Για χιλιάδες συνδρομητές κινητής και σταθερής τηλεφωνίας, οι ανεπιθύμητες κλήσεις έχουν μετατραπεί σε μόνιμη ενόχληση. Από το πρωί έως αργά το βράδυ, πολλοί δέχονται τηλεφωνήματα από εταιρείες που προσπαθούν να προωθήσουν προϊόντα, να πείσουν για αλλαγή παρόχου ρεύματος ή να πουλήσουν υπηρεσίες που κανείς δεν ζήτησε.

Η λύση σε αυτόν τον καθημερινό πονοκέφαλο υπάρχει και ονομάζεται «Μητρώο 11», όπως προβλέπεται στο άρθρο 11 του νόμου 3471/2006. Όποιος εγγραφεί σε αυτό απαγορεύεται να λαμβάνει διαφημιστικές κλήσεις. Αν, παρά την εγγραφή του, οι εταιρείες συνεχίσουν να τον καλούν, ο συνδρομητής μπορεί να διεκδικήσει αποζημίωση που ξεκινά από 10.000 ευρώ, σύμφωνα με πρόσφατη απόφαση του Αρείου Πάγου (564/2024), η οποία επικύρωσε τη συνταγματικότητα της αποζημίωσης λόγω ηθικής βλάβης.

Τι είναι το «Μητρώο 11»

Πρόκειται για μια λίστα που τηρεί κάθε πάροχος τηλεφωνίας, στην οποία εγγράφονται όσοι δεν επιθυμούν να λαμβάνουν διαφημιστικές ή εμπορικές κλήσεις. Αν κάποιος δεν έχει εγγραφεί, θεωρείται ότι υπάρχει «γκρίζα ζώνη» και οι εταιρείες μπορούν να τον καλούν χωρίς να παραβιάζουν ρητά τον νόμο.

Πώς γίνεται η εγγραφή

Η διαδικασία είναι δωρεάν και απλή. Ο ενδιαφερόμενος μπορεί να υποβάλει αίτηση:

  • Ηλεκτρονικά μέσω της ιστοσελίδας του παρόχου,

  • Σε υποκατάστημα της εταιρείας,

  • Ή καλώντας στον πενταψήφιο αριθμό εξυπηρέτησης του παρόχου του.

Οι πάροχοι διαθέτουν ειδικό λογισμικό που εξαιρεί αυτόματα τους αριθμούς του Μητρώου 11 από τις διαφημιστικές καμπάνιες. Όσες εταιρείες παραβιάζουν τη ρύθμιση, αντιμετωπίζουν πρόστιμα από την Αρχή Προστασίας Δεδομένων και ενδέχεται να καταβάλουν αποζημιώσεις στους πολίτες που καταγγέλλουν την παραβίαση. Πρέπει, ωστόσο, να σημειωθεί ότι το Μητρώο δεν καλύπτει κλήσεις που προέρχονται από το εξωτερικό.

Απόκρυψη αριθμού και μπλοκάρισμα κλήσεων

Οι συνδρομητές μπορούν να ζητήσουν από την εταιρεία τους να μπλοκάρει τις κλήσεις με απόκρυψη αριθμού. Όποιος καλεί έτσι, θα ακούει μήνυμα κατειλημμένου. Αν, παρ’ όλα αυτά, συνεχιστούν οι ενοχλήσεις, ο συνδρομητής μπορεί να ζητήσει προσωρινή εμφάνιση των στοιχείων του καλούντος για να προχωρήσει σε καταγγελία ή νομική ενέργεια.

Τα βήματα για εγγραφή στο Μητρώο 11

  • Cosmote: Καλέστε 13888 ή 13818

  • Vodafone: Καλέστε 13830 ή 1399

  • NOVA: Καλέστε 13800

Εναλλακτικά, η αίτηση μπορεί να γίνει μέσω email ή σε κατάστημα. Η εγγραφή ή διαγραφή ολοκληρώνεται εντός 30 ημερών.

Το Μητρώο 11 είναι μια απλή, αλλά ουσιαστική ασπίδα προστασίας για κάθε πολίτη που θέλει να θέσει τέλος στις ενοχλητικές κλήσεις και να διαφυλάξει την ιδιωτικότητά του.

Διαβάστε ακόμη

«Mellon Blue»: Το μπλε διαμάντι-σύμβολο του Κήπου των Ρόδων του Λευκού Οίκου πουλήθηκε έναντι $25 εκατ.

Akrotiri Tankers: Έβαλε παραγγελίες ναυπήγησης δύο LR1 δεξαμενόπλοιων

ABN Amro: Εξαγοράζει τη NIBC από τη Blackstone έναντι €960 εκατ. στη μεγαλύτερη συμφωνία της δεκαετίας

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα