Στους δρόμους της πρωτεύουσας, όπου η μικροκινητικότητα έχει αναπτυχθεί πιο γρήγορα από τους κανόνες που τη διέπουν, η εικόνα των διάσπαρτων πατινιών και των επικίνδυνων διελεύσεων γίνεται πλέον παρελθόν. Ο Δήμος Αθηναίων ενεργοποιεί έναν ολοκληρωμένο κανονισμό για την κυκλοφορία και τη στάθμευση των Ελαφρών Προσωπικών Ηλεκτρικών Οχημάτων (Ε.Π.Η.Ο.), φιλοδοξώντας να αποκαταστήσει την τάξη και να ενισχύσει την ασφάλεια στον δημόσιο χώρο.
Ο κανονισμός εγκρίθηκε στην 33η Τακτική Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου και στοχεύει στη ρύθμιση ενός τοπίου που μέχρι σήμερα χαρακτηριζόταν από χάος, αυθαιρεσίες και επαναλαμβανόμενες παραβάσεις.
«Βάζουμε τάξη στο χάος με τα πατίνια», το μήνυμα του Δήμου
Ο δήμαρχος Αθηναίων, Χάρης Δούκας, παρουσίασε το νέο πλαίσιο δηλώνοντας ότι ο Δήμος «απελευθερώνει δημόσιο χώρο και βάζει κανόνες στη μικροκινητικότητα». Σύμφωνα με τον ίδιο, απαγορεύεται πλέον η κυκλοφορία των Ε.Π.Η.Ο. στα πεζοδρόμια, γύρω από την Ακρόπολη και στους πεζόδρομους Ερμού και Αιόλου, ενώ ορίζονται σαφή όρια ταχύτητας σε ευαίσθητες περιοχές. Παράλληλα, δημιουργούνται 1.574 νέες θέσεις στάθμευσης για εταιρικά πατίνια, κατανεμημένες σε 124 ζώνες μαζικής στάθμευσης σε όλες τις Δημοτικές Κοινότητες.
Η Αντιδήμαρχος Μάρω Ευαγγελίδου τόνισε ότι η μικροκινητικότητα αποτελεί μέρος της λύσης για την κυκλοφοριακή συμφόρηση της Αθήνας, αρκεί να λειτουργεί σε σταθερό και ενιαίο πλαίσιο. Ο Αντιδήμαρχος Θωμάς Γεωργιάδης έκανε γνωστό πως η Δημοτική Αστυνομία θα διασφαλίζει την εφαρμογή των κανόνων μέσα από εντατικούς ελέγχους και ψηφιακή παρακολούθηση.
Ο νέος χάρτης κυκλοφορίας των ηλεκτρικών πατινιών
1. Κυκλοφορία: Πού επιτρέπεται και πού απαγορεύεται
Οι νέοι κανόνες ευθυγραμμίζονται με τον Κ.Ο.Κ. και καθορίζουν περιορισμούς ανά περιοχή:
Απόλυτη απαγόρευση κυκλοφορίας και στάθμευσης γύρω από την Ακρόπολη, στο ιστορικό κέντρο, σε άλση και στους πεζόδρομους Ερμού και Αιόλου.
Όριο ταχύτητας 6 χλμ./ώρα στον Ψυρρή, στο Κεραμεικό και σε όλους τους πεζοδρόμους και κοινόχρηστους χώρους.
Καμία κίνηση σε πεζοδρόμια – ο χρήστης κινείται μόνο πεζός, έχοντας το πατίνι στο πλάι.
Απαγόρευση κυκλοφορίας σε δρόμους με όριο ταχύτητας άνω των 50 χλμ./ώρα.
Οι εταιρείες μίσθωσης οφείλουν να ενεργοποιούν τον «κόφτη» ταχύτητας και το σύστημα γεωεντοπισμού.
2. Στάθμευση: Νέοι κανόνες για πολίτες και εταιρείες
Για τους ιδιώτες προβλέπεται στάθμευση μόνο όπου εξασφαλίζεται ελεύθερη δίοδος 1,5 μέτρου για τους πεζούς. Απαγορεύεται η στάθμευση σε ράμπες, διαβάσεις, εισόδους κτηρίων, κρίσιμες προσβάσεις και σε απόσταση μικρότερη των 20 μέτρων από αρχαιολογικούς χώρους.
Για τις εταιρείες εκμίσθωσης, επιτρέπεται στάθμευση αποκλειστικά στις 124 ζώνες που ορίζει ο Δήμος, με συνολικά 1.574 θέσεις, κατανεμημένες ανά Δημοτική Κοινότητα και με συγκεκριμένο αντίτιμο ανά θέση.
3. Αδειοδότηση εταιρειών Ε.Π.Η.Ο.
Η διαδικασία γίνεται ετησίως, βάσει φακέλων που αξιολογούνται σύμφωνα με τον κανονισμό. Κάθε εταιρεία μπορεί να διεκδικήσει συγκεκριμένο αριθμό θέσεων ανά ζώνη. Η διαγράμμιση και η τελική χωροθέτηση γίνεται από τον Δήμο, σε συνεργασία με τις εταιρείες.
4. Κυρώσεις – Έλεγχος – Ψηφιακή παρακολούθηση
Ο κανονισμός συνοδεύεται από πλήρες πλαίσιο κυρώσεων:
- Εφαρμόζονται οι διατάξεις του Κ.Ο.Κ. για παραβάσεις.
- Προβλέπεται άμεση απομάκρυνση παράνομα σταθμευμένων πατινιών.
- Δίνεται δυνατότητα ακόμη και ανάκλησης άδειας εταιρείας.
- Όλα τα Ε.Π.Η.Ο. καταγράφονται με μοναδικό σειριακό αριθμό σε ειδικό Μητρώο.
- Η παρακολούθηση των στόλων γίνεται σε πραγματικό χρόνο μέσω λογισμικού σε συνεργασία με τη ΔΑΕΜ.
- Οι έλεγχοι αστυνόμευσης πραγματοποιούνται από Δημοτική και Ελληνική Αστυνομία.
- Η Καθαριότητα μπορεί να προχωρά σε άρση οχημάτων με επιβολή προστίμων βάσει σειριακού αριθμού.
Η εφαρμογή του κανονισμού θα συνοδευτεί από νέα σήμανση, ψηφιακές πλατφόρμες παρακολούθησης και ενημερωτική καμπάνια για χρήστες και εταιρείες. Με αυτό το βήμα, ο Δήμος Αθηναίων επιχειρεί να ενσωματώσει τη μικροκινητικότητα στην αστική καθημερινότητα με τρόπο λειτουργικό, ασφαλή και δίκαιο για όλους.
Διαβάστε ακόμη
Intralot: Ποια θα είναι η επίπτωση από το φορο – χαράτσι στη Μ. Βρετανία
To σαφάρι του βασιλικού καβουριού: Η εμπειρία της περιπέτειας στον αρκτικό κύκλο
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.