Κάθε παραβίαση φωτεινού σηματοδότη, υπέρβαση ταχύτητας ή κίνηση σε λεωφορειολωρίδα καταγράφεται και μετατρέπεται σε πρόστιμο που φτάνει ηλεκτρονικά στον παραβάτη, συνοδευόμενο από ποινές που μπορούν να αφαιρέσουν πινακίδες, δίπλωμα και μέχρι και να προσθέσουν βαρύτατους πόντους στο point system. Η «βροχή» των κλήσεων έχει ήδη ξεκινήσει – και η ανοχή τελείωσε.
Το πρώτο «έξυπνο» φανάρι στην Αθήνα, στη διασταύρωση Ποσειδώνος και Καλαμακίου στον Άλιμο, μπήκε ήδη σε πιλοτική λειτουργία και ξεκίνησε να βεβαιώνει ψηφιακά παραβάσεις ερυθρού σηματοδότη. Πρόκειται για το εναρκτήριο βήμα ενός εκτεταμένου προγράμματος που αλλάζει τον τρόπο ελέγχου της κυκλοφορίας και επιβολής προστίμων, με ψηφιακή ειδοποίηση του οδηγού και ενσωμάτωση των παραβάσεων στο μητρώο πόντων.
Παράλληλα με τον Άλιμο, ξεκινά πιλοτικό κύμα εγκαταστάσεων σε οκτώ περιοχές της Αττικής και σε δέκα γραμμές λεωφορείων. Στόχος είναι η αυτόματη καταγραφή παραβιάσεων όπως ερυθρός σηματοδότης, υπέρβαση ταχύτητας, κίνηση ή στάση σε λεωφορειολωρίδες, χρήση κινητού, καθώς και παραβάσεις σε διαβάσεις πεζών, με άμεση αποστολή ειδοποίησης στον παραβάτη μέσω SMS και θυρίδας gov.gr. Οι πιλοτικές τοποθετήσεις αφορούν τους δήμους Αθηναίων, Αγίας Παρασκευής, Ραφήνας–Πικερμίου, Βάρης–Βούλας–Βουλιαγμένης, Ελληνικού–Αργυρούπολης, Φιλοθέης–Ψυχικού, Αλίμου και Καλλιθέας.
Ήδη έχουν προσδιοριστεί κρίσιμες διασταυρώσεις με ιστορικό παραβάσεων και ατυχημάτων.
Κάμερες τοποθετούνται:
Στον Δήμο Αθηναίων περιλαμβάνονται οι κόμβοι Κηφισού–Δυρραχίου, Αλεξάνδρας–Πατησίων, Κατεχάκη–Γ. Παπανδρέου, καθώς και ο κεντρικός κόμβος Βασ. Σοφίας–Βασ. Αμαλίας–Πανεπιστημίου. Στο Μοσχάτο–Ταύρο τοποθετήσεις γίνονται στις Πειραιώς–Χαμοστέρνας και Πειραιώς–Χρ. Σμύρνης, ενώ στον Πειραιά οι κόμβοι Ηρώων Πολυτεχνείου με Σαχτούρη, Χαρ. Τρικούπη και 2ας Μεραρχίας, αλλά και οι άξονες Θηβών–Ρετσίνα–Παλαμηδίου εντάσσονται στο δίκτυο. Στο Περιστέρι προβλέπεται η Κηφισού–Κωνσταντινουπόλεως, στο Χαϊδάρι ο κόμβος Λεωφ. Αθηνών–Γ. Παπανδρέου/Κύπρου, ενώ στον Άλιμο, πέρα από το «πρώτο» φανάρι, μπαίνουν κάμερες και στις Αμφιθέας–Αγ. Βαρβάρας και Ταξιαρχών–Καλαμακίου.
Αντίστοιχες παρεμβάσεις προχωρούν σε Καλλιθέα (Θησέως/Ελ. Βενιζέλου με Καλυψούς, με Συντ. Δαβάκη, με Ποσειδώνος, καθώς και Χαροκόπου–Δοϊράνης), στον Άγιο Δημήτριο (Αλ. Παπαναστασίου στο ύψος Σοφ. Βενιζέλου), στο Παπάγου–Χολαργός (Κατεχάκη–Πίνδου), ενώ σε Ασπρόπυργο και Μεγαρέων οι συσκευές τοποθετούνται σε κομβικά σημεία των Λ. ΝΑΤΟ, Μεγαρίδος, Γκορυτσάς και της Π.Ε.Ο. Αθηνών–Κορίνθου προς/από Πάχη. Το δίκτυο επεκτείνεται σταδιακά σε κύριους άξονες της Δυτικής Αττικής και του Πειραιά, με στόχο την ενοποίηση του ελέγχου και την ταχύτερη εκκαθάριση των κλήσεων.
Διαβάστε περισσότερα στο newsauto.gr
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.