Σε τραγική οικονομική  κατάσταση βρίσκεται ο κλάδος των ταξί. Όπως τονίζει ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ Βασίλης Μαραγκάκης : «Ζούμε δύσκολες καταστάσεις. Πρωτόγνωρες. Η πανδημία ήρθε και έφερε μαζί της όχι μόνο υγειονομική άλλα και οικονομική κρίση. Εδώ και μήνες το ταξί είναι μια ζημιογόνα επιχείρηση. Παλεύουμε για να κρατηθούμε ζωντανοί και δουλεύουμε με την ελπίδα ότι αυτός ο εφιάλτης θα τελειώσει σύντομα. Ως άνθρωποι περισσότερο και ως επαγγελματίες μετά, είμαστε στα όριά μας.»

Στην πρόσφατη συνάντηση που είχε ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ με τον Υπουργό και τον Υφυπουργό Μεταφορών συζητήθηκαν τα περισσότερα θέματα που αφορούν τον κλάδο, όμως μέχρι  σήμερα δεν έχει δοθεί λύση σε κάποια από αυτά.

Συγκεκριμένα :

Για το 1 άτομο στο ταξί

Το Υπουργείο Μεταφορών έστειλε τρεις φορές αίτημα τροποποίησης της απόφασης στον ΕΟΔΥ αλλά και τις τρεις φορές γύρισε πίσω. Η επιτροπή επιδημιολόγων που είναι υπεύθυνη για αποφάσεις δημόσιας υγείας απέρριψε και τις τρεις φορές το αίτημα. Το ίδιο ακριβώς πράγμα ζήτησαν και οι ταξιτζήδες της Θεσσαλονίκης από τον πρωθυπουργό στην πρόσφατη επίσκεψή του στην συμπρωτεύουσα.

Για την οικονομική ενίσχυση του κλάδου

Η πρόθεση του Υπουργείου ήταν να υπάρχει μια έκτακτη οικονομική ενίσχυση στα πρότυπα της αποζημίωσης θέσεων όπως έγινε με τους υπόλοιπους κλάδους των μεταφορών. Επειδή όμως το Ταξί δεν έχει εισιτήρια ανά θέση αλλά μια ταρίφα,  αυτό δεν μπορούσε να εφαρμοστεί. Αυτό που μελετά τώρα το Υπουργείο είναι μια έκτακτη οικονομική ενίσχυση με εφάπαξ ποσό όπως έγινε με τους δικηγόρους και τους οικονομολόγους.

Για τις επιδοτήσεις στην αντικατάσταση αυτοκινήτων

Σε ότι αφορά τις επιδοτήσεις, για την αντικατάσταση αυτοκινήτου, Υπουργός και Υφυπουργός ήταν ξεκάθαροι, ότι επιδότηση θα υπάρχει μόνο για ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα. Τα κονδύλια γι’ αυτές τις επιδοτήσεις προέρχονται από κοινοτικούς (Ε.Ε) και όχι από εθνικούς πόρους. Η Ευρωπαϊκή Ένωση επιδοτεί μόνο αγορά αυτοκινήτων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας και σ’ αυτά δυστυχώς δεν συμπεριλαμβάνονται ούτε τα αυτοκίνητα με κινητήρα φυσικού αερίου ούτε και υγραερίου.

Για την παράταση στην υποχρεωτική αντικατάσταση αυτοκινήτων

Η παράταση στην υποχρέωση αντικατάστασης αυτοκίνητου που ολοκλήρωσε το επιτρεπόμενο όριο κυκλοφορίας λήγει στις 30/03/2021. Λόγω της κακής οικονομικής κατάστασης των επαγγελματιών που προκάλεσε η πανδημία, η κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο παράτασης τουλάχιστον έως το τέλος του 2021.

Για την ταξινόμηση 7θεσίου και 9θεσίου οχήματος με ταξίμετρο

Υπουργός και Υφυπουργός θεώρησαν απόλυτα δίκαιο και φυσιολογικό το αίτημά μας και υποσχέθηκαν ότι αρχικά τουλάχιστον στις τουριστικές περιοχές – και με ποσόστωση – θα μπορεί ο κλάδος  να έχει αυτή την δυνατότητα. Τις επόμενες μέρες Υπουργείο και Πανελλήνια Ομοσπονδία Ταξί  θα συζητήσουν τις λεπτομέρειες αυτές της απόφασης. Η πάγια θέση της Ομοσπονδίας πάντως είναι να υπάρχει αυτή η δυνατότητα για όλους τους αυτοκινητιστές Ταξί σε όλη την Ελλάδα.

Είμαστε σε οριακό σημείο εξηγεί ο Βασίλης Μαραγκάκης : «Δεν μπορεί να συνεχιστεί άλλο αυτή η κατάσταση. Μεταφορικό έργο δεν υπάρχει, τα έξοδα τρέχουν κι εμείς γυρίζουμε στο σπίτι χωρίς μεροκάματο. Δεν ζητάμε χάρες από την κυβέρνηση. Ζητάμε ίση αντιμετώπιση με άλλους επαγγελματικούς κλάδους. Από την αρχή της πανδημίας μέχρι και σήμερα η μοναδική ουσιαστική βοήθεια από την Πολιτεία ήταν τα 800 ευρώ που πήραμε τον Μάιο. Η επιστρεπτέα προκαταβολή είναι μια τόνωση ρευστότητας αλλά δεν παύει να είναι δάνειο. Στο τελευταίο πρόγραμμα επιστρεπτέας προκαταβολής (4) , μόλις το 15% των συναδέλφων κατάφερε να μπει.»

Διαβάστε ακόμη:

Συντάξεις: Νωρίτερα οι πληρωμές Ιανουαρίου – Όλες οι ημερομηνίες

Mητσοτάκης: Σήμερα οι ανακοινώσεις για το τι δεν θα λειτουργήσει έως τις αρχές Ιανουαρίου

Mητσοτάκης: Σήμερα οι ανακοινώσεις για το τι δεν θα λειτουργήσει έως τις αρχές Ιανουαρίου