H είδηση για τον υπέρογκο λογαριασμό των 160.000 ευρώ που πλήρωσαν πελάτες κρεατοφαγικού εστιατορίου στα Αραβικά Εμιράτα, το οποίο ανήκει στην αλυσίδα Nur-Set, ιδιοκτησίας του Τούρκου κρεοπώλη Νουσρέτ Γκιοκτσέ (Nusret Gökçe), του επονομαζόμενου «Μπέη τ´Αλατιού» (Salt bae), έγινε ένα από τα θέματα που κυριάρχησαν στα social media και ανέδειξε και την περιέργειά του για το τι είναι τελικά αυτό το χρυσό steak.

Ο ίδιος απαντώντας στο κύμα των δημοσιευμάτων και των μηνυμάτων ανάρτησε μόνος του την επίμαχη απόδειξη στον προσωπικό του λογαριασμό στο Instagram, με τη σημείωση Quality is never expensive (#η ποιότητα δεν είναι ποτέ ακριβή).

Ο λογαριασμός των 160.000 ευρώ αφορούσε γεύμα 14 ατόμων.

Εκτός από τις δύo (χρυσές) οθωμανικές μπριζόλες (που τους κόστισαν 2.400 ευρώ) είχαν παραγγείλει και μερικά από τα ακριβότερα κρασιά του κόσμου, ήτοι ένα Château Margaux, 2 Petrus του 2009 και 5 ακόμα φιάλες Petrus. Και μετά από όλες αυτές τις επισημάνσεις ίσως να σας ενδιαφέρει να μάθετε, τελικώς, γιατί είναι τόσο ακριβές οι δυο μπριζόλες, αν αξίζουν την τιμή τους, αν δηλαδή τα φύλλα βρώσιμου προσθέτουν κάτι στη γεύση, πέρα από απαστράπτουσα ματαιοδοξία, και αν όντως η επικάλυψη των φαγητών με χρυσό μπορεί να θεωρηθεί οθωμανικό εύρημα ή αν ο βρώσιμος χρυσός εμφανίστηκε στις κουζίνες των ευγενών πριν την έλευση των Οθωμανών.

Ας πιάσουμε την ιστορία του Νουσρέτ Γκιοκτσέ (Nusret Gökçe) από την αρχή. Ξεκινώντας από το ότι προέρχεται από μια φτωχή, κουρδική οικογένεια. Γεννήθηκε το 1983 στο Ερζερούμ της Τουρκίας. Ο πατέρας του εργαζόταν σε ορυχεία και τα οικονομικά της οικογένειάς του τον ανάγκασαν να εγκαταλείψει το σχολείο στην έκτη κιόλας τάξη για να δουλέψει σε κρεοπωλείο στην ασιατική πλευρά της Κωνσταντινούπολης, στο Καντίκιοϊ (Kadıköy), άλλοτε Χαλκηδόνα.

Κάποια χρόνια αργότερα, γνωρίζοντας πιο καλά το κρέας, ανοίγει δική ψησταριά και γρήγορα γίνεται γνωστός, όχι μόνο ως καλός ψήστης- εστιάτορας, όσο για τα θεατρινίστικα καμώματά του.

Ο τρόπος που έκοβε, προετοίμαζε, αλάτιζε και καρύκευε τα κρέατά του διασκέδαζαν τους πελάτες του. Η πιο χαρακτηριστική του κίνηση που έγινε viral, είναι αυτή που κουκίζει με αλάτι από το ύψος του ώμου του, τα ψημένα πια κρέατα. Σε αυτό εξάλλου οφείλει και το παρατσούκλι του Salt Bae.

Το θεατρινίστικο σουσούμι του δεν τον ανέδειξε απλώς σε διαδικτυακό μιμίδιο, τον βοήθησε να γίνει τόσο διάσημος ώστε να δημιουργήσει τη Nusr-Et, μια διεθνή αλυσίδα πανάκριβων εστιατορίων κρεατοφαγίας, όπου η ελίτ του νέου χρήματος κάνει ουρές για να βρει τραπέζι.

Είναι όμως στ’ αλήθεια βρώσιμος ο χρυσός;

Λοιπόν, ναι, είναι. Δεν πρόκειται για «αυτοκτονική» πολυτέλεια. Ο χρυσός τρώγεται…

Διαβάστε τη συνέχεια στο Πρώτο Θέμα