Η κυβέρνηση βάζει τέλος στο χρόνιο πρόβλημα των πλαστών ειδικών αδειών των οδηγών ταξί, εγκαινιάζοντας την ψηφιακή ειδική άδεια οδήγησης ΕΔΧ οχήματος που θα αποθηκεύεται στο gov.gr και στο wallet. Το νέο εργαλείο, που θεσπίζεται μέσω Κοινής Υπουργικής Απόφασης των υπουργείων Υποδομών και Μεταφορών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ανοίγει δρόμο για τη δημιουργία του Ηλεκτρονικού Μητρώου Ειδικών Αδειών Ταξί.
Το νέο πλαίσιο
Η εφαρμογή θα επιτρέπει την ηλεκτρονική έκδοση της ειδικής άδειας. Οι οδηγοί θα τη βρίσκουν στη θυρίδα του πολίτη και στο ψηφιακό πορτοφόλι τους. Η υπουργική απόφαση που θα εκδοθεί σύντομα θα καθορίσει την ημερομηνία έναρξης, με περιθώριο έξι μηνών στους οδηγούς να προχωρήσουν στις απαιτούμενες ενέργειες.
Η ψηφιακή άδεια θα πρέπει να αναρτάται υποχρεωτικά στο όχημα σε εμφανές σημείο για τους επιβάτες και θα περιλαμβάνει:
- μοναδικό αναγνωριστικό επαλήθευσης,
- QR code εγκυρότητας,
- προηγμένη ψηφιακή σφραγίδα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης,
- αυτόματη ανάρτηση στο gov.gr και στο wallet,
- διασύνδεση με τα πληροφοριακά συστήματα για άμεση ταυτοποίηση.
Οι ελεγκτικές αρχές θα έχουν πλέον τη δυνατότητα ελέγχου σε πραγματικό χρόνο, περιορίζοντας φαινόμενα παραβατικότητας.
Ποιοι υποχρεούνται
Η ΚΥΑ δεν αλλάζει το ισχύον πλαίσιο για τη χορήγηση ή ανανέωση της ειδικής άδειας. Ωστόσο, όλοι οι οδηγοί ΕΔΧ οχημάτων που διαθέτουν ή αιτούνται ειδική άδεια οφείλουν να αποκτήσουν την ψηφιακή μορφή της. Ειδικότερα αφορά όσους:
- κατέχουν ισχύουσα ειδική άδεια,
- αιτούνται αρχική χορήγηση,
- ζητούν ανανέωση, επέκταση ή επανέκδοση λόγω απώλειας ή φθοράς.
Για την έκδοση απαιτείται ανάρτηση φωτογραφίας μέσω της εφαρμογής myPhoto του gov.gr και είσοδος στην πλατφόρμα με κωδικούς taxisnet. Η ψηφιακή άδεια θα συνοδεύει την έντυπη και θα είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τον κάτοχο.
Η μάχη κατά των πλαστών αδειών
Το ζήτημα των πλαστών ειδικών αδειών απασχολεί εδώ και χρόνια τον κλάδο, με το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) να υπολογίζει ότι οι παράνομες άδειες ανέρχονται σε εκατοντάδες.
Μόλις τον Ιούλιο, το ΣΑΤΑ είχε στείλει επιστολή στο υπουργείο ζητώντας νομοθετική ρύθμιση και αυστηρότερες ποινές για παραβάσεις όπως:
- άγρα πελατών,
- παραβίαση προτεραιότητας σε πιάτσες,
- υπερχρέωση επιβατών.
Η πρότασή τους ήταν τα πρόστιμα να φτάνουν τα €1.000 και να συνοδεύονται από αφαίρεση άδειας.
Πάγιο αίτημα που γίνεται πράξη
Η ψηφιοποίηση της ειδικής άδειας και η εισαγωγή της στο wallet αποτελούσε πάγιο αίτημα των επαγγελματιών οδηγών, καθώς εξασφαλίζει πρόσβαση των ελεγκτικών αρχών στο Μητρώο οδηγών, περιορίζει τις πλαστογραφίες και θωρακίζει τον κλάδο.
Μέχρι σήμερα, οι καταγγελίες του ΣΑΤΑ έκαναν λόγο για αποσπασματικούς ελέγχους και έλλειψη ουσιαστικής αντιμετώπισης της πειρατείας. Ακόμη και όταν αφαιρούνταν άδειες, οι παραβάτες επανέρχονταν με νέα πλαστά έγγραφα. Η νέα ρύθμιση φιλοδοξεί να βάλει τέλος σε αυτήν την κατάσταση και να ενισχύσει τη νομιμότητα στον χώρο των ταξί.
Διαβάστε ακόμη
Τι «βλέπουν» UBS και Citi για τις ευρωπαϊκές μετοχές – Γιατί θα παραμείνουν στο προσκήνιο
Μπάμπης Βωβός Διεθνής Τεχνική: «Μοσχοπουλήθηκαν» θέσεις παρκινγκ στο Atrina Center
Τα επόμενα γήπεδα θα είναι εξωπραγματικά – Το ένα θα έχει 115.000 θέσεις
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.