(Last update: 08:40)
Ελπίζοντας σε μια πιο ομαλή αναχώρηση από την Αθήνα μετά τα χθεσινά προβλήματα, οι κάτοικοι της πρωτεύουσας άρχισαν να εγκαταλείπουν την πόλη από τις πρώτες πρωινές ώρες της Τετάρτης. Για την ώρα οι οδηγοί κινούνται με χαμηλές ταχύτητες στο ύψος της Ριτσώνας καθώς από το Σχηματάρι και για περίπου 2 χλμ. η κίνηση διεξάγεται από μια λωρίδα κυκλοφορίας προκειμένου η τροχαία να μπορεί να ελέγξει τα φορτηγά που πρέπει να κατευθυνθούν στην παλαιά Εθνική Οδό.
Παρόμοια εικόνα καταγραφόταν και λίγα χιλιόμετρα παραπάνω στους κόμβους της Θήβας και του Κάστρου. Στο Κάστρο, όπως φαίνεται στα πλάνα, η κίνηση των οχημάτων γινόταν από μια λωρίδα κυκλοφορίας ενώ δίπλα τους, πίσω από κώνους, βρίσκονται παρατεταγμένα τα τρακτέρ.
Με ουρές χιλιομέτρων και αλληλοκατηγορίες μεταξύ τροχαίας και αγροτών, σχετικά με το ποιος μπλοκάρει τους δρόμους ξεκίνησε από ήδη από χθες και συνεχίζεται η έξοδος των εκδρομέων για τα Χριστούγεννα. Παρ’ ότι στην πλειοψηφία των μπλόκων αποφασίστηκε και απελευθερώθηκαν λωρίδες με αναδιάταξη των τρακτέρ στους περισσότερους δρόμους, η τροχαία δεν το θεώρησε αρκετό και αποφάσισε για ”λόγους ασφαλείας”, να μην επιτρέψει την κυκλοφορία από εθνικές οδούς και να εκτρέπει -ιδιαίτερα τα βαρέα οχήματα- από παρακαμπτήριους.
Έπειτα από διαβουλεύσεις, αργά το απόγευμα της Τρίτης, επιτράπηκε σε ορισμένες περιπτώσεις να περνάνε οχήματα ανάμεσα από τα τρακτέρ, που βρίσκονται στην άκρη του δρόμου, είτε απελευθερώθηκαν πλήρως ρεύματα κυκλοφορίας με οικειοθελή αποχώρηση των τρακτέρ.
Για παράδειγμα, στο μπλόκο της Νίκαιας, όπου τα τρακτέρ έχουν αναδιαταχθεί στην άκρη του δρόμου στην ΠΑΘΕ, αρκετά οχήματα από αργά απόγευμα της Τρίτης διέρχονται κανονικά. Μετά από συννενόηση αγροτών και αστυνομίας άνοιξε η γέφυρα πάνω από το μπλόκο μόνο για το ρεύμα προς Θεσσαλονίκη.
-Αντίστοιχα, αργά χθες το απόγευμα, η αστυνομία επέτρεψε την κυκλοφορία στην εθνική οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης μέσα από τα μπλόκα σε Θήβα, Κάστρο, Αταλάντη και Μπράλο.
-Από χθες διεξάγεται κανονικά η κυκλοφορία στα Μάλγαρα και στα δύο ρεύματα της Εθνικής Οδού Θεσσαλονίκης-Αθηνών. Τα τρακτέρ και τα αγροτικά οχήματα παραμένουν παρατεταγμένα στην άκρη του οδοστρώματος.
-Για τον Ε65 αλλά και τα Ιωάννινα, υπάρχει συνεχής επικοινωνία της τροχαίας με τους αγρότες για να δοθούν δύο λωρίδες κυκλοφορίας ενώ υπάρχει καλύτερη ροή των οχημάτων.
-Στην περιμετρική Πατρών έχει δοθεί στην κυκλοφορία μία λωρίδα και αρκετοί οδηγοί περνούν μέσα από την πόλη για να φτάσουν στον προορισμό τους.
-Τα τελωνεία παραμένουν προς το παρόν ανοιχτά με τα τρακτέρ να βρίσκονται παραταγμένα στην άκρη του δρόμου εκτός από το τελωνείο της Εξοχής, που είναι κλειστό επ΄ αόριστον για φορτηγά.
-Οι αγρότες της Εύβοιας ανακοίνωσαν ότι δεν θα κλείσουν τη νέα γέφυρα Χαλκίδας έως και την Παρασκευή.
Όπως έχουν διαμηνύσει αγρότες και κτηνοτρόφοι, ήδη από την πανελλαδική σύσκεψη στις Σέρρες, τα μπλόκα θα παραμείνουν ενεργά, καθ’ όλη τη διάρκεια των γιορτών, ωστόσο θα γίνει ότι είναι δυνατόν, για να διευκολυνθεί το ταξίδι των πολιτών. Αυτές τις μέρες, πραγματοποιούνται και θα πραγματοποιηθούν μια σειρά συνελεύσεων σε μπλόκα, προκειμένου να αποφασιστεί η στάση τους μπροστά στην Πρωτοχρονιά, αλλά και από το νέο έτος.
Ο διάλογος με την κυβέρνηση προς το παρόν έχει απορριφθεί από πλευράς των παραγωγών, που διαμηνύουν ότι αναμένουν πιο συγκεκριμένες δεσμεύσεις και παρεμβάσεις, ενώ έχουν ξεκαθαρίσει, ότι ακόμα και αν υπάρξει συζήτηση, τα μπλόκα θα παραμείνουν ως μέσο πίεσης μέχρι να ικανοποιηθούν τα αιτήματα τους.
Στο κυβερνητικό επιτελείο, εξετάζονται ιδιαίτερα τα αιτήματα του αφορολόγητου πετρελαίου στην αντλία αλλά και της περαιτέρω μείωσης της τιμής του αγροτικού πετρελαίου. Οι αγρότες ζητούν τιμή 7 λεπτά ανά κιλοβατώρα (από 9,3 που είναι τώρα), ενώ ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κώστας Τσιάρας, σε συνέντευξή του στην ΕΡΤ το βράδυ της Δευτέρας τόνισε «πως γίνεται ήδη συζήτηση για αξιοσημείωτα χαμηλότερη τιμή», προσθέτοντας, πως έχουν προχωρήσει πολύ οι συζητήσεις. Ωστόσο, σε σχετική ερώτηση δημοσιογράφου, διευκρίνησε πως η κυβέρνηση δεν δεσμεύεται για 7 λεπτά. Από κυβερνητικές πηγές πάντως, διαρρέεται ότι εξετάζονται τα 8,3 λεπτά για τα επόμενα δύο χρόνια.
Από πλευράς του, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, στην εισήγηση του στο χθεσινό υπουργικό συμβούλιο, σημείωσε ότι «η κυβέρνηση δεν υποκύπτει σε εκβιασμούς», χαρακτήρισε «παράδοξο μια κοινωνική ομάδα να διεκδικεί χωρίς να συζητά», ενώ ξεκαθάρισε ότι για τις μετακινήσεις των εκδρομέων τον πρώτο λόγο θα έχει η Τροχαία.
Ο ίδιος, εξέφρασε την ελπίδα ότι «οι αγροτικές κινητοποιήσεις θα εκτονωθούν», θυμίζοντας ότι «και χθες έγιναν εκταμιεύσεις και μέσα στην επόμενη εβδομάδα θα έχουν ολοκληρωθεί όλες οι πληρωμές όπως είχαμε εξάλλου δεσμευτεί ότι θα κάνουμε ύψους 3, 8 δισεκατομμυρίων ευρώ».
Στην ανάπαυλα των γιορτών, υπάρχει πάντως αντικειμενικά ο χρόνος για να υπάρξει μία νέα προσέγγιση για διάλογο, ιδιαίτερα στην περίπτωση που υπάρξει κάποια πιο συγκεκριμένη εξέλιξη για τα κρίσιμα αιτήματα.
Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στη Θεσσαλία:
Από τη Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Θεσσαλίας ανακοινώνεται ότι, με νεότερη απόφαση της Διεύθυνσης Αστυνομίας Λάρισας, λόγω αγροτικών κινητοποιήσεων επί του Αυτοκινητόδρομου Π.Α.Θ.Ε., στο ύψος του Α/Κ Νίκαιας, από ώρα 20:30’ (23-12-2025) και για όσο χρονικό διάστημα απαιτηθεί, ισχύουν οι κάτωθι προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις:
ΕΠΙ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥ Π.Α.Θ.Ε. – Ρεύμα κυκλοφορίας προς Αθήνα
Διακοπή της κυκλοφορίας όλων των οχημάτων μικτού βάρους έως 3,5 τόνων επί του Αυτοκινητοδρόμου Π.Α.Θ.Ε. από τον Α/Κ Πλατυκάμπου (Χ.Θ. 352+918) έως τον Α/Κ Κιλελέρ (Χ.Θ. 331+686) και διακοπή της κυκλοφορίας όλων των οχημάτων μικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων επί του Αυτοκινητοδρόμου Π.Α.Θ.Ε. από τον Α/Κ Πλατυκάμπου (Χ.Θ. 352+918) έως τον Α/Κ Βελεστίνου (Χ.Θ. 314+020).
Κατά τη διάρκεια των προσωρινών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, η κυκλοφορία όλων των οχημάτων θα διεξάγεται από εναλλακτικές διαδρομές, ως ακολούθως:
Όλα τα οχήματα θα εκτρέπονται στον Ανισόπεδο Κόμβο Πλατυκάμπου (Χ/Θ 352+918) στην Παλαιά Εθνική Οδό Λάρισας – Βόλου και στη συνέχεια:
– Τα οχήματα μικτού βάρους έως 3,5 τόνους, θα εισέρχονται στον Π.Α.Θ.Ε.:
• είτε από τον Α/Κ Κιλελέρ (Χ.Θ. 331+686), μέσω της διασταύρωσης Αχιλλείου,
• είτε μέσω της Π.Ε.Ο. Λάρισας – Βόλου, θα κατευθύνονται στον Ανισόπεδο Κόμβο Βελεστίνου (Χ/Θ 314+020).
– Τα οχήματα μικτού βάρους άνω των 3,5 τόνων θα κινούνται στην Π.Ε.Ο. Λάρισας-Βόλου και θα κατευθύνονται στον Ανισόπεδο Κόμβο Βελεστίνου (Χ/Θ 314+020), όπου θα εισέρχονται στον ΠΑ.Θ.Ε..
Ρεύμα κυκλοφορίας προς Θεσσαλονίκη
Διακοπή της κυκλοφορίας όλων των οχημάτων επί του Αυτοκινητοδρόμου Π.Α.Θ.Ε. από τον Α/Κ Νίκαιας (Χ.Θ. 348+106) έως τον Α/Κ Πλατυκάμπου (Χ.Θ. 352+918).
Κατά τη διάρκεια των προσωρινών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, η κυκλοφορία όλων των οχημάτων θα διεξάγεται από εναλλακτικές διαδρομές, ως ακολούθως:
Όλα τα οχήματα θα εκτρέπονται στο ύψος του Α/Κ Νίκαιας (Χ/Θ 348+106) και μέσω του κλάδου εξόδου προς Λάρισα θα εισέρχονται στην Π.Ε.Ο. Αθηνών – Θεσσαλονίκης και στην Λεωφόρο Καραμανλή και θα εισέρχονται στον Π.Α.Θ.Ε.:
-είτε από τον Ανισόπεδο Κόμβο Πλατυκάμπου (Χ/Θ 352+918 του Π.Α.Θ.Ε.)
-είτε από τον Ανισόπεδο Κόμβο Γυρτώνης (Χ/Θ 367+319 του Π.Α.Θ.Ε.)
Όλα τα οχήματα που θα εκτρέπονται στην κατεύθυνση προς Θεσσαλονίκη, στον κλάδο εξόδου προς Λάρισα του Α/Κ Νίκαιας (Χ.Θ. 348+106), σε όλο το μήκος αυτού θα κινούνται υποχρεωτικά στην αριστερή λωρίδα και με ανώτατο όριο ταχύτητας τα 50 km/h .
ΕΠΙ ΤΗΣ Π.Ε.Ο. ΛΑΡΙΣΑΣ – ΑΘΗΝΩΝ
Όλα τα οχήματα που κινούνται επί της Π.Ε.Ο. Λάρισας – Αθηνών ώστε να εισέλθουν στον Αυτοκινητόδρομο Π.Α.Θ.Ε με κατεύθυνση προς Θεσσαλονίκη ή Αθήνα, πριν από τον Α/Κ Νίκαιας (Αερογέφυρα Ι.Κ.Ε.Α.) θα αναστρέφονται και θα εισέρχονται στον Π.Α.Θ.Ε ως εξής.:
– τα οχήματα που κατευθύνονται προς Θεσσαλονίκη μέσω του Α/Κ Πλατυκάμπου (Χ.Θ. 352+918) ή του Α/Κ Γυρτώνης (Χ/Θ 367+319 του Π.Α.Θ.Ε.)
– τα οχήματα που κατευθύνονται προς Αθήνα σύμφωνα με τα προαναφερόμενα.
Στον νομό Πιερίας, αίρονται οι προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, που ίσχυαν λόγω αγροτικών κινητοποιήσεων στο τμήμα από τον βόρειο ανισόπεδο κόμβο Κατερίνης (438 χιλιόμετρο) έως τον νότιο ανισόπεδο κόμβο Κατερίνης (434 χιλιόμετρο) της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης – Αθηνών, με κατεύθυνση προς Αθήνα.
Η κυκλοφορία των οχημάτων στο ρεύμα προς Αθήνα, θα διεξάγεται αρχικά από τη δεξιά και μεσαία λωρίδα κυκλοφορίας και στη συνεχεία μόνο από τη δεξιά λωρίδα κυκλοφορίας, ενώ μετά το τέλος της Σήραγγας Τ4 (Σήραγγα Κατερίνης), η κυκλοφορία των οχημάτων θα διεξάγεται από την αριστερή λωρίδα κυκλοφορίας.
Σε περίπτωση που θα απαιτηθεί από τις κυκλοφοριακές συνθήκες, η κυκλοφορία των οχημάτων θα διεξάγεται παράλληλα και από τον βόρειο ανισόπεδο κόμβο Κατερίνης, μέσω της περιφερειακής οδού Κατερίνης, ενώ στη συνέχεια τα οχήματα θα εισέρχονται στην εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Αθηνών μέσω του νότιου ανισόπεδου κόμβου Κατερίνης.
Σημειώνεται ότι η είσοδος των οχημάτων στην Κατερίνη, που κινούνται στην κατεύθυνση κυκλοφορίας προς Αθήνα, θα πραγματοποιείται από τον βόρειο ανισόπεδο κόμβο Κατερίνης και τον ημιανισόπεδο ανατολικό κόμβο Κατερίνης (πριν τη Σήραγγα Τ4 Κατερίνης-Χ/Θ 436,841).
Διαβάστε ακόμη
Έλεγχοι για ύποπτες τραπεζικές συναλλαγές και επενδυτικές δοσοληψίες
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.