search icon

Ελλάδα

Νέα έρευνα για το κυκλοφοριακό: Τα 12 μέτρα για να μειωθούν τα αυτοκίνητα στους δρόμους

Τις ώρες αιχμής οι κεντρικοί δρόμοι της Αθήνας γίνονται απροσπέλαστοι και οι οδηγοί περνούν πολλές ώρες μέσα στα αυτοκίνητά τους - Μια μελέτη φαίνεται να δίνει λύσεις

Τα πιο αποτελεσματικά μέτρα, δώδεκα στον αριθμό για τη μείωση των αυτοκινήτων, που έχουν εισαγάγει οι ευρωπαϊκές πόλεις τις τελευταίες δεκαετίες, με βάση τα πραγματικά δεδομένα, καταγράφει νέα μελέτη που δημοσιοποιήθηκε τις τελευταίες ημέρες – διαβάστε αναλυτικά εδώ.

Η έρευνα έρχεται σε συνέχεια της «επιστροφής» μετά τα lockdown της έντονης κυκλοφοριακής συμφόρησης.

Είναι ενδεικτικό, ότι τις ώρες αιχμής οι κεντρικοί δρόμοι της Αθήνας γίνονται απροσπέλαστοι και οι οδηγοί περνούν πολλές ώρες μέσα στα αυτοκίνητά τους.

Στο σύνολο, εξετάστηκαν 800 αξιολογημένες αναφορές και μελέτες από όλη την Ευρώπη για το πώς οι πόλεις είχαν μειώσει επιτυχώς τη χρήση αυτοκινήτου.

Τα πιο αποτελεσματικά μέτρα, αφορούν στη θέσπιση χρέωσης κυκλοφοριακής συμφόρησης, η οποία μειώνει τα επίπεδα των αυτοκινήτων στα αστικά κέντρα από 12% έως 33% και η δημιουργία πεζόδρομων και ποδηλατόδρομων, η οποία μειώνει τη χρήση αυτοκινήτου στα κέντρα των πόλεων έως και 20%.

Τα 12 μέτρα για τη μείωση των αυτοκινήτων

Χρεώσεις εισόδου στο κέντρο, έναντι της συμφόρησης

Στο Λονδίνο, πρωτοπόρο πόλη αυτής της τακτικής, μειώθηκε η κυκλοφορία στο κέντρο της πόλης κατά 33% από την εισαγωγή της χρέωσης τον Φεβρουάριο του 2003. Το 80% των εσόδων που συγκεντρώνονται χρησιμοποιούνται για επενδύσεις στα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Έλεγχος κυκλοφορίας και στάθμευση

Σε κάποιες ευρωπαϊκές πόλεις, οι κανονισμοί για την κατάργηση των χώρων στάθμευσης και των οδών κυκλοφορίας, αντικαθιστώντας τον χώρο που προοριζόταν στο παρελθόν για αυτοκίνητα με ποδηλατόδρομους και πεζόδρομους, έχει αποδειχθεί εξαιρετικά επιτυχημένος. Ενδεικτικά, η αντικατάσταση των χώρων στάθμευσης από το Όσλο, μείωσε τη χρήση αυτοκινήτου στο κέντρο της νορβηγικής πρωτεύουσας έως και 19%.

Περιορισμένη κυκλοφορία με θέσπιση ζώνης

Η Ρώμη, παραδοσιακά μία από τις πόλεις με τη μεγαλύτερη κυκλοφοριακή συμφόρηση της Ευρώπης, έχει μετατοπίσει την ισορροπία προς τη μεγαλύτερη χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς περιορίζοντας την είσοδο αυτοκινήτων στο κέντρο της συγκεκριμένες ώρες της ημέρας μόνο στους κατοίκους, καθώς και σε όσους πληρώνουν ετήσια χρέωση. Τα πρόστιμα χρησιμοποιούνται για τη χρηματοδότηση του συστήματος δημόσιων μεταφορών.

Επιδότηση για τη μετακίνηση των εργαζόμενων

Στην Ουτρέχτη η τοπική αυτοδιοίκηση και οι ιδιωτικές εταιρείες συνεργάστηκαν για την παροχή δωρεάν εισιτηρίων ΜΜΜ στους εργαζόμενους, σε συνδυασμό με ιδιωτικά λεωφορεία για τη σύνδεση των στάσεων διέλευσης με τους χώρους εργασίας. Το εν λόγω πρόγραμμα πέτυχε μείωση 37% στο μερίδιο των επιβατών που ταξιδεύουν στο κέντρο της πόλης με αυτοκίνητο.

Χρέωση του parking στο χώρο εργασίας

Άλλο αποτελεσματικό μέσο για τη μείωση του αριθμού των επιβατών με αυτοκίνητα είναι η εισαγωγή τελών στάθμευσης στο χώρο εργασίας. Για παράδειγμα, ένα μεγάλο ιατρικό κέντρο στο ολλανδικό λιμάνι του Ρότερνταμ πέτυχε μείωση 20-25% στις μετακινήσεις με αυτοκίνητο των εργαζομένων, μέσω ενός συστήματος που χρέωνε τους υπαλλήλους να σταθμεύουν έξω από τα γραφεία τους. Αυτό το σύστημα βρέθηκε να είναι περίπου τρεις φορές πιο αποτελεσματικό στην πόλη Νότιγχαμ του Ηνωμένου Βασιλείου.

Προγράμματα μετακινήσεων από τις εταιρείες

Σχεδιασμοί που παρέχουν ταξιδιωτικές στρατηγικές σε ολόκληρη την εταιρεία και συμβουλές για την ενθάρρυνση των εργαζομένων να σταματήσουν τις μετακινήσεις τους με το αυτοκίνητο έχουν χρησιμοποιηθεί ευρέως σε πόλεις σε όλη την Ευρώπη, σύμφωνα με το ertnews.

Προσωπικό πανεπιστημίων

Το Πανεπιστήμιο του Μπρίστολ προώθησε και πέτυχη τη μείωση της χρήσης αυτοκινήτου μεταξύ του προσωπικού του κατά 27%, ενώ τους παρείχε βελτιωμένες υποδομές ποδηλάτων και εκπτώσεις στα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Υπηρεσίες μετακινήσεων για τους φοιτητές

Στην Κατάνια της Σικελίας προσφέρθηκε δωρεάν πάσο για τα μέσα μαζικής μεταφοράς και παρείχε συνδέσεις με λεωφορείο προς την πανεπιστημιούπολη, η πόλη βρέθηκε ότι πέτυχε μείωση 24% στο ποσοστό των φοιτητών που μετακινούνται με αυτοκίνητο.

Ενοικίαση οχημάτων

Προγράμματα, με τα οποία οι πολίτες μπορούν εύκολα να νοικιάσουν ένα κοντινό όχημα για λίγες ώρες, έχουν επιφέρει πολλά υποσχόμενα αποτελέσματα στη Βρέμη της Γερμανίας και στη Γένοβα της Ιταλίας, με κάθε κοινόχρηστο αυτοκίνητο να αντικαθιστά από 12 έως 15 ιδιωτικά οχήματα, κατά μέσο όρο.

Σχολικές μετακινήσεις

Αγγλικές πόλεις, χρησιμοποίησαν το μέτρο του σχεδιασμού σχολικών εκδρομών και μετακινήσεων με παροχή συμβουλών, προγραμματισμό ακόμη και εκδηλώσεων προς μαθητές και γονείς για να τους ενθαρρύνουν να περπατήσουν, να κάνουν ποδήλατο ή να φτάσουν στο σχολείο.

Νέος σχεδιασμός για τις δημόσιες συγκοινωνίες

Σε 4 πόλεις, Μασσαλία, Μόναχο, Μάαστριχτ και Σαν Σεμπαστιάν, παρέχονται κίνητρα για τις δημόσιες συγκοινωνίες. Παράλληλα, τα προγράμματα παρέχουν συμβουλές για να βοηθηθούν οι κάτοικοι της πόλης να περπατούν και να κάνουν ποδήλατο.

Βιώσιμη κινητικότητα στην πράξη

Στην Μπολόνια, αναπτύχθηκε μια εφαρμογή για άτομα και ομάδες εργαζομένων από συμμετέχουσες εταιρείες για την παρακολούθηση της κινητικότητάς τους. Οι συμμετέχοντες διαγωνίστηκαν για να κερδίσουν «πόντους» για περπάτημα, ποδήλατο και χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς, με τις τοπικές επιχειρήσεις να προσφέρουν σε αυτούς τους χρήστες της εφαρμογής ανταμοιβές για την επίτευξη των στόχων τους.

Διαβάστε περισσότερα   

Σκέρτσος: Μελετάμε μηχανισμό για απορρόφηση των αυξήσεων στην ενέργεια – Ανακοινώσεις τον Μάιο (vid)

Success story: H Seat χτίζει τη δική της Alfa Romeo

Από την Αστυπάλαια στην κορυφή της Google – Το success story δύο Ελληνίδων 

Exit mobile version