Μια άγνωστη στον πολύ κόσμο συμφωνία με τον κορεατικό «κολοσσό» Samsung για την απόκτηση των μετοχών της, η πρόσφατη επένδυση γνωστού fund ελληνικών συμφερόντων σε αυτήν και ένα πελατολόγιο αποτελούμενο από «βαριά» ονόματα του εγχώριου και διεθνούς επιχειρηματικού στερεώματος, συνθέτουν το «παζλ» μιας από τις πιο «δυνατές» -και ήδη καθιερωμένης- startup της αγοράς.

Με τις «ρίζες» της στην Πάτρα και την έδρα της στη… Σουηδία, η Yodiwo κατάφερε να δώσει μια άλλη διάσταση στο παραδοσιακό Facility Management και να το μετασχηματίσει σε μια ολοκληρωμένη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού και των περιουσιακών στοιχείων μιας επιχείρησης, με την χρήση της «made in Greece» πλατφόρμας, που εμπνεύσθηκε και υλοποίησε η ηγετική της ομάδα, παρέχοντας λύσεις Internet of Things και Τεχνητής Νοημοσύνης.

Αν και θεωρητικά συμπεριλαμβάνεται στην κατηγορία των νεοφυών εταιρειών, στην θέση του επικεφαλής της η Yodiwo διαθέτει έναν από τους experts της πληροφορικής, ο οποίος «έστηνε» συστήματα wi-fi στην Ελλάδα πριν καν το Wi-Fi Alliance ιδρυθεί: Τον CEO και συνιδρυτή της, Αλέξανδρο Μανιατόπουλο.

«Ορόσημο» στην πορεία της αποτελεί το deal με το fund Brookstreet που δημιούργησαν στο Λονδίνο ο τραπεζίτης Όμηρος Σαρίκας και ο επιχειρηματίας Γιώργος Μπόλος με την συμμετοχή άλλων στελεχών. Η Yodiwo επιλέχθηκε, διόλου τυχαία, για την 4η επένδυση των «Βρετανών» μέσα από ένα «σκανάρισμα» σε εκατοντάδες εταιρείες και σαφή «στόχευση» στον τομέα της υψηλής τεχνολογίας…

Επένδυση της Brookstreet για 2ετή επέκταση στο εξωτερικό

«Η Yodiwo είναι μια ελληνική εταιρεία, όσον αφορά τους ανθρώπους της, αλλά εδρεύει στη Σουηδία. Πώς προέκυψε αυτό; Το 2015, όταν ξεκίνησε, δεν ήταν startup. Αποτελούσε ‘κομμάτι’ της Samsung και συγκεκριμένα ανήκε σε ένα business unit που λεγόταν Samsung Nanoradio Desing Center (SNDC). Ο τομέας ανεξαρτητοποιήθηκε και αργότερα έγινε μια συμφωνία μεταξύ της διοίκησής του και της Samsung, έτσι ώστε να περιέλθει στην ιδιοκτησία των μελών της. Ένας από αυτούς ήμουν κι εγώ, μαζί με άλλους τρεις μετόχους. Το θετικό ήταν ότι βρήκαμε νωρίς έναν στρατηγικό επενδυτή, έναν από τους πρώτους πελάτες μας στην Ελλάδα, την West SA, που πρόσφερε τα αρχικά κεφάλαια για να βοηθήσει την εταιρεία μας στα πρώτα της βήματα και τον Νοέμβριο του 2020, πριν από τρεις μήνες δηλαδή, ήρθαμε σε συμφωνία με το Brookstreet, το οποίο σε βάθος χρόνου μιας διετίας θα διαθέσει ένα αρκετά μεγάλο ποσό για να βοηθήσει την Yodiwo να επεκταθεί στο εξωτερικό!», δηλώνει στο newmoney ο Αλέξανδρος Μανιατόπουλος, συνοψίζοντας σε μερικές φράσεις το «χθες», το «σήμερα» και το «αύριο».

Η Yodiwo συμμετέχει στην «11άδα» του ΣΕΒ, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας Innovation Ready για την προώθηση και διάδοση των τεχνολογιών αιχμής Industry 4.0.

Συνιδιοκτήτες και συνιδρυτές της, μαζί με τον Αλέξανδρο Μανιατόπουλο, είναι οι Νίκος Κωστής, Πέτρος Βασιλείου και ο Σουηδός Περ Μόρτενσον. Για τη Samsung η «ομάδα» του Samsung Nanoradio Desing Center σχεδίαζε ολοκληρωμένα κυκλώματα για Internet of Things συσκευές και όταν οι Κορεάτες αποφάσισαν για λόγους στρατηγικής να αποεπενδύσουν από τον κλάδο, δόθηκε η μεγάλη ευκαιρία στους «4» που δεν άφησαν να χαθεί…

Η υπόθεση πάει και πιο πίσω στον χρόνο. Ο CEO της Yodiwo εργαζόταν ως το 2008 στην Σουηδία για τη Nanoradio, που εξαγοράσθηκε από τη Samsung και στη συνέχεια ιδρύθηκε στην Πάτρα σχεδιαστικό κέντρο (SNDC), πριν τελικά αυτό «αποσχισθεί» και παραχωρηθεί στους κ.κ. Μανιατόπουλο, Κωστή, Βασιλείου, Μόρτενσον.

«Ιστορικά, η Yodiwo «κρατάει» από το 1998, όταν ιδρύσαμε στην Πάτρα το παράρτημα της Atmel. Μια Αμερικάνικη εταιρεία, από τις πρώτες που παρήγαγαν τα συστήματα Wi-Fi για την παγκόσμια αγορά, σε μια εποχή που κανείς δεν γνώριζε την ύπαρξη τους. Απασχολήθηκαν 200-250 άτομα στο project. Η Atmel έκλεισε, το οικοσύστημα όμως αναπτύχθηκε στην πόλη και ένα από τα «κομμάτια» της στελέχωσε τη Nanoradio, που αργότερα εντάχθηκε στη Samsung…», θυμάται ο CEO της ελληνικής startup.

Engie, Veolia, Dixons, ΝΟΚΙΑ, VolkerWessels και άλλοι

Το εύρος του πελατολογίου και των συνεργασιών της Yodiwo εντυπωσιάζει: «Το πρωτεύον γκρουπ πελατών μας περιλαμβάνει εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον χώρο του Facility Management, έχοντας κάνει βέβαια την στροφή από την παραδοσιακή μορφή του προς την ολική διαχείριση των θεμάτων ενός οργανισμού. Σκοπός είναι η διαχείριση εμπορικών και βιομηχανικών χώρων με λύσεις περιβαλλοντικά εναρμονισμένες με πολιτικές environmental, social και corporate governance. Στην Ελλάδα δουλεύουμε με τον γαλλικό πολυεθνικό όμιλο της Engie, ενώ μια άλλη μεγάλη συνεργασία μας στον ίδιο χώρο είναι με τη Veolia στη Σουηδία…», μας εξηγεί ο κ. Μανιατόπουλος.

Engie και Veolia είναι όμιλοι με τζίρους δεκάδων δισ., μα όχι οι μόνοι στο «τιμ» της Yodiwo. Στην «λίστα» συναντά, ακόμα, κάποιος την αλυσίδα ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών Κωτσόβολος (leader στην ελληνική αγορά) της Βρετανικής Dixons South East με την οποία η startup βραβεύθηκε στα Bite Awards για την πλατφόρμα «Plano 360», τη NOKIA για τις λύσεις έξυπνης διαχείρισης πόλεων, τις Volker & Wessels, Cosmote, BDF, Vox South Africa, στην Κύπρο υπάρχει η συνεργασία με την CYTA, την EY και τη Newcytech, καθώς και συνεργασίες με εταιρείες ημιαγωγών IoT όπως η NXP και η Dialog Semiconductor (μια ακόμα πολυεθνική που η ύπαρξή της στην Ελλάδα έχει τις «ρίζες» της Atmel).

Η ανάγκη για Integrated Workplace Management Systems

Ο CEO της Yodiwo αναλύει το αμιγώς τεχνικό σκέλος: «Ξεκινήσαμε με όνειρο να φτιάξουμε μια πλατφόρμα, έχοντας δει τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν άλλες εταιρείες στην ανάπτυξη IoT εφαρμογών και μετά στραφήκαμε σε πιο συγκεκριμένες λύσεις.

Ο στόχος μας είναι αυτό που στην διεθνή κοινότητα ονομάζεται ολοκληρωμένα συστήματα διαχείρισης εργασιακών χώρων, Integrated Workplace Management Systems (IWMS). Αυτά τα συστήματα είναι η επόμενη γενιά των συστημάτων διαχείρισης εγκαταστάσεων(Facility Management).

Τα εργαλεία αυτά, μέχρι πριν από μια δεκαετία, είχαν να κάνουν μόνο με την παρακολούθηση των ενεργειακών πόρων, κάποιων assets, όπως η κατάσταση των περιουσιακών στοιχείων, συντήρηση κ.λ.π. Για να διευκολύνουν, δηλαδή, τους διαχειριστές να έχουν συγκεντρωμένα σε ένα μέρος όλα τα στοιχεία σχετικά με τα πάγια του οργανισμού που διευθετούν. Η αγορά έχει ανάγκη, τώρα, από μια ολοκληρωμένη διαχείριση τόσο των ανθρώπων όσο και των περιουσιακών στοιχείων…».

Ο επίλογος του Αλέξανδρου Μανιατόπουλου: «Πρωταρχικός στόχος για τις εταιρείες δεν είναι μόνο ο περιορισμός του κόστους, αλλά γενικότερα η στρατηγική Environmental, Social και Corporate Governance: Ο σεβασμός για το περιβάλλον μέσω της μείωσης της ενεργειακής κατανάλωσης, των εκπομπών αερίων και την ανακύκλωση, η επίδραση που ασκούν στην κοινωνία γενικότερα και η παροχή ιδανικών και ασφαλών συνθηκών εργασίας ειδικότερα – ένα ιδιαίτερα επίκαιρο θέμα λόγω και του COVID-19, κάτι που υπήρχε και πριν, απλά η πανδημία επιτάχυνε όλες αυτές τις διαδικασίες – καθώς και η διαφάνεια στη διαχείριση (governance) είναι οι τρεις πυλώνες που καθορίζουν την ESG στρατηγική των σύγχρονων εταιρειών. Αν δει κάποιος πως μεταφράζεται το ESG στον επενδυτικό χώρο, θα διαπιστώσει ότι επενδυτικά κεφάλαια κατευθύνονται μόνο σε εταιρείες που έχουν ESG στρατηγικές!

Το σύστημα μας, αναβαθμίζει το κλασικό Facility Management που προσπαθεί να βρει το ρόλο του ως συμμέτοχος στην αύξηση της παραγωγικότητας της επιχείρησης και στη δημιουργία “κοινωνικής εταιρικής ευθύνης”, παρά ως ένα αναγκαίο λειτουργικό κόστος γι’ αυτήν: Δημιουργώντας το “ψηφιακό δίδυμο” της επιχείρησης και με συνεχή επεξεργασία δεδομένων από πολλαπλά ψηφιακά συστήματα με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης, παίρνονται πλέον αποφάσεις για τη βελτίωση της λειτουργίας του οργανισμού σε πολλαπλά επίπεδα με βάση τους δείκτες απόδοσης ESG που έχει θέσει η επιχείρηση.

Σε κάθε χώρο έχουμε διαφορετικά θέματα να επιλύσουμε. Αναπτύσσουμε το σύστημα μας, ώστε να είναι εφαρμόσιμο τόσο σε γραφεία ή εμπορικούς χώρους όσο και σε industrial…».

Διαβάστε ακόμη

Οι χαρμόσυνες καμπάνες για τους τραπεζίτες, κερδισμένοι και χαμένοι (στα δικαστήρια) εφοπλιστές και η σκληρή μάχη για την Ιντερ

Έλον Μασκ: Ο άνθρωπος που έβαλε στην «πρίζα» όλο τον πλανήτη πλουτίζει από το bitcoin

Παρατείνονται για ένα μήνα οι εκπτώσεις