search icon

Ελλάδα

Έρευνα: Πώς η καραντίνα άλλαξε τις συνήθειες στους Έλληνες

Το 38% των καταναλωτών δηλώνουν ότι τη χρονιά που πέρασε αυξήθηκε το σωματικό τους βάρος, ενώ το 24% δηλώνει ότι χειροτέρεψε η διατροφή τους εξαιτίας της αύξησης των παραγγελιών έτοιμου φαγητού και της έλλειψης σωματικής άσκησης

Την επίδραση της πανδημίας στην καταναλωτική συμπεριφορά, καθώς και ότι σημαντικά ποσοστά του πληθυσμού θα εξακολουθούν να επηρεάζονται στην συμπεριφορά τους λόγω της εμφάνισης του κοργωνοϊού, δείχνουν τα αποτελέσματα έρευνας του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) με δείγμα 950 ατόμων που πραγματοποιήθηκε την περίοδο 7 έως 10 Ιουλίου 2021.

Στην έρευνα καταγράφεται σαφώς μία σημαντική επίδραση της πανδημίας και συγκεκριμένα των μέτρων περιορισμού κυκλοφορίας και της παραμονής στο σπίτι στην διατροφή των καταναλωτών και στο σωματικό τους βάρος. Το 38% των καταναλωτών δηλώνουν ότι την χρονιά που πέρασε αυξήθηκε το σωματικό τους βάρος, ενώ μόλις ένα 15% ότι μειώθηκε. Παράλληλα, 24% δηλώνει ότι την χρονιά που πέρασε χειροτέρεψε η διατροφή τους, ενώ ένα 14% ότι βελτιώθηκε. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι για τις διατροφικές συνήθειες της πανδημίας, το «ισοζύγιο θετικών και αρνητικών» επιδράσεων, τείνει προς αρνητικό πρόσημο.

Παρότι κατά τη διάρκεια των lockdown συνήθειες όπως η μαγειρική στο σπίτι επέδρασσαν θετικά στο κομμάτι της διατροφής, άλλοι παράγοντες όπως η αύξηση των παραγγελιών έτοιμου φαγητού και η έλλειψη σωματικής άσκησης αντιστάθμισαν τα όποια οφέλη. Επομένως πέρα την επιστροφή στην κανονικότητα σε σχέση με τις αγοραστικές συνήθειες, πλέον βλέπουμε και την αρχή μίας μακράς διάρκειας διαδικασίας επιστροφής στην κανονικότητα και για τις διατροφικές συνήθειες.

Άλλαξαν και οι αγοραστικές συνήθειες

Σύμφωνα με την έρευνα, η επιστροφή στην κανονικότητα σε σχέση με τις αγοραστικές συνήθειες είναι δεδομένο ότι θα διαρκέσει αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα. Μία σειρά από συνηθειών που υιοθετήθηκαν λόγω της εμφάνισης της κρίσης του COVID-19 αναμένεται να διατηρηθούν από μεγάλες ομάδες των καταναλωτών ακόμα και το 2022 (ή και να μην σταματήσουν ποτέ).

Μόλις το 12% έχει σταματήσει να φοράει μάσκα στα καταστήματα, το 19% θα σταματήσει άμεσα και το 29% μέσα στο 2021. Το υπόλοιπο 61% φαίνεται ότι θα συνεχίσει να φοράει μάσκα και μετά το 2021.

Αξιοσημείωτο είναι ότι 1 στους 3 θα διατηρήσουν την τάση της αποφυγής εξόδου από το σπίτι ακόμα και το επόμενο έτος, ενδεικτικό της αίσθησης κινδύνου που υπάρχει ακόμα και σήμερα.

Μεγάλη διείσδυση στην καθημερινότητα καταγράφεται για τα αντισηπτικά με το 24% του κοινού να δηλώνει ότι δεν θα σταματήσει ποτέ να κουβαλάει μαζί του αντισηπτικά.

Αναφορικά με τις συνήθειες που αφορούν στην επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ και την αποφυγή συγχρωτισμού στα καταστήματα, από την έρευνα προκύπτει ότι:

– Το 58% θα συνεχίσει να προσπαθεί να επισκεφθεί το κατάστημα ημέρες και ώρες χωρίς κίνηση. Μόλις ένα 20% δεν έχει αυτή τη συνήθεια σήμερα.

– Το 47% θα συνεχίσει να αποφεύγει ουρές και άλλα σημεία συνωστισμού μέσα στο κατάστημα. Μόλις το 16% δεν έχει αυτή τη συνήθεια σήμερα.

Επίσης, το 16% δηλώνει ότι θα συνεχίσει να φοράει μάσκα στα καταστήματα τροφίμων ακόμα και την επιστροφή στην κανονικότητα. Ποσοστό 8% δηλώνει ότι δεν φοράει σήμερα, ενώ 37% θα σταματήσει και 38% δεν γνωρίζει τι θα κάνει.

Διαβάστε ακόμη:

Ταμείο Ανάκαμψης: Aρχές Αυγούστου τα πρώτα €4 δισ. από την ΕΕ

Νέα δεδομένα για τα ναυπηγεία Ελευσίνας μετά τις εξελίξεις στον Σκαραμαγκά

Καύσωνας: Μέτρα για τους εργαζόμενους προανήγγειλε ο Χρυσοχοΐδης

Exit mobile version