Διακοπές, σχολικές (ή και αισθηματικές) εκδρομές, ξέγνοιαστα Σαββατοκύριακα ή καθημερινή μετακίνηση από το σπίτι στη δουλειά και πίσω. Η Εθνική Οδός Αθηνών – Λαμίας είναι ένα κομμάτι της καθημερινότητάς μας και εγκαινιάστηκε στο τέλος Αυγούστου του 1962.

Μία ημέρα μετά τα εγκαίνια (Σάββατο 1η Σεπτεμβρίου 1962) ξεκινά η είσπραξη διοδίων στους σταθμούς διοδίων Σχηματαρίου (59ο χλμ) και Τραγάνας (130ό χλμ).

Εικόνες κυρίως ασπρόμαυρες (έχουν μία αισιοδοξία) από ελληνικές ταινίες της εποχής δεν θυμίζουν πολύ την εικόνα που έχουμε για την Εθνική Οδό Αθηνών Λαμίας. Εμείς (οι πάνω από 40 ετών) τη γνωρίσαμε, εκτός από τις εκδρομές προς τη Θεσσαλονίκη και από τα μπλόκα των αγροτών.

Η Εθνική Οδός Αθηνών – Λαμίας μεγάλωσε (ηλικιακά και σε μήκος).

Είναι από τους πρώτους αυτοκινητόδρομους που κατασκευάστηκαν στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας, ο σχεδιασμός τόσο της Εθνικής Οδού Αθηνών Λαμίας όσο και της Αθηνών – Πατρών της έγινε από το 1955 – 1975, οπότε καταλαβαίνετε γιατί είναι τόσο εκτός πραγματικότητας.

Η χάραξή τους ακολούθησε την ιστορική διαδρομή των οδών από την… αρχαιότητα. Σταδιακά, αναβαθμίστηκαν με διαπλάτυνση και μετονομάστηκαν σε νέες Ε.Ο. (Ν.Ε.Ο.) Από Αθήνα προς Πάτρα και Θεσσαλονίκη.

Τα επίσημα εγκαίνιά της έγιναν από τον τότε πρωθυπουργό Κωνσταντίνο Καραμανλή, ο οποίος παρέδωσε στην κυκλοφορία τη νέα Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας στο ύψος της Ν. Φιλαδέλφειας το 1962.

Στα εγκαίνια της νέα Εθνικής Οδού το μόνο τμήμα που δεν είχε ασφαλτοστρωθεί, ήταν στη Λίμνη Υλίκη, στο οποίο όμως είχε δοθεί στην κυκλοφορία γιατί ήταν στρωμένο με… τσιμέντο.

Μέχρι το 1963 ολοκληρώθηκαν τα έργα ασφαλτόστρωσης σε όλο το μήκος της οδού – τα οποία έγιναν μέσα σε ένα δεκαήμερο.

Διαβάστε τη συνέχεια του κειμένου στο newsauto