Η ηλεκτροκίνηση είναι το next big think της αυτοκίνησης, μαζί με την αυτόνομη οδήγηση και τα πάντα οδηγούν προς τα εκεί, αρχής γενομένης από τις όλο και πιο αυστηρές προδιαγραφές ρύπων -ειδικά αυτών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Οι οποίες πρακτικά ωθούν τους κατασκευαστές αφενός στα να εξηλεκτρίσουν όσο το δυνατόν πιο πολλά μοντέλα της γκάμας τους και αφετέρου να αυξήσουν τον αριθμό των BEVs τους -των πλήρως ηλεκτρικών τους μοντέλων με μπαταρία.

Και αυτό για να αποφύγουν τα υψηλότατα πρόστιμα για τις εκδόσεις με συμβατικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης που φυσικά και δεν γίνεται να εξαφανιστούν από τη μια στιγμή στην άλλη από προσώπου γης. Ούτε και είναι λογικό να τους ξεγράψουμε, μιας και θα εξακολουθούν να δίνουν το παρόν για πολλά χρόνια ακόμα.

Ειδικά αν εξελιχθούν και άλλο τα συνθετικά καύσιμα που επιπλέον δεν απαιτούν και νέες υποδομές -παράγοντας που έχει το δικό του ειδικό βάρος.

Κοινό χαρακτηριστικό των νέων ηλεκτρικών μοντέλων που παρουσιάζονται πλέον σε πολύ γρήγορους ρυθμούς είναι η αυξημένη τιμή τους σε σχέση με τα αντίστοιχα συμβατικά. Η οποία παραμένει υψηλή ακόμα και αν αφαιρεθούν οι επιδοτήσεις που ισχύουν σε πολλές χώρες της Ευρώπης και στη δική μας.

Λογικά, λοιπόν, δημιουργείται το ερώτημα αν η ηλεκτροκίνηση είναι, τελικά, ταξική.

Η απάντηση είναι αναμφίβολα «ναι» και υποστηρίζεται από συγκεκριμένα στοιχεία.

Στις ΗΠΑ για παράδειγμα, όπου επίσης υπάρχουν επιδοτήσεις για την αγορά BEVs, το 79% όσων τις έλαβαν -τα στοιχεία είναι προ διετίας- είχαν ετήσιο εισόδημα που ξεπερνούσε τις 100.000 δολάρια!

Στην Ευρώπη υπάρχει το παράδειγμα της Νορβηγίας που προβάλλεται ως case study για τη διείσδυση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων (ποσοστό αγοράς 49,1% το 2018).

Διαβάστε τη συνέχεια του κειμένου στο Newsauto