Οι μετοχές της Tesla υποχώρησαν σχεδόν 6% την Τρίτη 30/4 μετά την είδηση ότι ο διευθύνων σύμβουλος Έλον Μασκ προχωρά σε περισσότερες περικοπές θέσεων εργασίας στην Tesla, επηρεάζοντας περίπου 500 εργαζόμενους στην ομάδα Supercharger.

Η μετοχή έκλεισε στα 183,28 δολάρια και τώρα έχει υποχωρήσει 26% για το έτος.

Σύμφωνα με το The Information, ο Μασκ έστειλε κατά τη διάρκεια της νύχτας ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σε διευθυντές της Tesla, ανακοινώνοντας την αποχώρηση βασικών στελεχών, συμπεριλαμβανομένης της Ανώτερης Διευθύντριας της Φόρτισης EV Ρεμπέκα Τινούτσι, και του Διευθυντή Προγραμμάτων Οχημάτων Ντάνιελ Χο. Στο μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ο Musk εξέφρασε επίσης την απορία του για το γεγονός ότι η διοίκηση της Tesla δεν είχε αραιώσει το προσωπικό της εταιρείας πιο γρήγορα με δική του καθοδήγηση.

Αρκετοί υπάλληλοι των οποίων οι ρόλοι περικόπηκαν και ένα άτομο που εξακολουθεί να εργάζεται στην Tesla στην Καλιφόρνια επιβεβαίωσαν στο CNBC τις λεπτομέρειες της εν εξελίξει αναδιοργάνωσης, ζητώντας να παραμείνουν ανώνυμοι για να συζητήσουν ευαίσθητα θέματα. Άλλοι απολυμένοι υπάλληλοι της Tesla έκαναν δημόσιες αναρτήσεις σχετικά με τη συρρίκνωση της ομάδας Supercharger της Tesla.

Με την περικοπή αυτής της ομάδας, η Tesla αποκάλυψε ότι περιορίζει την επέκταση του δικτύου Supercharger στις Η.Π.Α. Η κίνηση αυτή έρχεται μετά τη σύναψη συνεργασιών της Tesla με τη Ford, ΤΗΝ GM και άλλους παράγοντες του κλάδου, εξασφαλίζοντας ότι θα κατασκευάζουν αυτοκίνητα που θα χρησιμοποιούν το Tesla NACS (North American Charging Standard) για συμβατότητα με τους σταθμούς φόρτισης Tesla, και επιτρέποντας στους πελάτες αυτών των εταιρειών να χρησιμοποιούν τους σταθμούς Tesla.

Οι απολύσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη αποτελούν μέρος ενός μαζικού μέτρου περικοπής κόστους από την Tesla μετά την πτώση των εσόδων κατά 9% το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, την πιο απότομη πτώση σε ετήσια βάση από το 2012. Τα κέρδη μειώθηκαν στο μισό κατά τους τρεις πρώτους μήνες του 2024, καθώς η Tesla έκανε εκπτώσεις στα αυτοκίνητα και εξέδωσε κίνητρα για να τονώσει τη ζήτηση.

Νυν και πρώην εργαζόμενοι δήλωσαν στο CNBC ότι η Tesla άρχισε να απολύει ορισμένους υπαλλήλους ήδη από τον Ιανουάριο, ενώ οι ευρύτερες περικοπές επιταχύνθηκαν αυτόν τον μήνα. Είπαν ότι ορισμένοι συνάδελφοι που νόμιζαν ότι οι θέσεις εργασίας τους ήταν ασφαλείς έλαβαν ειδοποιήσεις απόλυσης την Παρασκευή και την Τρίτη.

Η Tesla δεν προειδοποίησε τους επενδυτές για την υποχώρηση των σχεδίων για την κατασκευή υποδομών φόρτισης. Ούτε η εταιρεία προειδοποίησε ορισμένους συνεργάτες του δικτύου φόρτισης, συμπεριλαμβανομένων των μικρομεσαίων επιχειρήσεων που εγκαθιστούν και συντηρούν εξοπλισμό φόρτισης EV για την Tesla σε βασικές τοποθεσίες σε όλες τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Ο Αντρές Πίντερ, συνδιευθύνων σύμβουλος της Bullet EV, αναδόχου του δικτύου Supercharger, δήλωσε στο CNBC: «Η ομάδα μου ξύπνησε με μια απότομη κλωτσιά στο παντελόνι σήμερα το πρωί. Τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που στείλαμε σε είκοσι περίπου διαφορετικές επαφές κατασκευής φορτιστών αναπήδησαν με την ίδια αυτόματη απάντηση που έγραφε: «Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου δεν είναι πλέον έγκυρη. Οποιαδήποτε μελλοντικά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που θα σταλούν σε αυτή τη διεύθυνση δεν θα παραληφθούν».

Ο Πίντερ δήλωσε ότι πιστεύει ότι «θα χρειαστούν χρόνια για τα άλλα δίκτυα φορτιστών για να τα προλάβουν», αλλά η Tesla εγκαταλείποντας ένα βραχυπρόθεσμο σχέδιο επιθετικής επέκτασης στις ΗΠΑ αφήνει χώρο για άλλους παίκτες.

Ο Μασκ έγραψε στο X ότι «η Tesla εξακολουθεί να σχεδιάζει να αναπτύξει το δίκτυο Supercharger, απλά με πιο αργό ρυθμό για νέες θέσεις και με μεγαλύτερη έμφαση στην 100% διαθεσιμότητα και την επέκταση των υφιστάμενων θέσεων».

Η Tesla κερδίζει χρήματα από τις περιβαλλοντικές πιστώσεις και τα τέλη για τις συνεδρίες φόρτισης και λειτουργεί ήδη περίπου έναν στους τρεις δημόσιους, σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ.

Οι μεταφορές ευθύνονται για το 25% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από την ανθρώπινη δραστηριότητα σε παγκόσμιο επίπεδο, σύμφωνα με εκτιμήσεις του μη κερδοσκοπικού Διεθνούς Συμβουλίου για τις Καθαρές Μεταφορές. Ενώ ο Μασκ έχει μιλήσει πιο πρόσφατα για τις πρωτοβουλίες τεχνητής νοημοσύνης στην Tesla και για την προσπάθειά της να αναπτύξει τεχνολογία αυτοοδήγησης, η εταιρεία επανέλαβε στην ετήσια έκθεσή της που κυκλοφόρησε αυτή την εβδομάδα ότι η αποστολή της είναι να «επιταχύνει τη μετάβαση του κόσμου στη βιώσιμη ενέργεια».

Η πτώση της μετοχής της Tesla την Τρίτη ακολούθησε ένα ράλι 15% τη Δευτέρα, την καλύτερη ημέρα διαπραγμάτευσης του έτους. Το ράλι ήρθε μετά από δημοσιεύματα που ανέφεραν ότι η επίσκεψη του Μασκ στην Κίνα είχε αποφέρει μια σημαντική συμφωνία με την Baidu για την τεχνολογία χαρτογράφησης που θα μπορούσε να τροφοδοτήσει το μελλοντικό λογισμικό αυτοοδήγησης στη χώρα για την Tesla. Η Tesla έχει υποσχεθεί εδώ και καιρό αυτόνομα οχήματα, αλλά δεν τα έχει παραδώσει ακόμη.

Σε σημείωμα προς τους επενδυτές που δημοσιεύτηκε αυτή την εβδομάδα, ο ιδρυτής της JL Warren Capital Τζουνχενγκ Λι έγραψε ότι υπάρχουν πάρα πολλές «ελλείπουσες κρίσιμες λεπτομέρειες», για να δικαιολογήσει τα κέρδη της Δευτέρας. «Πιστεύουμε ότι το ποσοστό λήψης και τα πρόσθετα έσοδα από το εντοπισμένο FSD – υποθέτοντας παρόμοιο επίπεδο αυτονομίας με το τελευταίο v12 της TSLA – θα είναι σημαντικά χαμηλότερα στην Κίνα από ό,τι στις ΗΠΑ».

Η Xpeng, η Nio και άλλοι κατασκευαστές EV προσφέρουν επί του παρόντος συστήματα επιπέδου 2 που δίνονται στους αγοραστές ως κίνητρο στην Κίνα.

Διαβάστε ακόμη

Χτίζει «άμυνες» αλλά και… παροχές η κυβέρνηση

AEGEAN: Περισσότερες θέσεις και δρομολόγια το 2024 – Ποιους προορισμούς ενισχύει φέτος

Φωτοβολταϊκά: Συνεχίζεται ο «Γολγοθάς» για τα 400άρια σε Κρήτη και Πελοπόννησο

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ