Οι εγκρίσεις για παράλληλη στήριξη υπερδιπλασιάστηκαν το τρέχον σχολικό έτος σε σχέση με το 2019, σύμφωνα με τα στοιχεία, που παρουσιάστηκαν στη συνάντηση μεταξύ της υφυπουργού Παιδείας Ζέττας Μακρή και του Γενικού Γραμματέα Γιάννη Κατσαρού με τα ΔΣ της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ. Η συζήτηση, η οποία είχε ως επίκεντρο την Ειδική Αγωγή, ήταν αρκετά ‘πρώιμη’ και καθαρά διερευνητικού χαρακτήρα, καθώς αναμένεται ο σχετικός νομοθετικός σχεδιασμός. Η ΟΛΜΕ αφήνει αιχμές ότι το υπουργείο ίσως προτίθεται να μειώσει τους εκπαιδευτικούς παράλληλης στήριξης εάν θεωρηθεί ότι τα ΚΕΔΑΣΥ, εγκρίνοντας τόσο μεγάλο αριθμό αιτήσεων, επιδεικνύουν ‘ελαστικότητα’. Σημειώθηκε, ακόμη, ότι ενώ το υπουργείο αναζητούσε 1000 εκπαιδευτικούς παράλληλης στήριξης, είχαν εξαντληθεί οι πίνακες.

Εντυπωσιακά τα στοιχεία σχετικά με την έγκριση των αιτήσεων μαθητών, οι οποίοι χρήζουν παράλληλης στήριξης: ενώ κατά το σχολικό έτος 2019-20 εγκρίθηκαν 8.989 αιτήσεις, φέτος, 2023-24 δόθηκε έγκριση για 21. 842 αιτήσεις.

«Το γεγονός της τεράστιας αύξησης του αριθμού των μαθητών, που έχουν λάβει παράλληλη στήριξη, μπορεί να έχει διπλή ανάγνωση», σχολιάζει ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ), κ. Νικόλας Παπαχρήστος, για να εξηγήσει: «Είτε θεωρείται από το υπουργείο Παιδείας ότι τα ΚΕΔΑΣΥ είναι πολύ ‘ελαστικά’ στο να δίνουν βεβαιώσεις για μαθητές, που επιθυμούν παράλληλη στήριξη, επομένως αυτός ο μεγάλος αριθμός εγκρίσεων δεν ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες. Είτε, στο παρελθόν δεν υπήρχαν διαθέσιμοι τόσοι καθηγητές παράλληλης στήριξης, όσοι χρειάζονταν για να ανταποκριθούν στις ανάγκες αυτές. Όλα αυτά, βέβαια, πρέπει να αποδειχθούν. Από την πλευρά της Ομοσπονδίας, υπάρχει μία υπόνοια ότι ίσως προτίθενται να περιορίσουν τους εκπαιδευτικούς, που δουλεύουν στα Ειδικά Σχολεία – στα τμήματα ένταξης και στην παράλληλη στήριξη. Ως ΟΛΜΕ, πιστεύουμε ότι αυτά τα τελευταία 4 χρόνια, δόθηκε ένας αριθμός, που προσεγγίζει την πραγματικότητα – ακόμη κι αν ορισμένοι έχουν πάρει καθ’υπέρβαση τον καθηγητή παράλληλης στήριξης, στις περισσότερες περιπτώσεις θεωρούμε ότι οι μαθητές αυτοί όντως χρήζουν παράλληλης στήριξης».

Διαβάστε περισσότερα στο protothema.gr