search icon

Ελλάδα

Ακόμη ψάχνουν νέο «πηδαλιούχο» τα δύο καταμαράν που βγήκαν στο σφυρί

Το «Deep Blue» και το «With Pearl» βγαίνουν για μια ακόμη φορά στο σφυρί στις 4 Μαΐου με μειωμένες τιμές εκκίνησης στις 520.000 ευρώ και στις 494.000 ευρώ

Έσκιζαν τις θάλασσες για λίγα χρόνια μέχρι που κατασχέθηκαν και…ακινητοποιήθηκαν, το ένα στη μαρίνα Ζέας και το δεύτερο στην προβλήτα της Olympic Marine στο Λαύριο. Έκτοτε βγήκαν αρκετές φορές στο σφυρί, με την τιμή τους να αυξάνεται και μετά να μειώνεται. Παρά ταύτα έμειναν στα αζήτητα και εξακολουθούν να…ψάχνουν τον επόμενο «πηδαλιούχο» τους.

Ο λόγος για τα δύο σκάφη αναψυχής «Deep Blue» και «With Pearl», που, όπως αποκαλύπτει σήμερα το newmoney, θα βγουν ξανά σε πλειστηριασμό στις 4 Μαΐου με τις τιμές εκκίνησης να έχουν μειωθεί σε 520.000 ευρώ για το πρώτο και 494.000 ευρώ για το δεύτερο.

Η… ιστορία τους και τα «πάνω-κάτω» στην τιμή

Ο αρχικός πλειστηριασμός για τα δύο σκάφη ήταν προγραμματισμένος για τις 21 και 28 Ιουλίου 2021, με τιμές εκκίνησης 650.000 ευρώ για το «White Pearl» και 550.000 ευρώ για το «Deep Blue».
Ωστόσο, μεσολάβησε προσφυγή της ιδιοκτήτριας εταιρείας με αίτημα διόρθωσης της τιμής που και στις δύο περιπτώσεις έγινε δεκτό.

Το «White Pearl», Νηολογίου Πειραιά, είναι catamaran τύπου Lagoon 52. Το σκάφος κατασκευάσθηκε από ενισχυμένο πλαστικό το 2014 από την εταιρεία Construction Navale Bordeaux, έχει μήκος 15,85 μέτρα, πλάτος 8,60 μέτρα και βύθισμα 2,80 μέτρα, ενώ είναι ολικής χωρητικότητας (ΚΟΧ) 64,87 και καθαρής χωρητικότητας (ΚΚΧ) 59,37.

Η πρόωση του επιτυγχάνεται με δύο κύριες πετρελαιοκίνητες μηχανές μάρκας YANMAR 4JH4TCE, με ιπποδύναμη 150 BHP (2X75 HP /3200 RPM). Διαθέτει 7 καμπίνες που βρίσκονται κάτω από το κύριο κατάστρωμα. Στο κύριο κατάστρωμα υπάρχει το σαλόνι/τραπεζαρία.

Το catamaran «White Pearl», που βρίσκεται στην προκυμαία «G» της Μαρίνας Ζέας, άρχισε να βγαίνει στο σφυρί έπειτα από κατάσχεση που έγινε το 2020, με επισπεύδοντες την εταιρεία «Enjoy Yachts ΝΕΠΑ» και τρεις ιδιώτες. Οφειλέτιδα είναι η εταιρεία «ΓΟΥΑΊΤ ΠΕΡΛ ΝΕΠΑ», που εδρεύει «τυπικά στην Οία της Θήρας, αλλά πραγματικά στον Πειραιά».

Όσον αφορά τα βάρη του σκάφους, υπάρχει μία απλή υποθήκη για ποσό 721.500 ευρώ, υπέρ της Eurobank και κατά της εταιρείας «Βερνίκος Κόττερα Α.Ε.», που καταχωρήθηκε στις 11/6/2015.

Όπως σημειώνεται στην έκθεση, «η κυριότητα του ανωτέρω πλοίου περιήλθε στην εταιρεία ¨ΓΟΥΑΊΤ ΠΕΡΛ ΝΕΠΑ¨, υπό διαλυτική αίρεση αποπληρωμής τιμήματος συναινούσης της ενυπόθηκης δανείστριας».

Το Μονομελές Πρωτοδικείο Πειραιά στις 13 Ιουλίου 2021 εξέτασε την ανακοπή της «ΓΟΥΑΙΤ ΠΕΡΛ Ν.Ε.Π.Α», με την οποία ζητούσε την αύξηση της τιμής πρώτης προσφοράς στις 810.000 ευρώ.

Στη δικαστική απόφαση επισημαίνονταν σοβαρές ελλείψεις της κατασχετήριας έκθεσης όσον αφορά την περιγραφή του σκάφους, ενώ αναφερόταν ότι αγοράστηκε έναντι ποσού 1.129.423 ευρώ, χωρίς ΦΠΑ. Περαιτέρω τονιζόταν ότι τον Αύγουστο του 2019 υπέστη ζημία στους πλωτήρες του, για την αποκατάσταση της οποίας επισκευάστηκε στα ναυπηγεία Ταρσανάς της Σύρου και το κόστος επισκευής του ανήλθε σε ποσό 81.500 ευρώ, προκειμένου να επανέλθει στην προτέρα άριστη κατάσταση προς χρήση και εμπορική-τουριστική εκμετάλλευσή του.

Το δικαστήριο διέταξε τελικά τη διόρθωση της τιμής εκκίνησης από τις 650.000 ευρώ στις 760.000 ευρώ με βάση «τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του εν λόγω σκάφους, τα έσοδα που μπορεί να αποφέρει κατ’ εκτίμηση από την τουριστική και εμπορική αξιοποίησή του (άνω των 100.000 ευρώ ετησίως), τις τιμές ζήτησης παρόμοιων επαγγελματικών ιστιοπλοϊκών σκαφών με παρεμφερή χαρακτηριστικά και τις τρέχουσες συνθήκες της διεθνούς και εγχώριας αγοράς».

Το δεύτερο catamaran είναι το «Deep Blue», Νηολογίου Πειραιά, που κατασκευάστηκε από ενισχυμένο πλαστικό, το 2015, από την εταιρεία Fountraine Pajot. Είναι τύπου Taiti 80, ολικής χωρητικότητας (ΚΟΧ) 49,39 και καθαρής χωρητικότητας (ΚΚΧ) 18,25 και έχει μήκος 23,75 μέτρα, πλάτος 10,50 μέτρα και βύθισμα 2,60 μέτρα.

Η πρόωση του επιτυγχάνεται με δύο κύριες πετρελαιοκίνητες μηχανές μάρκας YANMAR 4LHA STP, (ιπποδύναμη 2X140 KW/3100 RPM). Ο χώρος διακυβέρνησης βρίσκεται στο κύριο κατάστρωμα, στο κέντρο, σε μία περιοχή ¨ανοικτού σχεδίου¨, στην οποία υπάρχουν τα όργανα και τα μέσα πλοήγησης του. Μπήκε στη λίστα ηλεκτρονικών πλειστηριασμών μετά από κατάσχεση (το 2021) και οφειλέτιδα είναι η εταιρεία «ΝΤΙΠ ΜΠΛΟΥ ΝΕΠΑ» που και αυτή εμφανίζεται «εδρεύουσα τυπικά στην Οία της Θήρας και πραγματικά στον Πειραιά» (στην ίδια διεύθυνση με την προηγούμενη). Και σε αυτή την περίπτωση επισπεύδοντες ήταν η εταιρεία “Enjoy Yachts ΝΕΠΑ” καθώς και ένας ιδιώτης.

Το σκάφος, το οποίο βρίσκεται στην προκυμαία της μαρίνας Olympic Marine στο Λαύριο, βαρύνεται με μια απλή υποθήκη για ποσό 445.705 ευρώ υπέρ της Eurobank και κατά της εταιρείας «Βερνίκος Κόττερα Α.Ε.» , που καταχωρήθηκε στις 30/6/2015. Όπως σημειώνεται στην έκθεση «η κυριότητα του ανωτέρω πλοίου περιήλθε στην εταιρεία «ΝΤΙΠ ΜΠΛΟΥ ΝΕΠΑ», από την εταιρεία «Βερνίκος Κόττερα Α.Ε.» υπό διαλυτική αίρεση αποπληρωμής τιμήματος συναινούσης της ενυπόθηκης δανείστριας».

Το Μονομελές Πρωτοδικείο Πειραιά εξέτασε την ανακοπή της «ΝΤΙΠ ΜΠΛΟΥ Ν.Ε.Π.Α», στις 15 Ιουλίου 2021 και αποφάσισε τη διόρθωση της τιμής εκκίνησης στις 800.000 ευρώ.

Από τα αποδεικτικά στοιχεία προκύπτει ότι αγοράστηκε έναντι ποσού 1.142.840,07 ευρώ, χωρίς ΦΠΑ, ο οποίος όμως καταβλήθηκε στις 11-6-2018 από την ανακόπτουσα και αναφέρεται ότι «παρά το γεγονός ότι πρόκειται για πλοίο εξαετίας, αυτό βρίσκεται αγκυροβολημένο και εκτός χρήσης από το καλοκαίρι του 2017 και χρήζει επισκευών και συντήρησης προκειμένου να επανέλθει στην προτέρα αρίστη κατάσταση».

Στην απόφαση τονίζεται ακόμη ότι η εμπορική του αξία, κατά τον χρόνο της κατάσχεσης πιθανολογείται ότι ανέρχεται στο ποσό των 800.000 ευρώ και όχι σε 550.000 ευρώ, που εκτιμήθηκε από τον δικαστικό επιμελητή.

Τα διαδοχικά άγονα σφυριά

Στις 25 Αυγούστου 2021 τα δύο σκάφη βγήκαν σε πλειστηριασμό με τις αυξημένες τιμές εκκίνησης, -στις 800.000 ευρώ για το “Deep Blue” και στις 760.000 για το “White Pearl”-, αλλά δεν εκδηλώθηκε το παραμικρό ενδιαφέρον.

Το σφυρί χτύπησε ξανά στις 6 Οκτωβρίου με τις ίδιες τιμές και πάλι, όμως, ο πλειστηριασμός ματαιώθηκε ελλείψει πλειοδοτών.

Έτσι στον επαναληπτικό που έγινε πριν λίγες ημέρες, στις 23 Μαρτίου 2022, το “Deep Blue” βγήκε με τιμή εκκίνησης 640.000 ευρώ και το “White Pearl” με 608.000 ευρώ. Και πάλι όμως ο πλειστηριασμός ματαιώθηκε ελλείψει πλειοδοτών.

Έτσι, φτάνουμε στο νέο σφυρί που έχει προγραμματιστεί για τις 4 Μαΐου, με τις τιμές πρώτης προσφοράς να έχουν υποχωρήσει στις 520.000 ευρώ και στις 494.000 ευρώ αντίστοιχα, δηλαδή σαφώς χαμηλότερα και από τις αρχικά ορισθείσείσες.

Διαβάστε ακόμα:

Φυσικό αέριο: Διπλασιάζεται η επιδότηση σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις τον Απρίλιο

Ο «άγνωστος» μεγιστάνας δίπλα στους Μασκ, Μπέζος και Αρνό – Το κλειστό club των 100 δισ. δολαρίων

Το παράδοξο: Ναυλώνουν μεγαλύτερα πλοία για να μεταφέρουν μικρότερα φορτία

Exit mobile version