Τα εξαιρετικά φιλόδοξα σχέδια που έχει ο ινδικός όμιλος GMR για το νέο αεροδρόμιο Ηρακλείου στο Καστέλι αποκάλυψε ο Σρινίβα Μπομιντάλα (Srinivas Bommidala), πρόεδρος Ενέργειας και Διεθνών Αεροδρομίων του ομίλου, στη συζήτηση που είχε με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστο Δήμα στο 27th Capital Link Invest in Greece Forum, που πραγματοποιήθηκε στη Νέα Υόρκη.
«Τα αεροδρόμια είναι οικονομικές μηχανές. Είναι σαν να χτίζεις μία νέα πόλη» είπε ο Μπομιντάλα υπογραμμίζοντας ότι ο όμιλος GMR είναι ο μοναδικός στον κόσμο που αναλαμβάνει ένα αεροδρόμιο από τα πρώτα στάδια σχεδιασμού και κατασκευής έως και το τελικό στάδιο λειτουργίας του αεροδρομίου.
«Θέλω να το δω το αεροδρόμιο του Ηρακλείου να γίνεται ένα αεροδρόμιο που θα δουλεύει όλο τον χρόνο, δε θα είναι ένα εποχικό αεροδρόμιο» είπε αναλύοντας τα φιλόδοξα σχέδια του ινδικού ομίλου για το ελληνικό αεροδρόμιο.
Όπως είπε ο κ. Μπομιντάλα, ο όμιλος θέλει να μεταφέρει τη μεγάλη επιτυχία που γνώρισε το αεροδρόμιο στο Δελχί στην ελληνική πραγματικότητα, πολλαπλασιάζοντας τους επιβάτες, τις πτήσεις και τα έσοδα.
«Στο αεροδρόμιο του Δελχί, ένας από τους λόγους για την αύξηση της κυκλοφορίας είναι ότι διαθέτουμε 4.600 δωμάτια ξενοδοχείων, με 13 ξενοδοχεία, ενώ χτίζουμε δύο ακόμα» είπε ο κ. Μπομιντάλα απευθυνόμενος στον υπουργό Χρ. Δήμα και ζητώντας του να βοηθήσει την εταιρεία να αναπτυχθεί ταχύτερα.

«Τον περασμένο μήνα υπογράψαμε με το World of Australia και θα φέρουμε το World of Australia στο αεροδρόμιο του Δελχί με 500 δωμάτια. Έτσι, θα υπάρχουν στην περιοχή περίπου 6.000 δωμάτια ξενοδοχείων. Ο λόγος που τα λέω όλα αυτά είναι για να εξηγήσω ότι το αεροδρόμιο είναι μια οικονομική μηχανή.
Περίπου 350.000 επιβάτες περνούν από τα αεροδρόμιά μας κάθε μέρα. Αναμένουμε αύξηση περίπου 6-9% σε ετήσια βάση. Το αεροδρόμιο του Δελχί συνεισφέρει περίπου 40 δισεκατομμύρια δολάρια σε οικονομική αξία στη χώρα κάθε χρόνο. Σε ακτίνα 20 χιλιομέτρων από το αεροδρόμιο του Δελχί, έχουν δημιουργηθεί περίπου 1,5 εκατομμύριο θέσεις εργασίας. Μπορεί αυτό να μην γίνεται άμεσα από την ίδια την εταιρεία του αεροδρομίου, αλλά η οικονομία λαμβάνει πραγματικά βοήθεια.»
Ξενοδοχεία, συνδεσιμότητα και εμπειρία επιβάτη
Εκτός από το αίτημα για ανέγερση ξενοδοχείων, ο κ. Μπομιντάλα είπε ότι προκειμένου να επιτευχθούν εντυπωσιακά αποτελέσματα στην επιβατική κίνηση στο Ηράκλειο είναι καθοριστική η εμπειρία του επιβάτη και η συνδεσιμότητα του αεροδρομίου.
Επίσης τόνισε τη σημασία να υπάρχουν αποτελεσματικά συστήματα παροχής νερού και ενέργειας, σημειώνοντας ότι το αεροδρόμιο του Δελχί είναι ένα από τα ελάχιστα αεροδρόμια στον κόσμο που τροφοδοτείται από πράσινη ενέργεια.
«Πρέπει επίσης να χτίσουμε ξενοδοχεία. Πρέπει να χτίσουμε ένα οικοσύστημα για να έρχονται οι άνθρωποι. Το σημαντικό είναι η εμπειρία ενός επιβάτη, ένα στοιχείο που λείπει από τα περισσότερα αεροδρόμια σε όλο τον κόσμο. Αν η εμπειρία ενός επιβάτη δεν είναι εξασφαλισμένη, κανείς δεν θα θελήσει να έρθει στο αεροδρόμιο» είπε.
Λειτουργία σε δύο χρόνια και κεριά για τον πρωθυπουργό
Σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό του ομίλου GMR, το αεροδρόμιο της Κρήτης, μόλις ολοκληρωθεί, θα έχει χωρητικότητα περίπου 15 εκατομμυρίων επιβατών.
Ο κ. Μπομιντάλα αποκάλυψε ότι ο όμιλος εκτιμά ότι σύντομα θα χρειαστεί μεγαλύτερη χωρητικότητα- ενώ αναφέρθηκε και στα σχέδια του ομίλου για τα εντυπωσιακά εγκαίνια.

«Είμαι σίγουρος ότι θα μπορέσουμε να τα πετύχουμε όλα αυτά στο αεροδρόμιο του Ηρακλείου. Είμαι σίγουρος ότι όταν ξεκινήσουμε να λειτουργούμε το αεροδρόμιο, σε λιγότερο από 1,5 -2 χρόνια, θα χρειαστεί άμεσα να ξεκινήσουμε την επέκταση…
Το τμήμα του μάρκετινγκ εργάζεται εντατικά για την έναρξη. Στην πραγματικότητα, θέλουμε να οργανώσουμε ένα δείπνο υπό το φως των κεριών στον διάδρομο απογείωσης για τον Έλληνα πρωθυπουργό.
Επίσης θέλουμε να φιλοξενήσουμε την IFA (Indie Film Awards) στην Κρήτη, κάτι που θα φέρει περίπου 20.000-30.000 ανθρώπους στο νησί.»
Ο κ. Μπομιντάλα αναφέρθηκε, επίσης, στην πολύ καλή συνεργασία με την ελληνική κυβέρνηση και ειδικότερα με τον υπουργό Χρίστο Δήμα.
«Κάθε φορά που τον συναντώ, φεύγω με πολλή ενέργεια. Είναι πολύ, πολύ θετικός και έχει κριτική σκέψη. Εμβαθύνει, καταλαβαίνει τα προβλήματα και προσπαθεί να δώσει λύση. Είναι σαν διευθύνων σύμβουλος.»
Διαβάστε ακόμη
Morgan Stanley: Γιατί οι ελληνικές μετοχές θα πρωταγωνιστήσουν και το 2026
Αυτό είναι το ακριβότερο κλαμπ ευεξίας με ετήσια συνδρομή 85.000 ευρώ
Ford: Ακύρωσε deal 6,5 δισ. δολαρίων με την LG Energy Solution για μπαταρίες EV
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.