Με στόχο τη βελτίωση της λειτουργίας των δημόσιων συγκοινωνιών στην Αθήνα, το έργο της εγκατάστασης καμερών σε λεωφορεία περνά σε φάση υλοποίησης. Η πρωτοβουλία αυτή θα επιτρέψει την καταγραφή και ανάλυση τροχαίων παραβάσεων και τη βελτιστοποίηση των δρομολογίων, με απώτερο σκοπό την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών. Η συγκεκριμένη κίνηση αναμένεται να αυξήσει την ασφάλεια και να επιταχύνει την εξυπηρέτηση του κοινού, προσφέροντας ταυτόχρονα νέα δεδομένα για την κυκλοφοριακή κίνηση της πόλης.

Στις 4 Νοεμβρίου, η εταιρεία Οδικές Συγκοινωνίες Α.Ε. (ΟΣΥ) προκήρυξε διαγωνισμό για την προμήθεια και εγκατάσταση ενός προηγμένου συστήματος καταγραφής και ανάλυσης κυκλοφοριακής κίνησης και τροχαίων παραβάσεων.

Ο διαγωνισμός αφορά την αξία άνω των 1,56 εκατ. ευρώ, με ΦΠΑ, και προγραμματίζεται να ολοκληρωθεί έως την 8η Δεκεμβρίου 2025, με την αποσφράγιση των προσφορών να γίνεται την 11η Δεκεμβρίου. Το έργο θα υλοποιηθεί σε 600 επιλεγμένα λεωφορεία, τα οποία θα επιλέξει η ΟΣΥ, και θα ενσωματώσει τεχνολογίες αιχμής, όπως αισθητήρες κίνησης, ψηφιακές κάμερες και τεχνητή νοημοσύνη.

Το νέο σύστημα θα χρησιμοποιεί προηγμένες κάμερες και τεχνολογίες για την καταγραφή των δεδομένων, περιλαμβάνοντας:

  • Καταγραφή ταχύτητας κυκλοφορίας
  • Παραβίαση ερυθρού σηματοδότη
  • Παράνομη στάθμευση και στάθμευση σε λεωφορειολωρίδες
  • Μη χρήση προστατευτικού κράνους

Τα δεδομένα θα συλλέγονται σε πραγματικό χρόνο και θα διαβιβάζονται μέσω του cloud στην κεντρική πλατφόρμα διαχείρισης. Το σύστημα θα συνεργάζεται με το ενιαίο σύστημα καταγραφής παραβάσεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) και θα επιτρέπει την αποστολή κλήσεων στους παραβάτες μέσω της θυρίδας του πολίτη στο gov.gr.

Η πλατφόρμα διαχείρισης του συστήματος θα περιλαμβάνει τέσσερα βασικά υποσυστήματα:

  • Αξιολόγηση συμπεριφοράς οδηγών και εντοπισμός παραβάσεων ΚΟΚ.
  • Πολλαπλή παρακολούθηση οχημάτων για την ανάλυση της κυκλοφορίας.
  • Αξιολόγηση της δομικής υγείας των οδικών αρτηριών.
  • Οπτικοποίηση και στατιστική ανάλυση των δεδομένων για την υποστήριξη της λήψης αποφάσεων.

Επιπλέον, το προσωπικό της ΟΣΥ θα υποβληθεί σε ολοκληρωμένη εκπαίδευση για τη σωστή χρήση της πλατφόρμας και των εργαλείων ανάλυσης, ώστε να εξασφαλιστεί η ορθή λειτουργία του συστήματος και η αποτελεσματική διαχείριση των δεδομένων.

Η εγκατάσταση του νέου συστήματος σκοπό έχει να αναβαθμίσει τη λειτουργικότητα των δημόσιων συγκοινωνιών της Αθήνας, με κύριες επιδιώξεις:

  • Αυξημένη ασφάλεια στα δημόσια δρομολόγια.
  • Ταχύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού μέσω της καλύτερης διαχείρισης της κυκλοφορίας.
  • Εξοικονόμηση χρόνου και ενέργειας μέσω της αυτόματης καταγραφής παραβάσεων.

Το σύστημα αναμένεται να προσφέρει μια «έξυπνη» λύση για την πόλη, κάνοντας την κυκλοφορία πιο οργανωμένη και ασφαλή, ενώ θα ενισχύσει τη διαφάνεια στην εφαρμογή του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Άρθρο 107 νέου ΚΟΚ

Το άρθρο 107 του νέου ΚΟΚ, στο οποίο βασίζεται σε μεγάλο βαθμό η λειτουργία του συστήματος, ορίζει ότι: «Επιβολή διοικητικών προστίμων από αστυνομικά όργανα 1. Στον καταλαμβανόμενο επ’ αυτοφώρω να διαπράττει παραβάσεις, για τις οποίες προβλέπονται διοικητικά πρόστιμα, βεβαιώνεται με έντυπο ή ηλεκτρονικό τρόπο από το αρμόδιο κατά περίπτωση όργανο το προβλεπόμενο διοικητικό πρόστιμο για καθεμία από αυτές. Σε περιπτώσεις συγκρότησης μικτών συνεργείων για τη διαπίστωση συγκεκριμένων παραβάσεων, την ποινή του προστίμου επιβάλλει το κατά περίπτωση αρμόδιο όργανο που παρίσταται κατά τον έλεγχο. 2. …. 4.

«Η παρ. 2 εφαρμόζεται και αν η παράβαση διαπιστώνεται με ειδικές ηλεκτρονικές συσκευές ή με άλλα τεχνικά μέσα, όπως σταθερές ή κινητές κάμερες, με την επιφύλαξη της παρ. 5. Οι ως άνω ειδικές ηλεκτρονικές συσκευές ή τεχνικά μέσα, με τα οποία διενεργείται η διαπίστωση παραβάσεων, δύνανται να τοποθετούνται και σε σταθερά σημεία, καθώς και σε οχήματα έκτακτης ανάγκης του άρθρου 48, περί οχήματος άμεσης ανάγκης και έργων στις οδούς, και δημόσιας οδικής μαζικής μεταφοράς επιβατών και επιτρέπεται να χρησιμοποιούνται μόνον εφόσον υπάρχει σχετική προειδοποίηση προς το κοινό με σταθερές ή κινητές πινακίδες για την ύπαρξη και λειτουργία τους».

Διαβάστε ακόμη

Enerwave: Η νέα ονομασία της Elpedison και η αρχή μιας νέας εποχής – Οι επενδύσεις που εξετάζονται

UBS: Το bull market δεν τελείωσε – Πού πρέπει να αυξήσουν την έκθεση τους οι επενδυτές

Οι ελληνικές μετοχές στο μικροσκόπιο της HSBC – Πρωταγωνιστούν Εθνική και Eurobank στα χαρτοφυλάκια των funds (γραφήματα)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα