Πέρυσι τέτοιες μέρες δεν μπορούσαμε ακόμα να το πιστέψουμε πως οι «παγκόσμιοι» επέστρεφαν. Οτι το Ακρόπολις αποκτούσε ξανά σάρκα και οστά, χώμα και σκόνη, πως είχε βρει ξανά θέση στο καλεντάρι του WRC.

Το όνειρο δεν έγινε απλά πραγματικότητα αλλά αποδείχθηκε τόσο επιτυχημένο που εξασφάλισε άμεση επέκταση της παρουσίας του στο πρόγραμμα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος έως και το 2023. Και τώρα, να που βρισκόμαστε σε φάση αγωνίας και προσμονής. Γιατί θέλουμε ένα ακόμα πιο εντυπωσιακό Ακρόπολις, ακόμα περισσότερο θέαμα, ακόμα περισσότερο κόσμο, μία ακόμα μεγαλύτερη γιορτή, υπό τη μουσική υπόκρουση των υβριδικών θηρίων Rally1.

Με τις βαρύτονες κραυγές τους να αντηχούν εντός του Ολυμπιακού Σταδίου, προτού αφεθούν ελεύθερα στα ελληνικά βουνά. Ονειρο (ακόμα) ζω, βρε σας λέω, μη με ξυπνάτε!

ΥΒΡΙΔΙΚΑ ΑΡΜΑΤΑ ΜΑΧΗΣ

Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις αποτελεί τη 10η στάση στο φετινό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα και δεν αποκλείεται να αποδειχθεί κομβικό για την τελική του έκβαση. Βλέπετε ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας, Kalle Rovanpera, που πέρυσι έγινε ο νεότερος νικητής του εθνικού μας αγώνα, μπορεί ακόμα και να εξασφαλίσει τον τίτλο στα ελληνικά χώματα. Αν τα καταφέρει, ο 21χρονος από τη Γιβάσκιλα θα είναι ο νεότερος οδηγός που θα καθίσει στον θρόνο του WRC! Υπάρχουν αρκετοί υποψήφιοι να του χαλάσουν το πάρτι. Ομόσταβλοι που κρύβουν μέσα τους εγωισμό και αντίπαλοι που ψάχνουν τρόπο να μείνουν ζωντανοί στη μάχη του τίτλου, παρότι αυτή μοιάζει χαμένη. Ομως αυτή δεν είναι η πεμπτουσία των αγώνων; Ποτέ να μην το βάζεις κάτω διότι όσο κι αν όλα μοιάζουν χαμένα, τίποτα δεν έχει τελειώσει αν δεν τραγουδήσει «η χοντρή»!

13ΑΡΙ!

Στην Υπερ-Ειδική διαδρομή του ΟΑΚΑ θα «παίξουν μπαλίτσα» συνολικά 70 πληρώματα, υποσχόμενα χορταστικό θέαμα. Μάλιστα οι εργοστασιακές ομάδες κατεβαίνουν σε πλήρεις συνθέσεις, αφού θα δούμε 13 (!) αυτοκίνητα της κατηγορίας Rally1, αριθμό που αποτελεί ρεκόρ στη νέα εποχή των υβριδικών αυτοκινήτων. Ας δούμε πώς μοιράζονται ανάμεσα στις τρεις ομάδες, ξεκινώντας από την πρωτοπόρο στη βαθμολογία των κατασκευαστών, την Toyota Gazoo Racing WRT. Η ιαπωνική ομάδα κατεβάζει στο ελληνικό γήπεδο τέσσερα Toyota GR Yaris, με πρώτα βιολιά τους επικεφαλής στη βαθμολογία και νικητές του EKO Ράλλυ Ακρόπολις 2021, Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen. Μαζί τους, σε ρόλο που ελπίζουν να μην είναι απλά υποστηρικτικός, θα βρίσκονται οι Elfyn Evans – Scott Martin, Esapekka Lappi – Janne Ferm και Takamoto Katsuta – Aaron Johnston.

Συνέχεια με τη Hyundai Shell Mobis WRT που θα κυνηγήσει την αντεπίθεση με τρία i20 N Rally 1. Στα μπάκετ θα είναι οι συνήθεις ύποπτοι Ott Tanak – Martin Jarveoja και Thierry Neuville – Martijn Wydaeghe, ενώ η κορεάτικη ομάδα επέλεξε για το τρίτο της αυτοκίνητο τον πολύπειρο Dani Sordo που μαζί με τον Candido Carrera, επιστρέφουν στη δράση μετά το Ράλι Σαρδηνίας.

Συνεχίζουμε με την αγαπημένη του ελληνικού κοινού M-Sport Ford WRT. Είναι η ομάδα με τις περισσότερες νίκες στα μέρη μας, θα είναι και η ομάδα με τα περισσότερα αγωνιστικά αφού θα αμολήσει στις Eιδικές έξι (!) Puma Rally1! Θα δούμε το ηγετικό δίδυμο της φετινής προσπάθειας της ομάδας του Malcolm Wilson, Craig Breen -Paul Nagle, αλλά και τους ταλαντούχους Gus Greensmith – Jonas Andersson, Adrien Fourmaux – Alexandre Coria και Pierre Louis Loubet – Vincent Landais. Πλάι τους ένας Ελληνας οδηγός, ο Ιορδάνης Σερδερίδης, που υπό την καθοδήγηση του Frederic Miclotte θα κυνηγήσει το καλύτερο δυνατό. Βλέπετε, μετά την έβδομη θέση στο Ράλι Σαφάρι, του άνοιξε η όρεξη.

Και με το δίκιο του, αφού έγινε ο πρώτος ιδιώτης που κέρδισε βαθμούς με αυτοκίνητα της νέας γενιάς. «Last but not least» -και τον άφησα επίτηδες τελευταίο γιατί αποτελεί τη μεγάλη ατραξιόν του φετινού ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις-, ο σπουδαίος Sebastien Loeb. Ο εννέα φορές παγκόσμιος πρωταθλητής επιστρέφει στα ελληνικά χώματα μετά από δέκα χρόνια – τότε είχε κερδίσει τον αγώνα με ένα Citroën DS3 WRC. Αυτή τη φορά καλείται με το Puma να δείξει στους νέους πώς γίνεται η δουλειά, με την Isabelle Galmiche να κάθεται πλάι του στον νευραλγικό ρόλο καθοδήγησης στα δύσβατα βουνίσια μονοπάτια. Στην τέταρτη και, όπως φαίνεται, τελευταία φετινή εμφάνισή του Γάλλου. Τι κρίμα που δεν ήρθε κι ο άλλος Γάλλος… μερικής απασχόλησης. Αλλά μην τα θέλουμε κι όλα δικά μας!

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΡΕ ΓΑΜΩΤΟ

Είμαστε σίγουροι ότι το 13άρι των Rally1 σας ενθουσίασε. Ομως το θέαμα δεν θα σταματήσει εκεί. Εχουμε συνολικά 35 συμμετοχές στην κατηγορία WRC2, με αυτοκίνητα τεσσάρων διαφορετικών κατασκευαστών. Ανάμεσά τους οι βασικοί διεκδικητές του τίτλου, Andreas Mikkelsen – Torstein Eriksen (Škoda Fabia Rally2 Evo), Emil Lindholm -Reeta Hamalainen με ίδιο αυτοκίνητο, αλλά και οι περσινοί πρωταθλητές στο WRC3, Yohan Rossel – Valentin Sarreaud (Citroën C3 Rally2). Και παρέα στις κόντρες στο χώμα, πολύπειρα πληρώματα όπως αυτό των Teemu Suninen – Mikko Markkula (Hyundai i20 N Rally2).

Απέναντί τους, έντεκα ελληνικά πληρώματα με αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally2 θα διεκδικήσουν και την πρωτιά στην άτυπη ελληνική κατάταξη. Εκεί είδαμε πέρυσι τον πρωταθλητή Ελλάδας του 2019, Γιώργο Κεχαγιά, που αγωνίζεται με τον Δημήτρη Σαΐνη πλάι του (Škoda FabiaRally2 Evo). Παρόντες θα είναι ξανά οι νικητές στην κατηγορία PWRC στο Ράλλυ Ακρόπολις του 2009, Λάμπρος Αθανασούλας – Νίκος Ζακχαίος, με ένα Hyundai i20 N Rally2, ενώ με το ίδιο αυτοκίνητο θα δούμε τους Μάνο και Κώστα Στεφανή, σε μια συμμετοχή που αποτελεί… οικογενειακή υπόθεση. Στη λίστα των αξιόμαχων συμμετοχών συναντάμε επίσης τον περυσινόπρωταθλητή Ελλάδας Αλέξανδρο Τσουλόφτα, που φέτος θα αγωνιστεί με συνοδηγό τον Ross Whittock με ένα Volkswagen Polo GTI, αλλά και πολλά άλλα πληρώματα που θα διεκδικήσουν θέσεις και το χειροκρότημά σας.

Επιπρόσθετα, το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις θα αποτελέσει τον καταληκτικό γύρο του Πρωταθλήματος Νέων (Junior WRC) και θα στέψει πρωταθλητές! Ενα πλήρωμα εκ των Sami Pajari – Enni Malkonen, Jon Armstrong – Brian Hoy, Robert Virves – Julia Thulin και Lauri Joona – Mikael Korhonen. Μάλιστα, μόλις πέντε βαθμοί χωρίζουν τον πρώτο από τον τέταρτο στη βαθμολογία, με όλους να αγωνίζονται με τετρακίνητα Ford Fiesta Rally3. Τέλος, στη μικρότερη κατηγορία του αγώνα, με δικίνητα αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally4, το «παρών» θα δηλώσουν ακόμα έξι πληρώματα. Εκεί θα βρίσκεται και ο αειθαλής Χάρης Καλτσούνης, o οποίος με τον Αλέξανδρο Ματαλιωτάκη θα εκκινήσει στο 39ο Ράλλυ Ακρόπολις της καριέρας του, οδηγώντας ένα Opel Corsa.

 

Διαβάστε περισσότερα στο protothema.gr