Το σήμα ότι  το κυβερνητικό έργο προχωρεί ανεξάρτητα από την έκταση και το βάθος της πανδημίας δίνει η χθεσινή πρωτοβουλία του Πρωθυπουργού και του υπουργείου Περιβάλλοντος να ανακοινώσουν παρεμβάσεις που στόχο έχουν να επιλύσουν διαχρονικές αγκυλώσεις χωροταξικού και πολεοδομικού σχεδιασμού.

Το νέο πολυνομοσχέδιο του ΥΠΕΝ, το οποίο είχε ανακοινωθεί τους προηγούμενους μήνες,  αναμένεται να πάρει το δρόμο για το υπουργικό συμβούλιο αμέσως μετά το Πάσχα.

Με τις νέες νομοθετικές ρυθμίσεις που είναι άγνωστο λόγω της υγειονομικής κρίσης πότε θα ψηφιστούν από την βουλή, η κυβέρνηση επιδιώκει να αναπτύξει σαφές και ξεκάθαρο πλαίσιο χρήσεων γης σε όλη την χώρα, να προχωρήσει στην βελτίωση και την λειτουργία του κτηματολογίου, στην μεταφορά συντελεστή δόμησης  καθώς και στην απλοποίηση και τον εξορθολογισμό του Οικοδομικού Κανονισμού.

Μία από τις κυρίαρχες πολιτικές του υπουργείου είναι η εκπόνηση πολεοδομικών σχεδίων (Τοπικών Χωρικών Σχεδίων) με σκοπό την κάλυψη όλης της Επικράτειας με χρήσεις γης σε μία εξαετία. Η

η εκπόνηση των ΤΧΣ θα χρηματοδοτηθεί από ένα δάνειο της ΕΤΕπ, το οποίο είχε ανακοινωθεί επί ΣΥΡΙΖΑ ωστόσο η νέα πολιτική ηγεσία διαπίστωσε ότι δεν υπήρχε χρηματοδότηση. Έγιναν νέες διαπραγματεύσεις και το θέμα εκτιμάται ότι έχει επιλυθεί.

Το νομοσχέδιο θα δώσει λύσεις και στο θέμα της μεταφοράς συντελεστή δόμησης με την ανάπτυξη

Ζωνών Υποδοχής Συντελεστή (ΖΥΣ), οι οποίες θα καθοριστούν μέσω των ΤΧΣ.

Το υπουργείο θα επιλύσει μέσω της νέας ρύθμισης και ζητήματα που συνδέονται με τα ειδικά χωροταξικά σχέδια (υδατοκαλλιέργειες, ΑΠΕ, βιομηχανία και εφοδιαστική αλυσίδα) και θα προβλέπει επίσης τη θέσπιση κινήτρων εντός οργανωμένων αναπτύξεων αλλά και επιχειρήσεων με θετικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Το ΥΠΕΝ θα προωθήσει άμεσα σε διαβούλευση που θα θεσμοθετήσει με υπουργικές αποφάσεις ζητήματα που βελτιώνουν τη ζωή και την κίνηση στα αστικά κέντρα μέσα από τη θέσπιση κανόνων για την προσαρμογή υφιστάμενων κτιρίων στις ανάγκες ατόμων με αναπηρία, την εφαρμογή μακροπρόθεσμης εθνικής στρατηγικής για τη χρήση του ποδηλάτου, τον σχεδιασμό αστικών οδών και υπαίθριων δημοσίων χώρων.