Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) προχωρά στη διεύρυνση του ψηφιακού πελατολογίου, εισάγοντας την υποχρεωτική τήρησή του και για τους επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στον χώρο των εκδηλώσεων, δεξιώσεων και catering. Το νέο μέτρο στοχεύει στην πάταξη της φοροδιαφυγής, επιτρέποντας στις αρχές να παρακολουθούν σε πραγματικό χρόνο τις συναλλαγές και να εντοπίζουν περιπτώσεις απόκρυψης τζίρου και μη απόδοσης ΦΠΑ.

Μετά την πρώτη εφαρμογή του μέτρου στον κλάδο του αυτοκινήτου που αφορά συνεργεία, φανοποιεία, πλυντήρια, χώρους στάθμευσης και εταιρείες ενοικίασης οχημάτων από την 1η Ιουλίου 2025  η ΑΑΔΕ επεκτείνει το υποχρεωτικό e-πελατολόγιο και στις επιχειρήσεις που σχετίζονται με γάμους, βαπτίσεις, εταιρικά events και κοινωνικές εκδηλώσεις.

Στο νέο πλαίσιο εντάσσονται διοργανωτές γάμων και βαπτίσεων, εταιρείες εκδηλώσεων και party planners, ιδιοκτήτες αιθουσών και κτημάτων δεξιώσεων, καθώς και εταιρείες catering που παρέχουν υπηρεσίες σε ιδιωτικό ή εταιρικό επίπεδο.

Οι επαγγελματίες του κλάδου θα πρέπει να καταγράφουν ηλεκτρονικά κάθε συναλλαγή, ξεκινώντας από την πρώτη επικοινωνία με τον πελάτη έως την παράδοση της υπηρεσίας. Όλα τα δεδομένα θα αποστέλλονται αυτόματα στην ΑΑΔΕ, ώστε να παρακολουθείται αν τηρείται η υποχρέωση έκδοσης απόδειξης ή τιμολογίου.

Ήδη, οι επιχειρήσεις στον κλάδο του αυτοκινήτου χρησιμοποιούν κινητά ή tablets για την καθημερινή καταγραφή των στοιχείων των οχημάτων και την αυτόματη έκδοση παραστατικών κατά την ολοκλήρωση της εργασίας ένα μοντέλο που τώρα μεταφέρεται και στον χώρο των εκδηλώσεων.

Πώς λειτουργεί το ψηφιακό πελατολόγιο

Το Ψηφιακό Πελατολόγιο είναι μια ηλεκτρονική βάση δεδομένων, διασυνδεδεμένη με το Taxis, που λειτουργεί καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας και δεν μπορεί να τροποποιηθεί ή παρακαμφθεί. Κάθε επιχείρηση θα πρέπει να καταχωρεί τα στοιχεία κάθε πελάτη που εισέρχεται στον χώρο της πριν από την παροχή υπηρεσίας. Από τη στιγμή της εγγραφής στο e-πελατολόγιο ξεκινά να μετρά ο χρόνος για την υποχρεωτική έκδοση παραστατικού.

Εάν εντοπιστεί πελάτης στον χώρο χωρίς να έχει προηγηθεί καταχώριση, ενεργοποιείται φορολογικός έλεγχος και επιβάλλονται διοικητικά πρόστιμα.

Η εμπειρία από τον κλάδο του αυτοκινήτου δείχνει ότι τα πρόστιμα ανέρχονται σε 100 ευρώ ανά όχημα που δεν έχει δηλωθεί ή έχει καταγραφεί εκπρόθεσμα. Παρόμοια πρόβλεψη αναμένεται και για τους επαγγελματίες εκδηλώσεων.

Τα δεδομένα του ψηφιακού πελατολογίου διαβιβάζονται αυτόματα στην ΑΑΔΕ και διασταυρώνονται με τα στοιχεία των ηλεκτρονικών βιβλίων myDATA. Αν διαπιστωθούν ασυμφωνίες μεταξύ πελατών που δηλώθηκαν και παραστατικών που εκδόθηκαν, η επιχείρηση τίθεται άμεσα υπό έλεγχο.

Σύμφωνα με πηγές του οικονομικού επιτελείου, η πρωτοβουλία της ΑΑΔΕ αποσκοπεί όχι μόνο στην ενίσχυση των εσόδων, αλλά και στη δημιουργία συνθηκών ισότιμου ανταγωνισμού μεταξύ επιχειρήσεων που λειτουργούν νόμιμα και εκείνων που αποκρύπτουν εισπράξεις.

Διαβάστε ακόμη 

RND: Μπορεί η Γερμανία να μάθει από την Ελλάδα στο μέτωπο της οικονομίας;

Σε ελεύθερη πτώση το Bitcoin – Ο χειρότερος μήνας από το κραχ του 2022 (γραφήματα)

Νησιά Σβάλμπαρντ: Το απόλυτο ταξίδι περιπέτειας στον απώτατο Βορρά

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα