Η Hoka ενισχύει τη θέση της στην αγορά, επικεντρώνοντας σε συνεργασίες υψηλού κύρους και προσαρμόζοντας τις τιμές της, ώστε να γίνει πιο προσιτή στο ευρύ κοινό. Ήδη στηρίζει περισσότερους από 25 αθλητές και έχει δυναμική παρουσία σε αγώνες δρόμου, ενώ προσφέρει επιλογές όπως τα Hoka One One Rincon, με τιμή που ξεκινά από 60 ευρώ.

Αυτή η στρατηγική ενισχύεται και από τη συνεργασία της με τον ιταλικό οίκο μόδας Marni, με στόχο την κυκλοφορία ενός καινοτόμου μοντέλου που συνδυάζει χαρακτηριστικά και από τις δύο εταιρείες. Μέσω αυτής της κίνησης, η Hoka επιδιώκει να προσεγγίσει νέους πελάτες και να ενισχύσει την παρουσία της στην αγορά lifestyle.

Η πολυτέλεια στα αθλητικά παπούτσια

Το νέο αθλητικό υπόδημα, σχεδιασμένο από τον δημιουργικό διευθυντή της Marni, Francesco Risso, θα διατεθεί τον Απρίλιο σε τέσσερις χρωματικές επιλογές και θα είναι το πιο ακριβό παπούτσι που έχει κυκλοφορήσει ποτέ η Hoka.

Η συνεργασία MARNI x HOKA βασίζεται στην ανασχεδιασμένη σιλουέτα B3LS, προσφέροντας μια εξαιρετικά ευέλικτη σόλα από καουτσούκ, πάτο EVA και ένα ενισχυμένο επάνω μέρος από πολυεστέρα, που αυξάνει την ανθεκτικότητα και την άνεση. Το παπούτσι διατίθεται με τρία διαφορετικά σετ κορδονιών: μονόχρωμο, σχοινένιο και πολύχρωμο.

Η Hoka συνεχίζει να διευρύνει τη βάση των πελατών της πέρα από τους αφοσιωμένους δρομείς, επιχειρώντας να διατηρήσει την αναπτυξιακή της δυναμική, όπως αναφέρει το Business of Fashion.

Από την καινοτομία στην επιτυχία

Η Hoka ξεκίνησε το 2009 από τους Nicolas Mermoud και Jean-Luc Diard, πρώην εργαζομένους της Salomon, με στόχο τη δημιουργία ενός παπουτσιού που θα επέτρεπε ταχύτερο τρέξιμο σε κατηφόρα. Το καινοτόμο design της, με υπερμεγέθη αντικραδασμική σόλα, προσέλκυσε αρχικά τους δρομείς υπερμαραθωνίου, πριν καθιερωθεί ως κορυφαία επιλογή για όσους αναζητούν ελαφριά και σταθερά παπούτσια.

Το όνομα «Hoka One One» προέρχεται από τη μαορί φράση που σημαίνει «πετάω». Η πρωτοποριακή σχεδίασή της την έκανε ιδιαίτερα δημοφιλή, με αποτέλεσμα να εξαγοραστεί το 2013 από την Deckers Brands, μητρική εταιρεία των UGG και Teva.

Ανάπτυξη και ανταγωνισμός

Το 2024, η Deckers τοποθέτησε στη θέση του CEO της Hoka τη Robin Green, πρώην στέλεχος της Nike, σηματοδοτώντας μια νέα φάση ανάπτυξης. Σήμερα, η Hoka ανταγωνίζεται ισχυρά brands όπως η Nike και η Adidas, αξιοποιώντας τη δυναμική της κατηγορίας lifestyle.

Η αγορά αθλητικών παπουτσιών σημείωσε σημαντική αύξηση τα τελευταία χρόνια, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 50% από το 2018 έως το 2023, σύμφωνα με το Sporting Goods Intelligence Europe. Ειδικά τα παπούτσια τρεξίματος, που κέρδισαν έδαφος κατά την πανδημία, παραμένουν δημοφιλή, με την Hoka να επωφελείται από αυτήν τη στροφή.

Ωστόσο, η Hoka δεν είναι μόνη της. Ανταγωνίζεται τις καινοτόμες τεχνολογίες της On Running, την παράδοση της Nike και την αξιοπιστία της Adidas. Παρόλα αυτά, η εταιρεία κατάφερε να αυξήσει τις πωλήσεις της κατά 21,9% και να βραβευθεί ως Μάρκα της Χρονιάς στα Footwear News Achievement Awards.

Νέοι παίκτες και αλλαγές στην αγορά

Η θέση της Nike στην κατηγορία επιδόσεων έχει αποδυναμωθεί, ενώ – σύμφωνα με το Reuters– η Adidas επενδύει σε κλασικά μοντέλα όπως τα Samba, Campus και Gazelle.

Σύμφωνα με το GlobalData, το μερίδιο αγοράς της Nike μειώθηκε στο 14,1% το 2024 από 15,2% το 2023, ενώ η Adidas ενίσχυσε τη θέση της από 8,2% σε 8,9%. Παράλληλα, τα New Balance, On Running και Hoka είδαν σημαντικά κέρδη, με την τελευταία να καταγράφει πωλήσεις ύψους 1,41 δισ. δολαρίων.

Διαβάστε ακόμη 

Αλλάζουν οι τραπεζικές ισορροπίες στην Ε.Ε. – Θετικό το παράδειγμα της Ελλάδας, λέει η Μπουχ