Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) φέρνει αυστηρές αλλαγές και επιβάλλει βαριές ποινές σε συμπεριφορές που κρίνονται επικίνδυνες για την οδική ασφάλεια και τη δημόσια υγεία.

Κεντρικός στόχος είναι η καταπολέμηση της χρήσης κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση, που ευθύνεται για όλο και περισσότερα τροχαία. Πολλοί οδηγοί, αντί να έχουν την προσοχή στον δρόμο, ασχολούνται με κλήσεις, μηνύματα ή ακόμη και με τα κοινωνικά δίκτυα.

Η διάδοση των εφαρμογών πλοήγησης, όπως οι χάρτες Google, έχει οδηγήσει αρκετούς να πιστεύουν ότι η χρήση κινητού σε αυτή την περίπτωση επιτρέπεται. Ο νέος ΚΟΚ, όμως, είναι σαφής: η χρήση κινητού επιτρέπεται μόνο εφόσον είναι τοποθετημένο σε ειδική βάση και λειτουργεί σε ανοιχτή ακρόαση, με εφαρμογές πλοήγησης ή με ασύρματο ακουστικό.

Σε κάθε άλλη περίπτωση – ακόμη και αν ο οδηγός κρατήσει το τηλέφωνο για λίγα δευτερόλεπτα ή το ακουμπήσει ενεργοποιημένο στο ταμπλό – η πράξη θεωρείται παράβαση. Εξαιρείται μόνο η περίπτωση πλήρους στάθμευσης, όχι όμως η αναμονή σε φανάρι ή μποτιλιάρισμα.

Τις παραβάσεις θα εντοπίζουν και οι νέες κάμερες τεχνητής νοημοσύνης, που θα τοποθετηθούν στις κεντρικές αρτηρίες της Αττικής. Οι κάμερες θα καταγράφουν αυτόματα την παράβαση, βεβαιώνοντας το πρόστιμο χωρίς δυνατότητα αμφισβήτησης, σε αντίθεση με έναν τροχονόμο που θα μπορούσε να μπει σε διάλογο με τον οδηγό.

Οι ποινές για τη χρήση κινητού γίνονται πλέον εξαιρετικά αυστηρές:

  • Πρώτη παράβαση: πρόστιμο 350 ευρώ και αφαίρεση άδειας για 30 ημέρες.
  • Πρώτη υποτροπή: πρόστιμο 1.000 ευρώ και αφαίρεση άδειας για 6 μήνες.
  • Δεύτερη υποτροπή: πρόστιμο 2.000 ευρώ και αφαίρεση άδειας για 12 μήνες.

Ακόμη πιο σκληρές είναι οι κυρώσεις όταν η χρήση κινητού οδηγήσει σε τροχαίο. Τότε, ενώ η πρώτη ποινή παραμένει στα 350 ευρώ και αφαίρεση άδειας για 30 ημέρες, η υποτροπή φέρνει πρόστιμο 2.000 ευρώ και αφαίρεση άδειας για 4 χρόνια. Στη δεύτερη υποτροπή το πρόστιμο ανεβαίνει στα 4.000 ευρώ, ενώ η αφαίρεση της άδειας φτάνει τα 8 χρόνια.

Επιπλέον, η χρήση κινητού που προκαλεί τροχαίο εμπίπτει στο άρθρο 290Α του Ποινικού Κώδικα περί «επικίνδυνης οδήγησης», με ποινές φυλάκισης που μπορεί να φτάσουν έως και την κάθειρξη, εφόσον υπάρχουν σοβαρές συνέπειες.

Το νέο πλαίσιο καθιστά σαφές ότι η ανοχή στη χρήση κινητού στο τιμόνι τελειώνει, με αυστηρές ποινές, αυτόματες καταγραφές και ξεκάθαρη στόχευση στην προστασία ζωών.

Διαβάστε ακόμη

Πώς γέμισε η Ρεβυθούσα τάνκερ με αμερικανικό LNG

Κοβέσι για «Καλυψώ» – ΟΠΕΚΕΠΕ: Διαφθορά υπάρχει παντού, όχι μόνο στην Ελλάδα – Αναφορά και στα Τέμπη

Ράλι στην αγορά των crude tankers – Η Κίνα «φρενάρει», η Ινδία τραβάει μπροστά

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα