

Πρόκειται ειδικότερα, για, υπό Ελληνική σημαία, μηχανοκίνητο επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο (Car Passenger Ferry), νηολογίου Πειραιά, το οποίο κατά την πράξη νηολόγησής του είχε μέγιστο μήκος 75,25 μέτρων, μήκος καθαρό 66 μέτρων, πλάτος 14,40 μέτρων, βάθος από του καταστρώματος καταμετρήσεως μέτρων 2,70 /7,25 και σύμφωνα με πρωτόκολλο καταμέτρησης 20.06.2023 είναι κόρων ολικής χωρητικότητας (κ.ο.χ.) 1084,91 κόρων και καθαράς χωρητικότητας (κ.κ.χ.) 775,87.

Είναι κατασκευασμένο από χάλυβα, στην Ελλάδα και η κατασκευή του αποπερατώθηκε το 1999.

Είναι εφοδιασμένο με δύο ντιζελομηχανές εσωτερικής καύσεως Γερμανικής κατασκευής MWM TBD 441 V12 ιπποδυνάμεως 2X1958 = 3916 BHP.
Το πλοίο κατασχέθηκε αναγκαστικά με όλα αυτού τα εξαρτήματα, συστατικά, παραρτήματα, παρακολουθήματα, εφόδια και προσαυξήματα, κύρια και βοηθητικά μηχανήματα.

Το «Αγ. Νεκτάριος Αίγινας» συμπληρώνει φέτος 26 χρόνια «διαδρομής» στην ελληνική ακτοπλοΐα, από το 1999 όταν ολοκληρώθηκε η ναυπήγηση του στα ναυπηγεία Σάββα στην Ελευσίνα.

Αρχικά καθελκύστηκε ως «Μιαούλης ΙΙ» και προοριζόταν να ναυπηγηθεί με τη μορφή ferry ανοιχτού τύπου. Στη συνέχεια όμως βαφτίστηκε «Παναγία Σκιάθου» και με αυτό το όνομα ξεκίνησε τα δρομολόγιά του στις Σποράδες.

Στις αρχές της δεκαετίας του 2000 δρομολογήθηκε στη γραμμή της Αίγινας ενώ μετονομάστηκε σε «Αγ. Νεκτάριος Αίγινας». Το 2007 το πλοίο εξαγοράστηκε από την Α.Ν.Ε.Σ. και έκτοτε εκτελεί δρομολόγια από Πειραιά προς Αίγινα και αντίστροφα.

Η Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρεία Σύμης “Anes Ferries” δραστηριοποιείται στην ελληνική ακτοπλοΐα από το 1979. Μέχρι το 2006 τα πλοία της εκτελούσαν δρομολόγια αποκλειστικά στη γραμμή Ρόδου-Σύμης. Το 2006 επέκτεινε την δραστηριότητά στην γραμμή Πειραιά -Αίγινα και από το 2013 στις γραμμές των Σποράδων.

Σήμερα η “Anes Ferries” δραστηριοποιείται με 4 συνολικά πλοία στις δρομολογιακές γραμμές των Σποράδων, Πειραιά-Αίγινας και Ρόδου-Σύμης.

Η εταιρεία έχει βρεθεί αντιμέτωπη και στο πρόσφατο παρελθόν με τους πλειστηριασμούς και συγκεκριμένα για το σκάφος «Πρωτεύς».

Διαβάστε ακόμη

Ρόλο-κλειδί διεκδικεί η Cosco στην εξαγορά δύο λιμένων του Παναμά

Ανάσα για αγορές και επενδυτές οι πρόσφατες δασμολογικές συμφωνίες του Τραμπ

«Σκανάρισμα» της εφορίας σε σύνορα και διόδια

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα