Σε εξέλιξη είναι οι διαπραγματεύσεις υπουργείου και αγοράς προκειμένου να κλειδώσουν οι 1000 κωδικοί, που αφορούν βασικά αγαθά, όπου θα υπάρξουν μειώσεις τιμών. Το μείζον είναι να υπάρξει συμφωνία Προμηθευτών και Σούπερ Μάρκετ ώστε οι μειώσεις να είναι αισθητές και να μην επιβαρύνουν μόνο τη μία πλευρά. Αν και συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα δεν έχει τεθεί η ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης θέλει μέχρι τον Οκτώβριο να υπάρξει συμφωνία.

Στις σχετικές συσκέψεις με επικεφαλής τον υπουργό Τάκη Θεοδωρικάκο, συμμετέχουν η Ένωση Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας (ΕΣΕ), ο Σύνδεσμος Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων (ΣΕΒΤ) και ο ΕΣΒΕΠ. Το νέο πλάνο αφορά περίπου 1.000 προϊόντα αριθμός που υπερβαίνει κατά πολύ τους 705 κωδικούς που είχαν ενταχθεί στο αντίστοιχο περσινό πρόγραμμα. Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία, οι λίστες περιλαμβάνουν εκατοντάδες είδη με προγραμματισμένες μειώσεις τιμών που κυμαίνονται από 6% έως 15%, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις προβλέπεται μείωση που αγγίζει ακόμα και το 24%.

Το υπουργείο Ανάπτυξης εξετάζει δύο εναλλακτικές για την ανακοίνωση των προϊόντων: είτε θα δημοσιοποιηθεί ο πλήρης αριθμός των συμμετεχόντων κωδικών εξαρχής, είτε θα ακολουθηθεί στρατηγική σταδιακής ανακοίνωσης. Οι τελικές αποφάσεις για τα προϊόντα που θα ενταχθούν στο πρόγραμμα λαμβάνονται από τους προμηθευτές, ωστόσο η πρωτοβουλία καλύπτει όλα τα τυποποιημένα αγαθά.

Προϊόντα που αναμένεται να ενταχθούν

  • Ζυμαρικά
  • Αρτοσκευάσματα
  • Δημητριακά
  • Χυμοί
  • Σοκολάτες
  • Ελαιόλαδο
  • Γάλα και γιαούρτι
  • Απορρυπαντικά
  • Προϊόντα προσωπικής φροντίδας

Τα σούπερ μάρκετ, σε συνεργασία με τους προμηθευτές, στοχεύουν να μειώσουν επιπλέον τις τιμές των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, ενισχύοντας τις προσφορές με πρόσθετες εκπτώσεις από την πλευρά τους. Η υποχώρηση του πληθωρισμού στα τρόφιμα δημιουργεί τις κατάλληλες συνθήκες για τις μειώσεις αυτές.

Η πιο πρόσφατη έρευνα της εταιρείας Circana φανερώνει μεταβολές στο τοπίο του λιανεμπορίου:

  • Μικρά καταστήματα (έως 400 τ.μ.): περιορίζουν την ανάπτυξή τους στο 7,2%, ύστερα από προηγούμενους υψηλούς ρυθμούς.
  • Μεσαία καταστήματα (400–1.000 τ.μ.): παρουσιάζουν άνοδο 4%, λόγω των συχνότερων προσφορών.
  • Προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας: ανακτούν δυναμική, φτάνοντας σε μερίδιο 27,2% και ανάπτυξη 7,3%, ξεπερνώντας τα επώνυμα προϊόντα (5,4%).
  • Περιφέρειες: Τα νησιά και η Κρήτη καταγράφουν την υψηλότερη ανάπτυξη (10% και 8% αντίστοιχα), ενώ η Βόρεια Ελλάδα (πλην Θεσσαλονίκης) υστερεί με 4,1%, επηρεασμένη από τις χαμηλότερες τιμές στη γειτονική Βουλγαρία. Η Αττική βρίσκεται χαμηλότερα από τον μέσο όρο (5% έναντι 5,9%).

Στο διάστημα Ιανουαρίου – Ιουλίου, η συνολική εικόνα της αγοράς λιανικής ήταν ενθαρρυντική:

  1. Οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 5,9%
  2. Οι τιμές σημείωσαν μικρή άνοδο 1,4%

Διαβάστε ακόμη

Σημαντικές αυξήσεις έως και 90% στα τιμολόγια ρεύματος τον Οκτώβριο

Universal και Warner βρίσκονται κοντά στην επίτευξη συμφωνιών για την τεχνητή νοημοσύνη

Πλάνο για νέο «Εξοικονομώ» με επίκεντρο τις ανακαινίσεις κατοικιών

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα