Η Κίνα αποτελεί τον κομβικό παίκτη όσο αφορά το θαλάσσιο εμπόριο και κυρίως τα φορτηγά πλοία. Εδώ και δύο δεκαετίες εισάγει πρώτες ύλες εξάγει προϊόντα και ρυθμίζει τη ναυλαγορά. Η χρυσή δεκαετία αρχές του 21ου αιώνα οφείλεται στην έντονη δραστηριότητα της κινεζικής οικονομίας και κυρίως στην ανοικοδόμηση της αχανούς χώρας.

Οι Κινέζοι έχουν εντείνει την προσπάθεια να φτιάξουν δικό τους στόλο με πλοία που μεταφέρουν προϊόντα τους. Η λογική είναι “αφού έχουμε τα φορτία γιατί να μην έχουν και ισχυρό εμπορικό στόλο.

Το επενδυτικό κρεσέντο των Κινέζων συνεχίστηκε και τον Αύγουστο με αποτέλεσμα να παραμένουν οι βασικοί επενδυτές στον κλάδο των αγοραπωλησιών.

Μέσα στους οκτώ μήνες του 2020 έχουν επενδύσει ήδη 2,1 δισεκατομμύρια δολάρια για την αγορά 105 εμπορικών πλοίων έναντι των Ελλήνων που έχουν δώσει 1,7 δισ. δολάρια για 108 πλοία σύμφωνα με τα στοιχεία της Allied Shipping Research έως τις 30 Αυγούστου.

Από τα 105 πλοία που αγόρασαν οι Κινέζοι 66 είναι φορτηγά, 31 δεξαμενόπλοια και οκτώ μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Ακολουθούν οι Έλληνες με 59 φορτηγά, 36 δεξαμενόπλοια, 10 containerships και τρία υγραεριοφόρα.

Από τα στοιχεία προκύπτει ότι οι Κινέζοι ρίχνουν το βάρος τους στα φορτηγά πλοία και κάνουν άνοιγμα στα δεξαμενόπλοια ενώ οι Έλληνες στα δεξαμενόπλοια όπου είναι κυρίαρχοι ελέγχοντας το 26% του παγκόσμιου στόλου.

Πολλοί πίσω από τους δύο βρίσκεται η Γερμανία με 23 πλοία αξίας 411 εκατομμυρίων δολαρίων.

Η γενική συγκριτική εικόνα σε σχέση με το 2019 δείχνει ότι οι επενδυτικοί ρυθμοί στις αγοραπωλησίες ανακάμπτουν μετά τη χαλάρωση, μέσα στο καλοκαίρι, των μέτρων κατά του κορωνοϊού. Όμως έρχεται το δεύτερο κύμα και οι αναλυτές είναι διστακτικοί για το άμεσο μέλλον.

Στη διάρκεια των πρώτων οκτώ μηνών του 2019 αγοράστηκαν συνολικά 881 πλοία έναντι 9,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2020 δόθηκαν 10,6 δισεκατομμύρια για 702 πλοία.