Η Volvo Cars δεν είναι ένας παγκόσμιος κολοσσός σε πωλήσεις, ωστόσο φιλοδοξεί να αποτελέσει ηγέτιδα δύναμη στην κυκλική οικονομία, με επιθετική στρατηγική στην επαναχρησιμοποίηση μετάλλων, μπαταριών και υλικών, αλλά και με εργοστάσια συναρμολόγησης φιλικά προς το κλίμα.
Η Διευθύντρια Βιωσιμότητας Vanessa Butani, που περιλαμβάνεται στη λίστα του Forbes με τις κορυφαίες προσωπικότητες βιωσιμότητας, υπογραμμίζει ότι η Volvo μπορεί να είναι μικρή, αλλά οι φιλοδοξίες της είναι μεγάλες. Η εταιρεία στοχεύει έως το 2030 το 35% των υλικών σε κάθε νέο όχημα να είναι ανακυκλωμένα, ενώ έως το 2040 θέλει να γίνει πλήρως κυκλική επιχείρηση. Παράλληλα, τα εργοστάσιά της μετατρέπονται σε ουδέτερα ως προς τις εκπομπές άνθρακα, ενώ η κατανάλωση νερού αναμένεται να μειωθεί κατά 50%.
Η Volvo Cars, υπό την κινεζική Geely Holdings, λειτουργεί εργοστάσια στη Σουηδία, την Κίνα και από το 2026 και στη Σλοβακία, όλα με στόχο ουδετερότητα εκπομπών. Χρησιμοποιεί βιοαέριο και επενδύει στη μέθοδο «μεγα-χύτευσης» για τη μείωση εκπομπών. Το νέο ES90 EV φτάνει το 29% ανακυκλωμένου αλουμινίου, το 18% ανακυκλωμένου χάλυβα και το 16% πολυμερών.
Η πρόκληση βρίσκεται στις μπαταρίες ιόντων λιθίου, όπου η ανακύκλωση παραμένει περιορισμένη και η αλυσίδα εφοδιασμού εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την Κίνα. Ωστόσο, η Volvo εισάγει «διαβατήρια μπαταρίας» που χαρτογραφούν τα υλικά και την προέλευσή τους, δύο χρόνια πριν από την ευρωπαϊκή υποχρέωση.
Στις ΗΠΑ, όπου η κυβέρνηση Τραμπ επιβραδύνει τη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα, η εταιρεία σκοπεύει να ενισχύσει την παρουσία των plug-in υβριδικών ως μεταβατική λύση, συνεχίζοντας παράλληλα τις επενδύσεις στην ηλεκτροκίνηση.
Διαβάστε ακόμη
ΔΕΗ: Αμετάβλητα τα τιμολόγια ρεύματος τον Οκτώβριο – Απορροφά την αύξηση στην τιμή χονδρικής
Φαινόμενο Johatsu: Πού πάνε οι άνθρωποι όταν εξαφανίζονται;
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.