Πώς μια εταιρεία digital marketing έχει καταφέρει, μέσα σε μόλις 8 χρόνια, να σημειώνει 100% ετήσια αύξηση τζίρου, αψηφώντας εμπόδια όπως η πανδημία, και να γίνει η πρώτη ελληνική εταιρεία που αποσπά βραβείο καινοτομίας από τη Google στα Premier Partner Awardς

Η συνταγή της επιτυχίας είναι 10% ιδέα και 90% πράξη, σύμφωνα με τον Θανάση Σοφιανό, ιδρυτή και CEO της Relevance Digital Agency, μιας εταιρείας που, όπως αποκαλύπτει το όνομά της, είναι πάντα ‘relevant’ με τις εξελίξεις και ήρθε για να αφήσει το στίγμα της στην ελληνική αγορά του digital marketing.

To ρίσκο που έγινε success story

H Relevance Digital Agency ιδρύθηκε το 2013, μια περίοδο που το digital marketing στην Ελλάδα βρισκόταν στις απαρχές της άνθησής του, και οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα διαδέχονταν η μία την άλλη. Ο Θανάσης Σοφιανός, πήρε ένα ρίσκο που λίγοι συνομήλικοι του θα έπαιρναν. Άφησε, στα 27 του χρόνια, μια πολλά υποσχόμενη καριέρα στην ICAP, τον μεγαλύτερο όμιλο παροχής υπηρεσιών σε επιχειρήσεις, με σκοπό να δημιουργήσει μια εταιρεία που θα ξεχωρίσει και θα κάνει ‘disrupt’ την αγορά ψηφιακού marketing.

«Όταν ξεκινήσαμε υπήρχαν στην αγορά πολλές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα του digital marketing. Εμείς αποφασίσαμε να κάνουμε τη διαφορά, και πράγματι δημιουργήσαμε μια εταιρεία που προσφέρει πολλά παραπάνω από μια παραδοσιακή εταιρεία marketing και βάζει στο επίκεντρο την ανάπτυξη των πελατών της», δηλώνει στο newmoney ο κ. Σοφιανός.

Κάπως έτσι, γεννήθηκε η Relevance, που ξεκίνησε ως Performance Marketing Agency και σήμερα αποτελεί market leader, καθώς διαχειρίζεται περισσότερα από 40 εκατομμύρια ευρώ σε ετήσια βάση, προσφέροντας όλο το εύρος των υπηρεσιών digital marketing. Σε μόλις 8 χρόνια λειτουργίας, η εταιρεία έχει αποσπάσει εκατοντάδες διακρίσεις, απασχολεί περισσότερους από 60 εργαζομένους και διοργανώνει καμπάνιες για περισσότερους από 200 πελάτες, σε 95 χώρες, εντός και εκτός ΕΕ.

Οι 4 πυλώνες υπηρεσιών

Η Relevance χωρίζεται σε 4 πυλώνες, στους οποίους η τεχνολογία παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο.

Ο κορμός των υπηρεσιών της είναι το Performance Marketing, ένας συνδυασμός διαφήμισης και καινοτομίας, ο οποίος με τη βοήθεια των πιο προηγμένων τεχνολογικών εργαλείων, βοηθά τις επιχειρήσεις να εξελιχθούν με εξατομικευμένες στρατηγικές και προσωποποιημένες καμπάνιες για το target group της κάθε μιας. «Στην performance-driven εποχή που ζούμε, το marketing πρέπει να απευθύνεσαι στους κατάλληλους ανθρώπους, την κατάλληλη χρονική στιγμή», εξηγεί ο κ. Σοφιανός.

Το χαρακτηριστικό του Performance Marketing είναι ότι φέρνει τα αποτέλεσμα ‘στο πιάτο’, καθώς είναι 100% μετρήσιμο. Χάρη στις νέες τεχνολογίες, η εξέλιξη μιας καμπάνιας αποτυπώνεται άμεσα και με ακρίβεια, μέσω του δείκτη Απόδοσης Επένδυσης (ROI), που υπολογίζει σε πραγματικό χρόνο το κέρδος του πελάτη σε σχέση με την επένδυσή του. Σήμερα η Relevance διαχειρίζεται καμπάνιες σε πολλές από τις οποίες το ROI ξεπερνά 1:15, που σημαίνει ότι στατιστικά εγγυάται τον δεκαπενταπλασιασμό της επένδυσης του πελάτη.

Ο δεύτερος πυλώνας ονομάζεται Ui/UX Design και εστιάζει στον λειτουργικό σχεδιασμό των συστατικών της ψηφιακής ταυτότητας μιας επιχείρησης, όπως η ιστοσελίδα και ο σκελετός ενός email, με τρόπο που εξασφαλίζει τη μέγιστη αποδοτικότητα.

Το τρίτο κομμάτι είναι το web development. Σύμφωνα με το κ. Σοφιανό, για να κάνεις καινοτομία σήμερα, «δεν αρκεί η θεωρία, πρέπει να επενδύσεις και στη δημιουργία». «Οι web developers αποτελούν από τις πιο βασικές μας ομάδες, καθώς επικεντρώνονται στην ανάλυση δεδομένων και στη δημιουργία εργαλείων και καινοτόμων λύσεων, με σκοπό να προσφέρουμε συνεχώς τις πιο εξελιγμένες υπηρεσίες και να είμαστε πάντα στο προσκήνιο της αγοράς, ή και, γιατί όχι, ένα βήμα μπροστά», αναφέρει.

Τελευταίο, και με ιδιαίτερη βαρύτητα, πυλώνα αποτελεί η ομάδα του Buisiness intelligence, που ασχολείται με το real time reporting, ένα εργαλείο που συγκεντρώνει όλα τα στοιχεία που αφορούν ένα συγκεκριμένο πελάτη από το σύνολο των διαδικτυακών πηγών, και δημιουργεί ένα πίνακα μέσω του οποίου ο πελάτης μπορεί, ανά πάσα στιγμή, να παρακολουθήσει τον τζίρο και τις εξελίξεις της εταιρεία του. «Ίσως αποτελεί το πιο σημαντικό μας τμήμα, καθώς αποτελεί απαραίτητο εργαλείο για την ευημερία των επιχειρήσεων σήμερα που ωφελεί και τα δυο μέρη. Εμείς γλιτώνουμε χρόνο από τις μακροσκελείς παρουσιάσεις και ο πελάτης έχει καλύτερη και πλήρως επικαιροποιημένη πληροφόρηση», αναλύει ο κ. Σοφιανός.

Το δεύτερο σκέλος αυτού του πυλώνα είναι το Σύστημα Διαχείρισης Πελατών (CRM). «Στόχος μας δεν είναι μόνο η προσέλκυση νέων πελατών αλλά και η διαρκής ανάπτυξη των υφιστάμενων».

Ποικιλόμορφη ομάδα

Αυτό που κάνει τη Relevance να ξεχωρίζει είναι ότι ισορροπεί μεταξύ επιστήμης, marketing και δημιουργικότητας, χάριν στην ποικιλομορφία της ομάδα της, η οποία απαρτίζεται από μηχανικούς, γραφίστες, ειδικούς σε ψηφιακό marketing, και αναλυτές δεδομένων.

Η ανάπτυξη της ομάδας της Relevance είναι ραγδαία, όπως και η εξέλιξη της, και σήμερα απαρτίζεται από περίπου 70 άτομα. «Οι άνθρωποί μας, η καρδία της εταιρείας, αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της εξέλιξής μας. Είμαστε περήφανοι για την ομάδα που έχουμε φτιάξει και την αίσθηση ομαδικότητας που έχουμε καλλιεργήσει», επισημαίνει ο κ. Σοφιανός.

Συνοδοιπόροι με τους πελάτες

Βαδίζοντας με όπλα τη δύναμη των δεδομένων, της τεχνολογίας και του σχεδιασμού, η Relevance απογειώνει την επιχείρηση των πελατών της και καθίσταται συνοδοιπόρος στο ψηφιακό τους ταξίδι. «Για εμάς η αναγνώριση είναι να βλέπουμε επιχειρήσεις να μεγαλώνουν μαζί μας.», δηλώνει ο κ. Σοφιανός.

Οι πελάτες της Relevance σήμερα ξεπερνούν τους 250 και αποτελούν ηγέτες της αγοράς σε όλες τις βιομηχανίες, σε Ελλάδα και εξωτερικό. Στο πλούσιο πελατολόγιο της περιλαμβάνονται ονόματα, όπως μεταξύ άλλων, η Stoixima/Betano, η BEAT, τα Jumbo, η Mothercare, τα Hondos Center, η AVIS, η AVIN, τα Zakcret, η Watt+Volt, η Cyprus Airways και η Celestino. Η εταιρεία είναι, επίσης, αναγνωρισμένη Premier Google Partner και Facebook Marketing Partner, ενώ είναι ένας από τους local pertners της Endevour Greece.

«Το μεγαλύτερο μέρος της ετήσιας αύξησης του τζίρου μας προέρχεται από τους υφιστάμενους πελάτες μας, οι οποίοι μεγαλώνουν παράλληλα με εμάς. Με τις εταιρείες με τις οποίες συνεργαζόμαστε συνάπτουμε μακροχρόνια σχέση. Ο σεβασμός που εισπράττουμε από τους πελάτες μας είναι για εμάς η μεγαλύτερη επιτυχία και μας δίνει την ώθηση να πηγαίνουμε κάθε φορά ένα βήμα μπροστά», μας λέει ο κ. Σοφιανός.

Το success story της Μothercare

Τα τελευταία χρόνια, με την εξέλιξη των σύγχρονων τεχνολογιών και ιδιαίτερα μετά το lockdown που προκάλεσε η πανδημία του Covid-19, οι περισσότερες επιχειρήσεις στράφηκαν στις διαδικτυακές πωλήσεις, για να μπορέσουν να παραμείνουν ανταγωνιστικές και να επιβιώσουν.

H Mothercare, αποτελεί ένα από τα πιο εντυπωσιακά success story της πανδημίας, στο οποίο η συμβολή της Relevance υπήρξε καθοριστική. Η εταιρεία βρεφικών προϊόντων, με την αρωγή της Relevance, επένδυσε στον ψηφιακό της μετασχηματισμό και στην εξατομίκευση της αγοραστικής εμπειρίας, με επίκεντρο τις ιδιαίτερες ανάγκες των πελατών της. Το αποτέλεσμα αυτής της συντονισμένης προσπάθειας αποτυπώθηκε σε νούμερα, καθώς η εταιρεία κατάφερε, κατά τη διάρκεια του πρώτου lockdown, να διατηρήσει, μέσω του e-shop της ,το 45% των πωλήσεων που σημείωσαν τα 33 φυσικά της καταστήματα το αντίστοιχο διάστημα του 2019. Με την σταδιακή επιστροφή στην κανονικότητα η ανάπτυξη των πωλήσεων της εταιρείας συνεχίζει να είναι ραγδαία, τόσο στα φυσικά καταστήματα όσο και στο e-shop.

Βροχή διακρίσεων

Τα βραβεία είναι εκατοντάδες και έχουν πλέον κατακλύσει τα ράφια της Relevance.

Χρονιά – σταθμός για την πορεία της εταιρείας αποτέλεσε το 2018, όπου η εταιρεία σημείωσε πολλές πρωτιές. Η Relevance έγινε η πρώτη εταιρεία στην Ελλάδα που κέρδισε δυο βραβεία καινοτομίας της Google στα Premier Partner Awards, αλλά και η πρώτη εταιρεία στην Ελλάδα που κατάφερε να αναγνωριστεί από τη Google ως Leading Partner επί δυο συνεχόμενα έτη. «Τα βραβεία της Google αποτελούν τα πιο σημαντικά και τιμητικά βραβεία στον χώρο μας», αναφέρει ο κ. Σοφιανός.

Η σπουδαία αυτή αναγνώριση ήταν καθοριστική για την πορεία της εταιρείας καθώς της χάρισε μεγάλη έκθεση παγκοσμίως και της άνοιξε το δρόμο για την επέκταση στο εξωτερικό, κάτι που ήταν εξαρχής από τους βασικούς στόχους της εταιρείας.

Η συνεργασία που βαφτίστηκε από το Facebook for Business ως«Global Success Story»

Μια ακόμη στιγμή-ορόσημο για την εταιρεία ήταν η ανάδειξη, νωρίτερα φέτος, της διαφημιστικής καμπάνιας της Beat, το τιμόνι της οποίας ‘κατευθύνει’ η Relevance, ως το τελευταίο success story στο επιχειρηματικό site του Facebook. «Το να ξεχωρίζει το έργο σου μια πλατφόρμα σαν το Facebook μεταξύ εκατοντάδων εταιρειών ανά τον κόσμο είναι τεράστιά τιμή. Η επιτυχία είναι απόρροια της άψογης συνεργασίας που έχουμε χτίσει με την Beat και της υλοποίησης στοχευμένων ενεργειών και αναλύσεων δεδομένων».

Στροφή στη διεθνή αγορά

Η Relevance σήμερα στήνει διαφημιστικές καμπάνιες για εταιρείες σε τουλάχιστον 90 χώρες σε κάθε άκρη του κόσμου.

«Στόχος μας είναι, όχι μόνο να επεκτείνουμε τη δράση μας γεωγραφικά, αλλά και τη φυσική μας παρουσία. Αυτή τη στιγμή είναι στα σκαριά το στήσιμο των γραφείων μας στο Παρίσι, μια ιδιαιτέρως απαιτητική αγορά. Η παρουσία μας στη Γαλλία αποτελεί τη νέα μας πρόκληση, στην οποία θεωρώ πως θα ανταποκριθούμε κατάλληλα.», δηλώνει ο κ. Σοφιανός.

Ο μαγικός συνδυασμός της επιτυχίας

Ρωτήσαμε τον κ. Σοφιανό ποιο είναι το μυστικό για να απογειωθεί μια νεοφυής εταιρεία. «Αρχικά, οποιοδήποτε επιχειρηματικό εγχείρημα απαιτεί να μη φοβάσαι να ρισκάρεις. Εμείς δεν φοβηθήκαμε να ανταγωνιστούμε εταιρείες με ηγετική παρουσία στο χώρο», μας απάντησε.

Ο μαγικός συνδυασμός για την επιτυχία της Relevance, σύμφωνα με τον κ. Σοφιανό, είναι οι στενές σχέσεις με τον πελάτη, το αίσθημα ομαδικότητας στον πυρήνα της εταιρείας, και η ικανότητα να είναι ‘relevant’ με τις εξελίξεις.

«Πιστεύουμε ότι η προσαρμοστικότητα είναι αναπόσπαστος παράγοντας της επιτυχίας στη σημερινή εποχή και για αυτό είμαστε πάντα έτοιμοι να αναδιοργανώσουμε τη στρατηγική μας και να προσαρμόσουμε τους στόχους μας», εξηγεί ο κ. Σοφιανός και συνεχίζει: «Στη δική μας λογική η έκφραση ‘ο πελάτης έχει πάντα δίκιο’ λειτουργεί ανεστραμμένα, είμαστε εδώ για να λειτουργούμε ως το ‘τρίτο μάτι’ του πελάτη, να βλέπουμε ένα βήμα παραπέρα από αυτόν και να του υποδεικνύουμε πού έχει άδικο».

«Είμαστε ακόμα στην αρχή»

Η ομάδα της Relevance αισθάνεται ότι είναι ακόμα στην αρχή του ταξιδιού. Έχοντας προσφέρει ήδη πολλά στο χώρο του ελληνικού digital marketing, φιλοδοξεί να επεκτείνει τη φυσική της παρουσία σε χώρες του εξωτερικού, έχοντας πάντα ως πρώτη προτεραιότητα την συνεχή ανάπτυξη των πελατών της.

Διαβάστε ακόμη

Υπουργοί και Μύκονος ένα κουβάρι, το μαρτύριο της σιωπής στην Εθνική, τα σχέδια Βαρδινογιάννη, τα μελλούμενα για τη Χαλυβουργία Ελλάδος κι ένα… διαζύγιο 

25 δισ. ευρώ χρέος άφησε στην Εφορία ο κορωνοϊός

Ερασίνειο: Στο σφυρί ξανά, μια τεράστια ευκαιρία για το σύστημα υγείας