Σε μετωπική σύγκρουση οδηγείται η υπόθεση της λεωφόρου Βασιλίσσης Όλγας, καθώς ο δήμος Αθηναίων απάντησε στην κοινή ανακοίνωση των υπουργείων Περιβάλλοντος, Πολιτισμού και Μεταφορών-Υποδομών, η οποία διεμήνυσε ότι η πρόσφατη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου για αλλαγές στη χρήση του δρόμου «δεν παράγει έννομα αποτελέσματα».

Ο δήμος δηλώνει ότι δεν πρόκειται να κάνει πίσω, αφήνοντας μάλιστα αιχμές για πολιτικές σκοπιμότητες υπέρ του πρώην δημάρχου Κώστα Μπακογιάννη.

Η αντιπαράθεση δεν είναι καινούρια. Η συζήτηση για τον χαρακτήρα και τη λειτουργικότητα της Β. Όλγας έχει ιστορία σχεδόν δύο δεκαετιών, καθώς ήδη από τη δεκαετία του 2000 η Ενοποίηση Αρχαιολογικών Χώρων Αθήνας ΑΕ είχε εκπονήσει μελέτη που έμεινε ανενεργή. Η διοίκηση Μπακογιάννη επανέφερε το σχέδιο, το επικαιροποίησε, έλαβε τις απαραίτητες εγκρίσεις από τα συναρμόδια υπουργεία και δημοπράτησε το έργο το 2020. Η μελέτη προέβλεπε την πλήρη πεζοδρόμηση, με εξαίρεση μία λωρίδα για την εξυπηρέτηση μέσων μαζικής μεταφοράς και των παρόδιων χρηστών προς το Ζάππειο.

Η σημερινή δημοτική αρχή υπό τον Χάρη Δούκα προχώρησε σε νέα κυκλοφοριακή μελέτη, η οποία τροποποιεί τη χρήση του δρόμου, προβλέποντας ήπια κυκλοφορία με την είσοδο όλων των οχημάτων από Βασιλέως Κωνσταντίνου προς Σύνταγμα και δεξιά προς Αρδηττού. Σύμφωνα με τον δήμο, η ρύθμιση αυτή θα μειώσει κατά 20% την κυκλοφοριακή επιβάρυνση σε άλλους άξονες, ενώ θα συνοδευθεί από επιπλέον παρεμβάσεις γύρω από τους Στύλους του Ολυμπίου Διός.

Διαβάστε περισσότερα στο protothema.gr