Παρά τις αρνητικές αναφορές για την ποιότητα κατασκευής, τα προβλήματα στο χώρο εργασίας, τα ζητήματα αξιοπιστίας, έναν… ιδιόρρυθμο CEO που είναι επίσης μεγιστάνας των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και αμφισβητήσιμες πρωτοβουλίες αυτοοδήγησης, η Tesla εξελίχθηκε σε εντυπωσιακό σημείο αναφοράς, για τη σύγχρονη αυτοκινητοβιομηχανία.

Στα τέλη του 2008, ο Ελον Μασκ ανέλαβε Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας. Δύο χρόνια αργότερα, η Toyota και η General Motors αποφάσισαν να μη συνεργαστούν πλέον και η Tesla «μύρισε» την ευκαιρία να αποκτήσει το δικό της εργοστάσιο. Μετά από μερικές διαπραγματεύσεις, η φιλόδοξη μάρκα EV αγόρασε το εργοστάσιο της New United Motor Manufacturing (NUMMI) στο Fremont της Καλιφόρνια. Η εγκατάσταση έπρεπε να χρησιμοποιηθεί από την GM και την Toyota για την παραγωγή οχημάτων επόμενης γενιάς που θα συνδύαζαν την ιαπωνική αξιοπιστία με την αμερικανική εφευρετικότητα. Αντίθετα, έγινε το πρώτο σοβαρό ίδρυμα της Tesla και η Toyota βοήθησε με το να γίνει μέτοχος.

Μετά την ολοκλήρωση της συμφωνίας, η Tesla κέντρισε το ενδιαφέρον υψηλού επιπέδου επενδυτών, όπως η Daimler και οι συνιδρυτές της Google. Επένδυσαν και σε αυτό. Το 2012, το Model S μπήκε στην παραγωγή. Και αυτό ήταν μόνο η αρχή.

Τότε, ωστόσο, κάθε είδους στελέχη και έμποροι πίστευαν ότι η Tesla ήταν απλώς ένα πείραμα.

Fast forward 10 χρόνια

Βρισκόμαστε τώρα στο 2020 και η Tesla έχει την πρώτη της κερδοφόρα χρονιά. Στις αρχές του 2021, κυκλοφόρησαν τα νέα! Ένας κατασκευαστής EV που αγωνίζεται να πείσει τους ανθρώπους, ότι αξίζει να οδηγείς ένα αυτοκίνητο που δεν καίει αέριο, γίνεται ένας σοβαρός παίκτης της βιομηχανίας. Είτε το πιστεύετε είτε όχι, οι περισσότεροι αναλυτές εξακολουθούσαν να μην πιστεύουν ότι η Tesla θα μπορούσε να τα καταφέρει. Αλλά εδώ είμαστε σήμερα. Ο κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων με έδρα το Τέξας είναι η πολυτιμότερη (σε χρηματιστηριακή αξία) εταιρεία αυτοκινήτων στον κόσμο.

Κοιτάζοντας πίσω, όσοι αμφέβαλλαν, χλεύασαν και έδωσαν στην Tesla του Ελον Μασκ ελάχιστες έως καθόλου πιθανότητες να επιβιώσει στη συντηρητική αυτοκινητοβιομηχανία, τώρα ανασκευάζουν. «Η παλίρροια έχει γυρίσει».

Η Tesla είναι πλέον παρούσα σχεδόν παντού στον κόσμο και διαθέτει πέντε κύρια εργοστάσια γνωστά ως Gigafactories στις ΗΠΑ (Νέα Υόρκη, Νεβάδα και Τέξας), τη Γερμανία (Βερολίνο) και την Κίνα (Σαγκάη). Η τελευταία είναι αυτή που βγάζει ηλεκτρικά οχήματα σαν να μην υπάρχει αύριο!

Την 1η Μαρτίου 2023, η Tesla επιβεβαίωσε στο Twitter ότι βγήκε από τη γραμμή συναρμολόγησης το τεσσαρα-εκατομμυριοστό αυτοκίνητο.

Γρήγορα μπροστά, στις 16 Σεπτεμβρίου 2023, σύμφωνα με το autoevolution και ο αριθμός των ηλεκτρικών οχημάτων που εγκατέλειπαν ένα από τα πέντε εργοστάσιά του, αυξήθηκε κατά ένα εκατομμύριο!

Η μάρκα παρήγαγε ένα εκατομμύριο οχήματα σε 200 ημέρες, που ανέρχεται σε 5.000 μονάδες κάθε 24 ώρες ή 3,4 αυτοκίνητα ανά λεπτό. Αυτό είναι ένα θεαματικό επίτευγμα σε έναν κόσμο όπου εξακολουθεί να υπάρχει αστάθεια σε όλα σχεδόν τα επίπεδα της παγκόσμιας οικονομίας.

Είναι μια ακόμη πιο απίστευτη ιστορία επιτυχίας όταν συνειδητοποιείς ότι η μάρκα χρειάστηκε 12 χρόνια για να κατασκευάσει τα πρώτα εκατομμύρια μονάδες της και 17 χρόνια για να φτάσει στην κερδοφορία.

Αλλά η Tesla δεν έχει τελειώσει ακόμα. Η απλοποιημένη κατασκευή του ανανεωμένου Model 3 φέρνει νέα σιγουριά, ότι η μάρκα θα βελτιώσει τα ήδη γενναιόδωρα περιθώρια κέρδους της, ενώ παράλληλα θα είναι σε θέση να κατασκευάζει ακόμη περισσότερα αυτοκίνητα. Ομοίως, φημολογείται -σύμφωνα με το newsauto– ότι το επερχόμενο Cybertruck έχει πάνω από δύο εκατομμύρια κρατήσεις. Εκτός από όλα αυτά, το φορτηγό Semi θα μπορούσε επίσης να γίνει σημαντικό μέρος της βασικής δραστηριότητας της Tesla.

Διαβάστε ακόμη

Παπαθανάσης: 55 δισ. ευρώ θα «πέσουν» στην οικονομία ως το 2029

Σε ελεύθερη πτώση το ευρώ: Γιατί οι επενδυτές σορτάρουν μαζικά, «δεμένα» τα χέρια της ΕΚΤ

Νίκος Λαβίδας: Μέσω και… Αγίου Όρους η προσπάθεια ανάτασης της ΑΒ Βασιλόπουλος

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ