Χρόνιες παθογένειες, «εγκληματικά λάθη», παραλείψεις και αδυναμίες του σιδηροδρόμου, των δημόσιων υποδομών και της… Μεταπολίτευσης περιλαμβάνει το πόρισμα του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ) στις 178 σελίδες του, που παρουσιάστηκαν χθες τους συντάκτες του. Γυρνώντας πίσω το χρόνο, στην 28η Φεβρουαρίου 2023, το πόρισμα συμπεραίνει ως προς το τραγικό συμβάν πως «η σύγκρουση της επιβατικής αμαξοστοιχίας IC-62 και της εμπορευματικής αμαξοστοιχίας 63503 συνέβη «επειδή και οι δύο συρμοί κινούνταν σε αντίθετες κατευθύνσεις στην ίδια γραμμή μεταξύ των σταθμών Λάρισας και Νέων Πόρων».

Πριν τα Τέμπη

Η παραπάνω διαπίστωση, ωστόσο, αποτελεί την κατάληξη ενός νήματος αιτίων που επέτρεψαν στις δύο αμαξοστοιχίες να βρίσκονται στην ίδια γραμμή, με την μετωπική σύγκρουσή της να εξελίσσεται ως αναπόφευκτη εξαιτίας αυτής της συνθήκης. Αρχής γενομένης από την αποψίλωση του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ) στα χρόνια των μνημονίων, με αποτέλεσμα η συντήρηση του δικτύου να ατονήσει, προσωπικό να απομακρυνθεί και εναπομείναντες υπάλληλοι να εκτελούν δυσανάλογα μεγάλο όγκο εργασιών σε σχέση με τον αριθμό τους.

Και ενώ απουσίαζε, μάλιστα, «προληπτική συντήρηση των υποδομών ελέγχου, τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης», ο τρόπος με τον οποίο «ο ΟΣΕ διαχειρίζεται τις ικανότητες των σταθμαρχών του δεν εγγυάται ότι είναι ικανοί για εργασίες που σχετίζονται με την ασφάλεια για τις οποίες είναι υπεύθυνοι και υπό οιεσδήποτε συνθήκες», όπως επισημαίνεται στο πόρισμα. Την ίδια στιγμή, «η Hellenic Train δεν μπόρεσε να αποδείξει ότι παρείχε συνεχή εκπαίδευση στους μηχανοδηγούς της, ιδίως για επικοινωνίες που σχετίζονται με την ασφάλεια και για σχετικές και μη τεχνικές ικανότητες (δεξιότητες, συμπεριφορές ή στάσεις)».

Διαβάστε περισσότερα στο protothema.gr