Οσο μου μιλούσε, όσο μου περιέγραφε με ανατριχιαστικές λεπτομέρειες τα γεγονότα που συνέβησαν εκείνο το μοιραίο βράδυ της ανείπωτης τραγωδίας των Τεμπών, τόσο σταγόνες ιδρώτα διέσχιζαν τη ραχοκοκαλιά μου. Με τη σκέψη ότι τα παιδιά μου, ανυποψίαστα, κατευθύνονταν με ιλιγγιώδη ταχύτητα προς την εξαέρωση, με καταλάμβανε τέτοια τρέλα σαν να με βλέπω να κοπανάω το κεφάλι μου στον τοίχο. Και τι έγινε εκείνο το βράδυ; Και τι δεν έγινε!
Ο σταθμάρχης, πρώην αχθοφόρος του ΟΣΕ, είχε κάνει ενενήντα επικοινωνίες μέσα σε μία ώρα. Αρκετές γραμμές ήταν χαλασμένες. Αλλά και γιατί τη μοιραία στιγμή εκείνος μιλούσε στο τηλέφωνο, προς τα δεξιά του, και έτσι δεν έβλεπε τον πίνακα στα αριστερά του με τα δύο τρένα το ένα απέναντι στο άλλο. Με την τηλεδιοίκηση υπάρχει απόλυτη ασφάλεια; Οχι, δεν υπάρχει. Απόδειξη η τραγική κατάληξη τρένου στην Ισπανία με 100 νεκρούς πριν από 11 χρόνια.
Να συνεχίσω; Οχι. Πρέπει να διαβάσετε προσεκτικά όσα μου περιέγραψε ο Χρήστος Παπαδημητρίου, πρόεδρος του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ). Να τα διαβάσετε για να πάθετε. Να συγκλονιστείτε με το απύθμενο μπάχαλο ενός κράτους που εξακολουθεί να πορεύεται με τον αραμπά. Και κάτι ακόμα. Πριν του δώσω το μικρόφωνο, την ώρα που καθίσαμε στο γραφείο του, επί της Βυτίνης 14 στη Νέα Φιλαδέλφεια, μου χάρισε το τελευταίο του μυθιστόρημα. Με τίτλο «Ετοιμόρροποι». Τίτλος προφητικός. Οπου στον πρόλογό του έχει δημοσιεύσει ένα ποίημα αφιερωμένο σε αυτά τα τραγικά, τα αλησμόνητα πρόσωπα. Προερχόμενα από τη νεανική αφρόκρεμα της Σωρρακώσταινας.
Σκηνή 1η
Μα γιατί Καραμανλής, Γ. Παπανδρέου και Α. Τσίπρας δεν συγκρότησαν τον Οργανισμό Διερεύνησης Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΑΝΙΚΑΣ: Γράφετε μυθιστορήματα;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ: Ναι, η λογοτεχνία είναι η μεγάλη μου αγάπη. Το 2008 κυκλοφόρησε το πρώτο ιστορικό μου μυθιστόρημα με αντικείμενο τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και τίτλο «Το τέλος του Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ – Απόδραση από τη ναζιστική Γερμανία». Είχε προταθεί για το Κρατικό Βραβείο Μυθιστορήματος. Είχε θέμα μια Εβραία που προσπαθεί να δραπετεύσει από τη ναζιστική Γερμανία από το 1938 και μετά και τη βοηθάει ένας Βέλγος μουσικός.
Δ.Δ.: Με εντυπωσιάζετε, ήρθα να βρω έναν τεχνοκράτη και πέφτω πάνω σε έναν λογοτέχνη. Πού γεννηθήκατε;
Χ.Π.: Γεννήθηκα στην Αθήνα το 1974. Ο πατέρας μου από τη Θήβα, η μητέρα μου από τη Θεσσαλονίκη, με καταγωγή από τη Σμύρνη. Σπούδασα στη Νομική Σχολή Αθηνών και μετά έκανα δύο μεταπτυχιακά στις Βρυξέλλες με αντικείμενο το Ευρωπαϊκό Δίκαιο. Και απέκτησα διδακτορικό δίπλωμα στο Ευρωπαϊκό Δίκαιο στην Αθήνα.
Δ.Δ.: Και πώς ένας νομικός αναλαμβάνει θέση προέδρου στον Εθνικό Οργανισμό Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών;
Χ.Π.: Εγώ είμαι πρόεδρος του σιδηροδρομικού τομέα. Ο οργανισμός συστάθηκε τον Ιανουάριο του ’23, αλλά δεν λειτούργησε αμέσως.
Δ.Δ.: Επί Κυριάκου, δηλαδή, όχι από τους προηγούμενους που φωνάζουν.
Χ.Π.: Η Ευρωπαϊκή Οδηγία 49 του 2004 προέβλεπε την υποχρέωση εντός δύο ετών να έχει κάθε χώρα έναν τέτοιο οργανισμό.

Σκηνή 2η
Γιατί ήρθαν ξένοι τεχνοκράτες;
Δ.Δ.: Αντί λοιπόν ο οργανισμός να γίνει το 2004, έγινε το 2023.
Χ.Π.: Στελεχώνεται τον Σεπτέμβριο του ’23. Το συμβούλιο και οι πρώτοι διερευνητές έρχονται τον Μάρτιο του ’24, οπότε και ξεκινάει η διερεύνηση.
Δ.Δ.: Γιατί δεν στελεχώθηκε αμέσως η επιτροπή;
Χ.Π.: Δεν ξέρω.
Δ.Δ.: Και γιατί βάλατε δύο ξένους μέσα; Για την εγκυρότητα; Οπως φέρνουμε διαιτητές από το εξωτερικό για τα ντέρμπι δηλαδή.
Χ.Π.: Ναι. Οι οποίοι όμως όταν έμαθαν τον μισθό που θα έπαιρναν, αρνήθηκαν.
Διαβάστε περισσότερα στο Protothema.gr
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.