Το πρώτο βήμα για τον μετασχηματισμό της Public Media Markt (PMM) σε έναν όμιλο πέρα από τα στενά όρια της λιανικής με ένα πακέτο υπηρεσιών προς καταναλωτές και επιχειρήσεις έγινε. Μετά την πρόσφατη αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, την ενίσχυση της θέσης του ομίλου Olympia και την κοινοποίηση της νέας στρατηγικής, ήρθε το πρώτο deal για να επιστεγάσει την υλοποίηση μιας νέας στρατηγικής ανάπτυξης. Και η εξαγορά του 50% της iRepair, που ίδρυσε ο Κρις Χάμπερτ και έχει εξελιχθεί σε μια δυναμική αλυσίδα 56 καταστημάτων ανά την επικράτεια, όπως εξηγεί στο «business stories» ο διευθύνων σύμβουλος του Public Group Ρόμπυ Μπουρλάς, είναι μόνο η αρχή!

Στο νέο επενδυτικό πρόγραμμα, ύψους 50 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνεται αφενός η περαιτέρω επέκταση των logistics της εταιρείας, του στόλου οχημάτων παράδοσης σε Αττική και Θεσσαλονίκη, ενώ παράλληλα αναζητούνται εταιρείες προς εξαγορά στον χώρο των μικροπιστώσεων για αγορές καταναλωτικών προϊόντων, μια εταιρεία ταχυμεταφορών για καλύτερες υπηρεσίες στο last mile καθώς και εταιρεία ή εταιρείες ΙΤ που θα συγκροτήσουν ένα IT Hub του ίδιου του ομίλου με υπηρεσίες όμως που θα προσφέρει σε κάθε ενδιαφερόμενο!

Δυναμική επέκταση

Προς το παρόν, πάντως, όπως εξηγούν σε κοινή τους συνέντευξη ο κ. Μπουρλάς και ο κ. Χάμπερτ στο «b.s.», στόχος είναι η δυναμική επέκταση των σημείων iRepair εντός του δικτύου της PMM.

«Εως του χρόνου τον Μάρτιο θα έχουμε 24 σημεία μέσα στο δίκτυο της PMM. Εως τότε όμως τρίμηνο το τρίμηνο θα επιχειρούμε να παρουσιάζουμε νέες καινοτομίες στην αγορά επεκτείνοντας τη βεντάλια των υπηρεσιών και βοηθώντας ακόμα περισσότερο στην εξυπηρέτηση των πελατών της PMM», λέει ο κ. Χάμπερτ, ο οποίος με βάση τη συμφωνία διατηρεί το 50% συν μία μετοχή της iRepair και θα συνεχίσει να έχει την ευθύνη του μάνατζμεντ.

«Η PMM διαθέτει ένα διευρυμένο προϊοντικό χαρτοφυλάκιο σε σχέση με την iRepair, πολλές γκάμες προϊόντων που ξεφεύγουν από τα notebooks, τα κινητά τηλέφωνα κ.ο.κ. Και εδώ είναι το μεγάλο στοίχημα, πώς θα μπορέσει όλη αυτή η βεντάλια των προϊόντων μας να κουμπώσει στην κουλτούρα της iRepair», σημειώνει ο κ. Μπουρλάς. «Και όλα αυτά να γίνονται άμεσα, εντός της ημέρας», προσθέτει εξηγώντας ότι το έδαφος συνεργασίας είναι πολύ μεγάλο λόγω των τεράστιων αλλαγών που επιτελούνται στην ίδια την τεχνολογία. Από την εξέλιξη των wearables, των διασυνδεδεμένων έξυπνων οικιακών συσκευών κ.ο.κ.

«Σήμερα το να παρέχεις υπηρεσίες στο σπίτι, που έχει γίνει σταθμός εργασίας, όπως να ρυθμίσεις δίκτυα, WiFi, smart audio κ.ο.κ., είναι το επόμενο στοίχημα. Και εμείς θέλουμε να παρέχουμε λύσεις στον κόσμο», σημειώνει, αναφέροντας παράλληλα και το παράδειγμα της douleutaras.gr, που ανήκει επίσης στο χαρτοφυλάκιο επενδύσεων του Ομίλου και μέσω της οποίας μπορεί κανείς να αναζητήσει επαγγελματία για πάσης φύσεως εργασίες στο σπίτι.

«Στον χώρο μας το πιο σημαντικό τελικά είναι να έχεις ευχαριστημένους τους πελάτες σου. Και με δεδομένο ότι στη λιανική όλοι μπορούν απλώς να χτυπήσουν μία τιμή σε ένα συγκεκριμένο προϊόν, οφείλουν πλέον να διαφοροποιηθούν με τις υπηρεσίες που συνδέονται σε αυτό», λέει από την πλευρά του ο κ. Χάμπερτ. «Απ’ το να μεταφέρεις δεδομένα, να διασυνδέσεις, να επισκευάσεις, να προστατεύσεις, να το εμπλουτίσεις με accessorieς», σημειώνει.

Ο ίδιος, όπως λέει, συμφώνησε στη συνένωση δυνάμεων με τον όμιλο PMM θεωρώντας ότι με αυτό τον τρόπο μπορεί να επεκτείνει κι άλλο το δημιούργημά του, το οποίο ξεκίνησε το 2007 από έναν χώρο 30 τ.μ. στο υπόγειο του «City Plaza» για να εξελιχθεί σήμερα σε μια μεγάλη αλυσίδα 56 καταστημάτων ανά τη χώρα, τα περισσότερα εκ των οποίων λειτουργούν ως franchise. «Η αλήθεια είναι πως ήμουν διστακτικός όταν με προσέγγισαν, αλλά διαπίστωσα ότι είχαμε το ίδιο όραμα και την ίδια οπτική στα πράγματα», προσθέτει.

«Αποφασίσαμε πως ως Public αποτύχαμε να παράσχουμε την εμπειρία στους καταναλωτές που προσφέρουν οι ειδικοί στον χώρο. Οπότε αναζητήσαμε λύσεις στην αγορά και αποφασίσαμε ότι ο Κρις και η ομάδα του ήταν οι καλύτεροι στη χώρα σε αυτό», λέει από την πλευρά του ο κ. Μπουρλάς.

Παράλληλα με το πρόγραμμα ανανέωσης των σημείων της iRepair και επέκτασής τους μέσα στο δίκτυο των καταστημάτων Public, η εταιρεία αναμένεται να προχωρήσει σε σημαντικές επενδύσεις στο κομμάτι του ανθρώπινου δυναμικού. Είτε μέσω προσλήψεων είτε μέσω εκπαιδεύσεων. Ρόλο-κλειδί αναμένεται να έχουν οι κατά τόπους franchisees της iRepair που θα κληθούν να συμπράξουν δημιουργώντας συνέργειες.

Σύμφωνα με τον κ. Μπουρλά, η συνεργασία με την iRepair είναι χαρακτηριστική της νέας στρατηγικής για την εξέλιξη του ομίλου PMM. «Ουσιαστικά θα συνεχίσουμε να κάνουμε αυτό που κάναμε με την iRepair καλύπτοντας άλλες ανάγκες του καταναλωτή. Το προφανές είναι να ασχοληθούμε με την κατηγορία των credit services και τις μικροπιστώσεις. Ο κόσμος χρειάζεται κάποιο δάνειο για να αγοράσει ένα καταναλωτικό προϊόν στο πλαίσιο ενός προγράμματος «Αγόρασε τώρα, πλήρωσε μετά». Ειδικά οι νέοι. Επομένως αναζητούμε τον σωστό συνεργάτη σε αυτό ώστε να καλύψουμε αυτή την ανάγκη τόσο επί τόπου στα καταστήματα όσο και διαδικτυακά».

Παράλληλα, όπως λέει, διερευνώνται τρόποι ενίσχυσης της εμπειρίας στο «last mile». «Δυστυχώς δεν έχουμε βρει ακόμα μια εταιρεία που μπορεί να κάνει τη διαφορά. Το κοιτάμε όμως σε επίπεδο τόσο παραδόσεων όσο και lockers. Εως τότε επικεντρωνόμαστε αφενός στην επέκταση των logistics μας -ήδη ετοιμάζουμε και δεύτερο κτίριο 11.000 τ.μ. μετά την ολοκλήρωση του πρώτου 20.000 τ.μ. στο logistics center που αναπτύσσουμε- και αφετέρου στην ενίσχυση του στόλου των οχημάτων μας σε Αττική και Θεσσαλονίκη».

ΙΤ hub

Το νέο στρατηγικό σχέδιο προβλέπει, επίσης, την ανάπτυξη ενός ΙΤ hub, το οποίο όμως δεν θα εξυπηρετεί μόνο τις ανάγκες του Public Group, αλλά θα μπορεί να προσφέρει και ευρύτερες υπηρεσίες στην αγορά. «Προφανώς, όχι στους άμεσους ανταγωνιστές μας, αλλά π.χ. στη βιομηχανία τροφίμων, της φιλοξενίας κ.ο.κ.», εξηγεί ο κ. Μπουρλάς αποκαλύπτοντας πως η ταχεία λύση για κάτι τέτοιο είναι η εξαγορά εταιρείας ή εταιρειών παρά μια χρονοβόρα λειτουργική ανάπτυξη.

Ο ίδιος αναφέρει ακόμη ότι έως το τέλος του 2023 θα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία να μείνει η εταιρεία με ένα brand, το Public. «Τέσσερα brands στα consumer electronics στην Ελλάδα είναι πολλά. Επειδή ελέγχουμε τα δύο θα προχωρήσουμε σε συγχώνευση των σημάτων της Media Markt υπό το brand του Public προσφέροντας παράλληλα στους καταναλωτές τα οφέλη των συνεργειών», όπως φαίνεται πλέον στα νέου τύπου καταστήματα που αναπτύσσει η αλυσίδα. Διευκρινίζει, πάντως, ότι το σήμα Media Markt δεν θα εξαφανιστεί, με δεδομένo ότι έχει ισχυρή πελατειακή βάση και πιστότητα.

Ερωτηθείς, τέλος, για τον εντεινόμενο ανταγωνισμό στο marketplace, ο κ. Μπουρλάς αποκάλυψε πως είναι ήδη στη διαδικασία αναδιάρθρωσης η ηλεκτρονική αγορά του Public. «Επικεντρωθήκαμε αρχικά στο να επεκτείνουμε τις κατηγορίες των προϊόντων, χωρίς όμως αυτό να έχει αποτέλεσμα σημαντικό. Για παράδειγμα, τα είδη ένδυσης και υπόδησης δεν δούλεψαν. Οπότε πλέον επικεντρωνόμαστε στο να προσφέρουμε μεγαλύτερη ποικιλία μέσω συνεργατών σε προϊόντα που κάποιος έχει συνδέσει με το Public», σημειώνει. Στο πλαίσιο αυτό, π.χ., επίκειται μεγαλύτερη ενίσχυση στο κομμάτι των βιβλίων και των παιχνιδιών.

Αν και είναι νωρίς, ο ίδιος εκτιμά ότι φέτος η PMM μπορεί να πετύχει κύκλο εργασιών 500 εκατ. ευρώ που θα την ενισχύσει στο πεδίο του ανταγωνισμού.

*Στη φωτογραφία του άρθρου από αριστερά ο Ρόμπυ Μπουρλάς, Διευθύνων σύμβουλος της Public Group και δεξιά ο Κρις Χάμπερτ, Διευθύνων Σύμβουλος της iRepair

Διαβάστε ακόμη

H Aγγελοπούλου, ο Σερ Μάικλ Κέιν και η δημοπρασία εκατομμυρίων λιρών

«Πλανήτης Μύκονος»: Σε πλειστηριασμό βενζινάδικο με τιμή πρώτης προσφοράς 1,7 εκατ. ευρώ! (pics)

Help desk των τραπεζών για 39.000 ρυθμίσεις χρεών από κόκκινα δάνεια