Είναι γεγονός πως όλοι όσοι ζούμε στην Αθήνα, είτε ως οδηγοί είτε ως συνεπιβαίνοντες, έχουμε φάει πολλές ώρες στην κίνηση. Μάλιστα, εσχάτως, η κίνηση στους δρόμους επανήλθε όχι μόνο σε επίπεδα προ πανδημίας, ενώ σε μερικές πόλεις παρουσιάζει έντονα αυξητικές τάσεις. Και είναι δεδομένο πως σίγουρα έχετε αναρωτηθεί για το πόσες ώρες ή ημέρες ακριβώς χάνετε από τη ζωή σας σταματημένοι σε φανάρια ή ουρές αυτοκινήτων…

Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά: για να προσδιοριστεί το πόσα αυτοκίνητα κινούνται καθημερινά στους δρόμους των πόλεων συλλέγονται ανώνυμα δεδομένα από διάφορα οχήματα, από συσκευές κινητών τηλεφώνων και συστήματα πλοήγησης.

Σύμφωνα, λοιπόν, με έρευνα της εταιρείας INRIX, που παρακολουθεί τις εξελίξεις στους δρόμους σε παγκόσμιο επίπεδο, έως και 78 ώρες και σχεδόν 4 ημέρες ανά έτος χάνει ο μέσος οδηγός στην Αθήνα, λόγω κυκλοφοριακής συμφόρησης, όπως μετέδωσε το Bloomberg.

Δείτε εδώ όλη την κατάταξη

Σε αντίθεση με αυτό που πιστεύαμε πολλοί, αν και η κίνηση -βάσει στοιχείων- εμφανίζεται μειωμένη κατά 27%, σε σχέση με τα επίπεδα πριν από την πανδημία του κορωνοϊού, η Αθήνα βρίσκεται πλέον πιο ψηλά στη λίστα με τις πόλεις που εμφανίζουν τη χειρότερη κυκλοφοριακή συμφόρηση.

Η χειρότερη κίνηση στους δρόμους παρατηρείται στο Λονδίνο, όπου ο μέσος οδηγός έχασε το 2022 περίπου 156 ώρες εξαιτίας της κίνησης, με το Σικάγο των ΗΠΑ να ακολουθεί στη δεύτερη θέση, έχοντας 155 χαμένες ώρες.

Στην τρίτη θέση βρίσκεται το Παρίσι με 138 ώρες χαμένες πίσω από το τιμόνι.

Οι πρώτες δέκα χώρες με το μεγαλύτερο μποτιλιάρισμα

(ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ/EUROKINISSI)

Η Αθήνα βρέθηκε φέτος στην 26η θέση, από την 30ή που είχε βρεθεί το 2021.

Παράλληλα, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, η μέση ταχύτητα ενός οχήματος στο κέντρο της πόλης δεν ξεπερνά τα 22,5 χλμ. Την ώρα, έτσι;

  • Λονδίνο (156 ώρες)
  • Σικάγο (155 ώρες)
  • Παρίσι (138 ώρες)
  • Βοστώνη (134 ώρες)
  • Μπογκοτά (122 ώρες)
  • Παλέρμο (121 ώρες)
  • Τορόντο (118 ώρες)
  • Νέα Υόρκη (117 ώρες)
  • Μοντερέι (116 ώρες)
  • Φιλαδέλφεια (114 ώρες)

Διαβάστε ακόμη

Ευάγγελος Κυριαζόπουλος: Η αναγέννηση των ναυπηγείων και η ανανέωση του στόλου της ακτοπλοΐας

Bloomberg: Επαφές Γουόρεν Μπάφετ με αξιωματούχους του Μπάιντεν για την τραπεζική κρίση – Τι συζητούν

Σαουδική Αραβία: «Το πετρέλαιο δε θα παίζει σημαντικό ρόλο στην οικονομία μας σε λίγα χρόνια» (πίνακες)