«Έχει μια σοβαρή ιδιομορφία αυτό το Υπουργείο: Όση δουλειά και αν κάνεις, χρειάζεται χρόνο για να γίνει ορατή. Δεν πατάς ένα κουμπί και ξεκινάει ένα έργο –πόσο μάλλον, δεν πατάς ένα κουμπί και ολοκληρώνεται… Δεν αρκεί μια πολιτική απόφαση για να έρθουν περισσότερα λεωφορεία. Δεν γίνονται μέσα μια νύχτα τα μεγάλα έργα, δεν αλλάζουν μέσα σε μια μέρα οι αστικές συγκοινωνίες» δήλωσε χθες ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών στην πρώτη του εφ΄όλης συνέντευξη Τύπου –απολογισμό, ένα χρόνο μετά την ανάληψη των καθηκόντων του.

Όσο και αν αυτή η διαπίστωση κρύβει μια πικρία, ο κ. Καραμανλής έδειξε χθες αποφασισμένος να συμβάλλει στην ποιοτική βελτίωση των συγκοινωνιών κάνοντας πιο λειτουργικά τα ΜΜΜ για τους πολίτες και τις μετακινήσεις τους, πολιτική που έχει υιοθετήσει από την πρώτη στιγμή και ο Πρωθυπουργός.

Σε πρώτη φάση, προκηρύσσεται ο διαγωνισμός για το leasing 300 μεταχειρισμένων λεωφορείων δεκαετίας. Η σύμβαση έχει 3ετή διάρκεια, με δικαίωμα προαίρεσης άλλου ενός έτους και συνολικό προϋπολογισμό σχεδόν 50 εκατομμύρια. Εκτιμάται ότι στις αρχές του 2021 θα κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας.

Το leasing, σύμφωνα με τον υπουργό είναι μία από τις άμεσες δράσεις του υπουργείου για να βελτιωθεί η κατάσταση, μέχρι να λυθεί οριστικά το πρόβλημα, με την προμήθεια 1.000 νέων λεωφορείων για Αθήνα και 300 για Θεσσαλονίκη που θα προμηθευτεί η κυβέρνηση με το μεγάλο διαγωνισμό.

«Επί 11 χρόνια δεν έχει γίνει ούτε μια πρόσληψη στο μετρό. Επί 13 χρόνια δεν έχει γίνει ούτε μια πρόσληψη στα λεωφορεία. Επί 11 χρόνια δεν έχει αγοραστεί ούτε ένα λεωφορείο» υπογράμμισε χθες ο κ. Καραμανλής. Η κατάσταση, πρόσθεσε έφτασε στα όρια της διάλυσης επί ΣΥΡΙΖΑ.

«Επί 14 μήνες, λοιπόν, κάνουμε καθημερινή διαχείριση κρίσης στις αστικές συγκοινωνίες. Εφαρμόζουμε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για άμεσα αλλά και μακροπρόθεσμα αποτελέσματα».

Στην Αθήνα ήδη τα 850 οχήματα στο δρόμο έχουν γίνει 1.150 ενώ γίνεται πιο ορθολογικά ο σχεδιασμός των δρομολογίων με μείωση των χρονοαποστάσεων στο Μετρό.

Παράλληλα, προχωρεί ο σχεδιασμός για 655 προσλήψεις σε ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ, με γρήγορες διακασίες και με κριτήρια ΑΣΕΠ. Από αυτούς οι 200 αφορούν την ΣΤΑΣΥ και θα είναι τεχνικό προσωπικό.

Ο κ. Καραμανλής δήλωσε χθες ότι οι αστικές συγκοινωνίες χρειάζονται 2.000 λεωφορεία για να εξυπηρετηθεί ο κόσμος και 6.000 οδηγούς. «Για αυτό κρίνονται επιτακτική ανάγκη οι νέες προσλήψεις».

Επίσης υλοποιείται ο σχεδιασμός για σύμπραξη με ΚΤΕΛ, μέσω ΣΔΙΤ, αποκλειστικά για τα περιφερειακά δρομολόγια, κάτι που συνεπάγεται ενίσχυση του ΟΣΥ με επιπλέον 203 οχήματα και 550 οδηγούς, σε ημερήσια βάση.

Η τρίτη φάση του σχεδιασμού προβλέπει την αναβάθμιση 15 συρμών που κινούνται στη Γραμμή 1 του Μετρό, την αγορά 7 συρμών για τις Γραμμές 2 και 3 και φυσικά τον μεγάλο διαγωνισμό για την προμήθεια νέων λεωφορείων.

Τα πρώτα 300 θα κυκλοφορούν ήδη από το 2021. Αντίστοιχα για την Θεσσαλονίκη σήμερα τα λεωφορεία στο δρόμο έχουν αυξηθεί από 212 πουν ήταν πέρσι σε πάνω από 400. Στο υπουργείο αναφέρουν ότι και με το leasing αλλά και τη βοήθεια από τον Δήμο, σταδιακά θα ξεπεράσουν τα 600.