Η εικόνα ενός παπουτσιού, σε νούμερο γίγαντα, που ξεπροβάλλει ξαφνικά στον νυχτερινό αττικό ουρανό, ακριβώς πάνω από τον Παρθενώνα, λες κι ετοιμάζεται να τον πατήσει, δεν θα μπορούσε σε καμία περίπτωση να είναι ευχάριστη. Κι ήταν αυτή η συγκεκριμένη εικόνα, από τις αρκετές που περιείχε το drone show που πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Πέμπτης, για διαφημιστικούς σκοπούς γνωστής εταιρείας αθλητικών ειδών, η οποία πυροδότησε τις έντονες αντιδράσεις των επόμενων ωρών, παρά το γεγονός ότι στο πρόσφατο παρελθόν, και συγκεκριμένα στην περσινή συναυλία της Άννας Βίσση στο κατάμεστο Καλλιμάρμαρο, είχε συμβεί κάτι, περίπου, αντίστοιχο χωρίς να… ανοίξει ρουθούνι.
Ποιες είναι οι όμως οι ομοιότητες και ποιες οι διαφορές των δύο περιπτώσεων και κατά πόσο τηρήθηκαν οι νόμιμες διαδικασίες σε καθεμία από αυτές;
Στην πρόσφατη περίπτωση της διαφήμισης της Adidas, η ιδιωτική εταιρεία drone light show, που συνεργάζεται μαζί της και με συγκεκριμένη εταιρεία μάρκετινγκ, ζήτησε και έλαβε εκ μέρους τους τις προβλεπόμενες άδειες: μία από τη διοίκηση του Ζαππείου, μέσω της αρμόδιας Επιτροπής Ολυμπίων και Κληροδοτημάτων, η οποία εποπτεύεται από το υπουργείο Εθνική Οικονομίας και Οικονομικών, και μια δεύτερη από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας που είναι αρμόδια για θέματα ασφάλειας πτήσεων και χρήσης του εναέριου χώρου. Η άδεια δόθηκε επί συγκεκριμένου σχεδίου πτήσης που κατατέθηκε το οποίο αφορούσε σε προκαθορισμένη περιοχή 200 τ.μ. εξωτερικού χώρου παραπλεύρως του Ζαππείου Μεγάρου, και αφού πληρώθηκε το τίμημα που ανερχόταν σε μόλις 380 ευρώ.
Η εταιρεία αθλητικών ειδών, λοιπόν, έχοντας εξασφαλίσει νομίμως την άδεια προχώρησε στην πραγματοποίηση του drone show με εικόνες, λογότυπα και συνθήματα της adidas. Και μπορεί οι πτήσεις των drones να έγιναν αποκλειστικά στον προκαθορισμένο εξωτερικό χώρο του Ζαππείου, οι εικόνες όμως εμφανίζονταν από διαφορετικό σημείο ανάλογα με την οπτική γωνία που τις έβλεπε κανείς. Έτσι εξηγείται το γεγονός ότι είδαμε το τεράστιο αθλητικό παπούτσι ακριβώς πάνω από την Ακρόπολη – εικόνα την οποία η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, μιλώντας στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΙ, χαρακτήρισε πολύ κακή, πολύ δυσάρεστη, που είναι σαν το παπούτσι της Adidas να κλωτσάει την Ακρόπολη -αλλά και με φόντο την είσοδο του Ζαππείου και τη θάλασσα.
Η adidas, πάντως, ξεκαθάρισε, με επίσημη ανακοίνωσή της, πως «καμία εικόνα του μνημείου της Ακρόπολης δεν χρησιμοποιήθηκε από την εταιρεία για διαφημιστικούς ή άλλους σκοπούς».
Διαβάστε περισσότερα στο protothema.gr
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.