Μόλις λίγες ημέρες χρειάστηκαν οι επιτήδειοι έμποροι εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ώστε να καταφέρουν να «ξεγελούν» τη νέα νομοθεσία αλλά και τις Ελληνικές Αρχές!

Ο λόγος για τα νέα δεδομένα που ορίζει η πρόσφατη νομοθεσία που έχει τεθεί σε ισχύ από τις 12 Φεβρουαρίου 2020 και στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα θα πρέπει για να εκδοθούν ελληνικές άδειες κυκλοφορίας οι εισαγωγείς τους να προσκομίζουν μαζί με την Άδεια Κυκλοφορίας, το Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου (ΚΤΕΟ) το οποίο να είναι σε ισχύ αλλά και στο τιμολόγιο αγοράς να αναγράφονται τα διανυθέντα χιλιόμετρα.

Με αυτό τον τρόπο το κράτος εκτίμησε ότι θα μπορέσει να περιορίσει το φαινόμενο των γυρισμένων χιλιομέτρων στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα προστατεύοντας τους ανυποψίαστους καταναλωτές.

Ωστόσο όπως αποκαλύπτει το Newsauto.gr οι επιτήδειοι μέσα σε λίγες ημέρες μετά την εφαρμογή της νέας νομοθεσίας έχουν έτοιμα τα κυκλώματά τους και πλέον η συντριπτική πλειοψηφία των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων περνά μέσω Βουλγαρία και καταλήγουν στην Ελλάδα.

Ο λόγος εστιάζεται στο γεγονός πως τα ευρωπαϊκά μεταχειρισμένα αυτοκίνητα μέσω της Βουλγαρίας αλλάζουν πινακίδες κυκλοφορίας, περνούν από τα ΚΤΕΟ της γειτονικής χώρας αναγράφοντας στα Δελτία Τεχνικού Ελέγχου ότι χιλιόμετρα θέλει ο πελάτης και βέβαια στο τιμολόγιο αγοράς από τη Βουλγαρία επίσης αναγράφουν ότι χιλιόμετρα επιθυμούν.

Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που προέρχονται από Ιταλία, Γερμανία ή άλλα ευρωπαϊκά κράτη-μέλη εισάγονται στην Ελλάδα με πινακίδες και Άδειες Κυκλοφορίας και ΚΤΕΟ σε ισχύ από την Βουλγαρία και κανείς δεν μπορεί να βεβαιώσει τα πραγματικά διανυθέντα χιλιόμετρα!

Ακόμη και διασταύρωση να κάνουν οι Ελληνικές Αρχές θα διαπιστώσουν ότι τα συγκεκριμένα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα ότι έχουν διανύσει τα χιλιόμετρα που αναγράφουν τόσο το Βουλγάρικο τιμολόγιο όσο και το Βουλγάρικο Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου με αποτέλεσμα να μην μπορούν να κάνουν τίποτα και με αυτό τον τρόπο θα διαιωνίζεται το γύρισμα των χιλιομέτρων.

Τα υψηλόβαθμα στελέχη των Τελωνείων όλης της χώρας έχουν διαπιστώσει το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί και ήδη έχουν ενημερώσει την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών ώστε να λάβουν τα μέτρα τους.

Πέραν όμως των παραπάνω η «Βουλγαροποίηση» των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που προέρχονται από πολλά κράτη-μέλη πριν την έλευσή τους επί ελληνικού εδάφους γίνεται εξαιτίας του πολύ χαμηλού κόστους αλλαγής πινακίδων κυκλοφορίας αλλά και του ΚΤΕΟ το οποίο υπολογίζεται σε 480 λέβα ή 240 ευρώ!

Παράλληλα η «βουλγαροποίηση» των συγκεκριμένων οχημάτων εγκυμονεί και πολλούς κινδύνους για τα κρατικά έσοδα καθώς είναι πολύ πιθανό να χαθεί ο ΦΠΑ καθώς οι επιτήδειοι χρησιμοποιούν Βούλγαρους ιδιώτες ώστε στη χώρα μας να φαίνεται ότι έχει καταβληθεί ο ΦΠΑ. Επίσης μπορεί να χρησιμοποιηθεί και εταιρεία-φάντασμα οπότε ο ΦΠΑ δεν έχει καταβληθεί πουθενά…

Διαβάστε περισσότερα στο Newsauto.gr