Η ψηφιακή εποχή μεταμορφώνει και τις αστικές μετακινήσεις στην Αθήνα. Στο αμέσως επόμενο διάστημα αναμένεται η λειτουργία ενός νέου συστήματος όπου η εισιτηριοδότηση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς θα γίνεται αποκλειστικά μέσω ψηφιακής κάρτας στο κινητό — χωρίς την ανάγκη φυσικής κάρτας ή χάρτινων εισιτηρίων.
Η εφαρμογή θα επιτρέπει στους επιβάτες να φορτώνουν εισιτήρια, να ελέγχουν τα υπόλοιπά τους και να πραγματοποιούν τις διαδρομές με ένα «κλικ». Το νέο σύστημα αναμένεται να αρχίσει πρώτα δοκιμαστικά σε τμήματα του δικτύου, πριν επεκταθεί παντού στην πρωτεύουσα.
Πλεονεκτήματα και στόχοι
Η μετάβαση στο ψηφιακό θα φέρει πολλές αλλαγές υπέρ των επιβατών και των διαχειριστών:
Ευκολία: ένας επιβάτης δεν θα χρειάζεται να κουβαλά φυσική κάρτα, ενώ οι αναπληρώσεις θα γίνονται ψηφιακά.
Διαφάνεια και έλεγχος: οι κινήσεις θα καταγράφονται αυτόματα, μειώνοντας το κόστος διαχείρισης.
Αποδοτικότητα: οι ελεγκτές μπορούν να χρησιμοποιούν ψηφιακές συσκευές για άμεσο έλεγχο, ενώ οι χαμένες κάρτες γίνονται παρελθόν.
Κόστος και αξιοπιστία: λιγότερα υλικά για φυσικές κάρτες και πιο ευέλικτες ενημερώσεις των τιμών ή προσφορών.
Η μετάβαση αυτή εντάσσεται στο ευρύτερο σχέδιο «έξυπνης κινητικότητας» που στοχεύει στη μείωση των καθυστερήσεων, στην αποσυμφόρηση των σταθμών και στη βελτίωση της εμπειρίας του επιβατικού κοινού.
Προκλήσεις και εφαρμoγή
Η ψηφιοποίηση δεν είναι χωρίς εμπόδια. Η κάλυψη δικτύου, η πρόσβαση από όλους (ιδιαίτερα ηλικιωμένοι ή όσοι δεν διαθέτουν smartphones), η ασφάλεια των συναλλαγών και η προστασία προσωπικών δεδομένων βρίσκονται στην πρώτη γραμμή των ανησυχιών.
Επιπλέον, απαιτείται συνεργασία ανάμεσα σε δημόσιους φορείς, τεχνικούς παρόχους και τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας ώστε το σύστημα να είναι συμβατό, σταθερό και ασφαλές. Η σταδιακή εφαρμογή και η ενημέρωση των πολιτών θα είναι κρίσιμη για την επιτυχία.
Διαβάστε ακόμη
Faz: To θρυλικό αθηναϊκό κλαμπ που έγραψε ιστορία τη δεκαετία του ‘90
HEPI: Ρεύμα πιο φθηνό στην Αθήνα, ακριβότερο σε Βερολίνο και Βέρνη
Ο ζάπλουτος επιχειρηματίας που χάρισε την εταιρεία του με αξία 3 δισ.
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.