Ιστορικό ρεκόρ στις εξαγωγές των ελληνικών αλκοολούχων ποτών σημειώθηκε το περσινό έτος με τις εξαγωγές να είναι υψηλότερες σε αξία και ποσότητα σε σύγκριση µε το 2021 αλλά και µε το 2019.

Έτσι, υψηλούς ρυθµούς ανάπτυξης παρουσιάζουν οι εξαγωγές τσίπουρου και τσικουδιάς, καθώς το 2022 αυξήθηκαν σε αξία κατά 11,7% και σε ποσότητα κατά 19,1%. Κυριότερες χώρες προορισµού του τσίπουρου και της τσικουδιάς είναι η Γερµανία, οι ΗΠΑ, η Κύπρος, ο Καναδάς και η Ολλανδία.

Ειδικότερα, όπως δείχνουν τα στοιχεία του Συνδέσµου Ελλήνων Παραγωγών Αποσταγµάτων και Αλκοολούχων Ποτών (ΣΕΑΟΠ) σηµαντική είναι η ενίσχυση των εξαγωγών και σε χώρες όπως το Ιράκ και η Βουλγαρία, ενώ σημαντικές εξαγωγές γίνονται και προς τις χώρες της δυτικής και της Κεντρικής Ευρώπης.

Το ούζο, ναυαρχίδα στις ελληνικές εξαγωγές αλκοολούχων ποτών

Το 75% των ελληνικών εξαγωγών αλκοολούχων ποτών γίνεται στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εξαγωγές οι οποίες το 2022 αυξήθηκαν κατά 8,57% σε αξία και κατά 2% σε ποσότητα. Σε σύγκριση µε το 2019 οι εξαγωγές προς την Ε.Ε. αυξήθηκαν το 2022 κατά 22,47% σε αξία και κατά 3,97% σε ποσότητα, ενώ προς τις τρίτες χώρες κατά 41% σε αξία και κατά 34,77% σε ποσότητα.

Η Γερµανία εμφανίζεται στην πρώτη θέση ως βασική χώρα εξαγωγής ελληνικών αλκοολούχων ποτών, καθώς το 38,2% (ή 36,9 εκατ. ευρώ) της ελληνικής ποτοποιίας σε αξία καταλήγει στη Γερµανία.

Ακολουθούν το Ιράκ µε 17,3 εκατ. ευρώ (17,95%), η Βουλγαρία µε 8,1 εκατ. ευρώ (8,39%), η Τσεχία µε 4,3 εκατ. ευρώ (4,47%), η Πολωνία µε 3,9 εκατ. ευρώ (4,05%) και η Γαλλία µε 3,5 εκατ. ευρώ (3,63%).

Σύμφωνα µε τα στοιχεία του ΣΕΑΟΠ, η αξία των ελληνικών εξαγωγών αλκοολούχων ποτών διαμορφώθηκε το 2022 σε 96,71 εκατ. ευρώ από 86,48 εκατ. ευρώ το 2021, καταγράφοντας αύξηση 11,83%. Η αύξηση της αξίας οφείλεται σε ένα βαθμό και στην αύξηση των τιμών, λόγω του γενικότερου περιβάλλοντος ανατιµήσεων, καθώς η µέση τιµή πώλησης των αλκοολούχων ποτών κατέγραψε το 2021 αύξηση κατά 11%.

Διαβάστε ακόμη:

Aισιόδοξο το ΔΝΤ για την Ελλάδα – Στο 2,6% η ανάπτυξη το 2023, η εικόνα για την Ευρωζώνη

Tupperware: Τα ταπεράκια παύουν να είναι «made in Greece» – Αντίστροφη μέτρηση για το λουκέτο του εργοστασίου στη Θήβα

Ναυλαγορές: Οι γεωπολιτικές εντάσεις μπορεί να είναι ο «μπαλαντέρ» που όλοι φοβούνται