search icon

Ελλάδα

Το ΣτΕ αποφασίζει για τον δακτύλιο στο κέντρο της Αθήνας

Στο ΣτΕ συζητήθηκε αίτηση δικηγορικής εταιρείας κατά του δακτυλίου στο κέντρο της Αθήνας

Η εφαρμογή του μέτρου του δακτυλίου στο κέντρο της Αθήνας (μονά –ζυγά) και οι εξαιρέσεις που προβλέπονται κρίνονται στο Συμβούλιο της Επικρατείας, καθώς συζητήθηκε η σχετική αίτηση ακύρωσης και αναμένεται η έκδοση απόφασης.

Τους συμβούλους Επικρατείας τους απασχόλησε αίτηση ακύρωσης δικηγορικής εταιρείας, η οποία ζητάει την κατάργηση του δακτυλίου και επιπλέον ζητάει να εξαιρούνται τα αυτοκίνητα των δικηγόρων που έχουν τα γραφεία τους μέσα στην περιοχή του δακτυλίου, όπως εξαιρούνται τα οχήματα των γιατρών, φυσικοθεραπευτών, τα EURO 5 και EURO 6 οχήματα, κ.λπ.

Με την υπ΄ αριθμ. οικ-289738/Φ.911/2021 απόφαση των υπουργών Περιβάλλοντος, Προστασίας του Πολίτη και Υποδομών και Μεταφορών επιβλήθηκαν από 25 Οκτωβρίου 2021 μέχρι και 22 Ιουλίου 2022 μέτρα περιορισμού κυκλοφορίας των οχημάτων στο κέντρο της Αθήνας (δακτύλιος).

Σε περίπτωση εισόδου των οχημάτων τις ημέρες που δεν επιτρέπεται η κυκλοφορίας τους στο δακτύλιο προβλέπεται η επιβολή προστίμου 100 ευρώ.

Αντίθετα, εξαιρούνται του δακτυλίου τα ΤΑΧΙ, τα αυτοκίνητα των γιατρών, φυσικοθεραπευτών, ΑΜΕΑ και των μονίμων κάτοικων του κέντρου και τα φιλικά προς το περιβάλλον οχήματα.

Ανεξαρτήτως μονών-ζυγών επιτρέπεται να κυκλοφορούν τα αυτοκίνητα EURO 6 εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 120 g/km, καθώς και όλα τα οχήματα τεχνολογίας, ηλεκτρικά, υβριδικά, φυσικού αερίου εκ κατασκευής και οχήματα υγραερίου εκ κατασκευής.

Σημειώνεται ότι δεν μπαίνουν πλέον ελεύθερα στον δακτύλιο όλα τα EURO 5 αλλά και τα EURO 6 οχήματα, που εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα πάνω από 120 g/km.

Η δικηγορική εταιρεία 20 μέρες πριν την έκδοση της προσβαλλόμενης υπουργικής απόφασης, αγόρασε αυτοκίνητο με εκπομπές ρύπων 135 g/km για να μπορεί να εισέρχεται στο δακτύλιο, το οποίο όμως, σύμφωνα με την νέα υπουργική απόφαση, δεν εξαιρείται πλέον από τα περιοριστικά μέτρα.

Σύμφωνα με τη δικηγορική εταιρεία μειώθηκε το προηγούμενο ισχύον όριο των 140 g/km και 120 g/km, χωρίς να υπάρχει σχετική επιστημονική εισήγηση και χωρίς να έχουν οι συναρμόδιοι υπουργοί εξουσιοδότηση από το νόμο.

Ακόμη, επισημαίνει ότι την στιγμή που δεν τις επιτρέπουν να κυκλοφορεί αυτοκίνητο που εκπέμπει ρύπους 135 g/km, επιτρέπου με το σύστημα μονών-ζυγών να κυκλοφορούν αυτοκίνητα πεπαλαιωμένα και ρυπογόνα αυτοκίνητα.

Παραβιάζεται η επίμαχη κοινή υπουργική απόφαση την αρχή της ελεύθερης μετακίνησης στην Ευρωπαϊκή Ένωση υποστήριξε επίσης η εταιρεία.

Η αίτηση ακύρωσης συζητήθηκε στο Δ΄ Τμήμα του ΣτΕ με πρόεδρο την αντιπρόεδρο Μαρία Καραμανώφ και εισηγητή τον σύμβουλο Επικρατείας Ηλία Μάζο και αναμένεται η έκδοση της σχετικής απόφασης.

Διαβάστε ακόμη: 

Πόλεμος στην Ουκρανία: Έτοιμος για αποστολή ομάδας διαπράγματευσης δηλώνει ο Πούτιν – Μάχες στα προάστια του Κιέβου (upd)

Ποια γνωστά ονόματα χάνουν σε πλειστηριασμούς ακίνητα-φιλέτα, βίλες στην Εκάλη και τη Μύκονο (pics)

Επίδομα έως 210 ευρώ για 15 μήνες θα λαμβάνουν τα ευάλωτα νοικοκυριά που πτωχεύουν

Exit mobile version