Με «χασούρα» 55 δισ. λιρών είναι αντιμέτωπη η αυτοκινητοβιομηχανία στον Ηνωμένο Βασίλειο, καθώς κινδυνεύει να χάσει κέρδη πέντε ετών, σε περίπτωση Brexit χωρίς συμφωνία, σύμφωνα με αναλυτές της αγοράς.

Η μαζική παραγωγή αυτοκινήτων, στη Βρετανία, θα μπορούσε να μειωθεί έως και κάτω από 1 εκατ. αυτοκίνητα ετησίως, εφόσον δεν υπάρξει συμφωνία, σε σύγκριση με περισσότερα από 1,3 εκατ. το 2019, καθώς οι  τιμές που θα διαμορφωθούν εκτός συμφωνίας καθιστά  αδύνατη την παραγωγγή στα βρετανικά εργοστάσια, σύμφωνα με την  Εταιρεία Κατασκευαστών και Εμπορευμάτων Αυτοκινήτων, ομάδα λόμπι βιομηχανίας.

Ο κλαδος της αυτοκινητοβιομηχανίας έχει υποστεί τις συνέπειες μιας δύσκολης χρονιάς, καθώς η πανδημία του κορωνοϊού εξανάγκασε σε προσωρινό κλείσιμο όλα τα εργοστάσια στην Ευρώπη, ενώ μείωσε δραματικά τη ζήτηση νέων αυτοκινήτων. Ταυτόχρονα, οι ευρωπαϊκές εταιρείες αυτοκινήτων ξόδεψαν πέρυσι 54 δισ. λίρες σε νέες τεχνολογίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων, προκειμένου να τηρήσουν τους αυστηρότερους κανόνες από την Ευρωπαϊκή Ένωση για τη δραστική μείωση εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

Οι εμπορικές διαπραγματεύσεις μεταξύ του Ηνωμένου Βασιλείου και της ΕΕ δεν έχουν ακόμη ολοκληρωθεί, ενώ δεν φαίνεται καμία επίτευξη συμφωνίας στον ορίζοντα, καθώς η μεταβατική περίοδος ολοκληρώνεται στις 31 Δεκεμβρίου. Ωστόσο, πρεσβευτές της ΕΕ δηλώονουν ότι μια συμφωνία πλησιάζει στην ολοκλήρωσή της, αλλά εξακολουθεί να υπάρχει κίνδυνος να «μπλοκάρουν» και πάλι οι συνομιλίες.

Το Brexit χωρίς συμφωνία, σημαίνει για την  αυτοκινητοβιομηχανία εφαρμογή δασμών 10% στα προϊόντα τους από μια μέρα στην άλλη, προσθέτοντας 1.900 λίρες στο μέσο κόστος ενός αυτοκινήτου που εισήχθη από την ΕΕ, με τα στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας να προειδοποιούν οτι αυτό θέτει σε άμεσο κίνδυνο το μέλλον των εργοστασίων.

Ο Όμιλος PSA δήλωσε ότι θα κατασκευάσει το νέο του Vauxhall Astra στο Ηνωμένο Βασίλειο, μόνο εφόσον υπάρξει εμπορική συμφωνία, ενώ η Nissan δήλωσε πρόσφατα ότι το επιχειρηματικό μοντέλο του εργοστασίου της στο Σάντερλαντ – το μεγαλύτερο εργοστάσιο αυτοκινήτων στο Ηνωμένο Βασίλειο – θα καταστραφεί.

Σε συνέντευξή του στο Reuters, ο CEO της Nissan, Ασουάνι Γκούπτα, επανέλαβε ότι «προφανώς η επιχείρησή μας στο Ηνωμένο Βασίλειο δεν θα είναι βιώσιμη» εάν δεν υπάρξει συμφωνία, ωστόσο, η ιαπωνική αυτοκινητο βιομηχανία αρνήθηκε ότι είχε ήδη δρομολογηθεί η απόφαση για το κλείσιμο του εργοστασίου.

Οι μεγάλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων στο Ηνωμένο Βασίλειο προέρχονται από «παίκτες» του εξωτερικού, καθώς η παρουσία Ιαπωνών και άλλων Ευρωπαίων κατασκευαστών στο Ηνωμένο Βασίλειο βασίστηκε σε μεγάλο βαθμό στην εύκολη πρόσβαση στην ενιαία αγορά της Ευρώπης. Η μελέτη SMMT, που διεξήχθη από τη συμβουλευτική Auto Analysis, διαπίστωσε ότι ακόμη και μια εμπορική συμφωνία μπορεί να κόστισε στη βιομηχανία έως 14,1 δισ. λίρες.

Ο πρόεδρος της SMMT και εκτελεστικός πρόεδρος της ιαπωνικής εταιρείας δοκιμών αυτοκινήτων Horiba Mira, Τζορτζ Γκιλέσπι δήλωσε ότι «χρειαζόμαστε μια μελλοντική εμπορική σχέση που να λειτουργεί για αυτοκίνητα. Έχουμε ήδη ξοδέψει περίπου 1 δισ. λίρες για την προετοιμασία του Brexit και χάσαμε 28 φορές  το κέρδος από τις επιπτώσεις του κορωνοϊού.

Διαβάστε ακόμη:

Το ασύλληπτο πλιάτσικο των Κουτσολιούτσων – Απάτη από το 2001 διαπιστώνει η PwC

Cosco: Με επιστολή της στο υπ. Ναυτιλίας απαντά στους επικριτές της για τις επενδύσεις στο λιμάνι του Πειραιά

ΝΔ σε ΣΥΡΙΖΑ για Folli Follie: Παίζατε καθυστέρηση ενώ υπήρχε ήδη σκάνδαλο