Μια σημαντική παρέμβαση που σηματοδοτεί τη μετάβαση της Αθήνας στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης δρομολογεί η ΟΣΥ, προχωρώντας στην αποξήλωση του ανενεργού δικτύου τρόλεϊ και παράλληλα στην εγκατάσταση σύγχρονων υποδομών φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων. Η πρωτοβουλία εντάσσεται στο συνολικό σχέδιο εκσυγχρονισμού των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας, με στόχο μια πιο καθαρή, ασφαλή και λειτουργική πόλη.
Η απομάκρυνση των εγκαταλελειμμένων τμημάτων του δικτύου τρόλεϊ αποτελεί ένα ακόμη βήμα προς την αισθητική και λειτουργική αναβάθμιση του δημόσιου χώρου. Η ΟΣΥ θα προχωρήσει στην αποκοπή 60 μεταλλικών στύλων, εκ των οποίων 26 στο Ψυχικό (οδός Γρηγορίου Ξενοπούλου) και 34 στο κέντρο της Αθήνας, κατά μήκος των οδών Μάρνη και Καρόλου έως την πλατεία Καραϊσκάκη.
Το έργο, προϋπολογισμού 29.820 ευρώ πλέον ΦΠΑ, αφορά αποκλειστικά ανενεργά σημεία του δικτύου που έχουν τεθεί εκτός λειτουργίας για χρόνια. Οι εργασίες θα πραγματοποιούνται με αυξημένα μέτρα ασφαλείας, καθώς στα πεζοδρόμια υπάρχουν δίκτυα ΔΕΗ, ΟΤΕ και δημοτικού φωτισμού. Για την αποφυγή κυκλοφοριακής όχλησης, η αποξήλωση θα εκτελείται βραδινές ώρες ή Σαββατοκύριακα, ενώ μετά από κάθε απομάκρυνση θα γίνεται πλήρης αποκατάσταση του πεζοδρομίου.
Η διαδικασία έχει διάρκεια τρεις μήνες από την υπογραφή της σύμβασης και εντάσσεται στο προληπτικό πρόγραμμα συντήρησης και αστικής ασφάλειας, καθώς σε ορισμένα σημεία είχαν καταγραφεί φθορές και διάβρωση λόγω παλαιότητας.
Σταδιακή μετάβαση σε ηλεκτρικά λεωφορεία
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υπογραμμίζει ότι η αποξήλωση αποτελεί μέρος του στρατηγικού σχεδίου αντικατάστασης του εναέριου δικτύου τρόλεϊ με πιο αποδοτικά ηλεκτρικά λεωφορεία. Ο αναπληρωτής υπουργός Κωνσταντίνος Κυρανάκης σημειώνει πως η επιλογή αυτή έχει και οικονομική διάσταση, καθώς «το κόστος λειτουργίας των τρόλεϊ είναι υπερδιπλάσιο από εκείνο των ηλεκτρικών λεωφορείων». Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, «για κάθε χιλιόμετρο που διανύει ένα τρόλεϊ, οι φορολογούμενοι πληρώνουν περίπου 5,5 ευρώ, ενώ για το ίδιο χιλιόμετρο με ηλεκτρικό λεωφορείο, μόλις 2,5 ευρώ».
Με βάση αυτόν τον υπολογισμό, με το κόστος δύο τρόλεϊ μπορούν να αγοραστούν τρία ηλεκτρικά λεωφορεία, καθιστώντας το νέο σύστημα πιο βιώσιμο και ενεργειακά αποδοτικό.
Δεν αποσύρονται όλα τα τρόλεϊ – Νέα οχήματα τεχνολογίας IMC
Παρά τη σταδιακή απόσυρση του ανενεργού δικτύου, το μέσο των τρόλεϊ δεν εγκαταλείπεται. Ο κ. Κυρανάκης έχει ξεκαθαρίσει ότι οι βασικές γραμμές, όπως στη λεωφόρο Συγγρού, την Κηφισίας και την Πειραιώς, θα συνεχίσουν να εξυπηρετούνται από τρόλεϊ, καθώς η υποδομή τους παραμένει λειτουργική.
Ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΣΥ, Στέφανος Αγιάσογλου, ανακοίνωσε ότι η εταιρεία προχωρά στην προμήθεια νέας γενιάς τρόλεϊ τεχνολογίας IMC, τα οποία μπορούν να κινούνται έως 15 χιλιόμετρα χωρίς σύνδεση με τα εναέρια καλώδια, φορτίζοντας τις μπαταρίες τους εν κινήσει. Τα οχήματα αυτά προσφέρουν μεγαλύτερη ευελιξία, χαμηλότερο λειτουργικό κόστος και περιβαλλοντικό όφελος.
Παράλληλα, η ΟΣΥ έχει επαναπροκηρύξει έργο προϋπολογισμού 3,5 εκατομμυρίων ευρώ, που αφορά τη συντήρηση, αποξήλωση και τεχνική αποτύπωση του εναέριου δικτύου τρόλεϊ. Το σχέδιο περιλαμβάνει:
- Αντικατάσταση 600 στύλων κάθε τύπου
- Απομάκρυνση 700 φθαρμένων ιστών
- Επισκευή 500 βάσεων στήριξης
- Αφαίρεση 16.000 μέτρων αγωγού και συναφούς εξοπλισμού
- Αποξήλωση 350 βραχιόνων και βαφή 3.000 τ.μ. επιφανειών
Κεντρικός στόχος είναι η δημιουργία ψηφιακής βάσης δεδομένων με γεωγραφικό εντοπισμό και τεχνική αξιολόγηση κάθε στύλου, ώστε να καταστεί δυνατή η συνεχής παρακολούθηση και προγραμματισμένη συντήρηση του δικτύου.
Σήμερα, περίπου 16 χιλιόμετρα εναέριου δικτύου σε περιοχές όπως Αθήνα, Πειραιάς, Δραπετσώνα, Κερατσίνι και Μοσχάτο παραμένουν ανενεργά. Η απομάκρυνσή τους θα συμβάλει σημαντικά στην αισθητική και λειτουργική αναβάθμιση του αστικού τοπίου.
Παράλληλα με την αποξήλωση, η ΟΣΥ προχωρά στην ανάπτυξη υποδομών φόρτισης για τον συνεχώς αυξανόμενο στόλο ηλεκτρικών λεωφορείων. Ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη διεθνής διαγωνισμός ύψους 19,9 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ, για την προμήθεια και εγκατάσταση φορτιστών στα αμαξοστάσια Βοτανικού, Ανθούσας και Πέτρου Ράλλη.
Η σύμβαση προβλέπει την τοποθέτηση φορτιστών βραδείας φόρτισης 360 KW, εξωτερικών υποσταθμών και ολοκληρωμένων ηλεκτρικών δικτύων. Ο χρόνος ολοκλήρωσης εκτιμάται σε έξι μήνες από την παράδοση των αμαξοστασίων στον ανάδοχο.
Ανάδοχος της προμήθειας των λεωφορείων είναι η κινεζική εταιρεία Yutong, με προσφορά 51,6 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ, ενώ η εταιρεία Zhongtong αποκλείστηκε. Σήμερα, η ΟΣΥ διαθέτει 240 ηλεκτρικά λεωφορεία, εκ των οποίων 100 μέσω leasing, και τέσσερα πλήρως λειτουργικά αμαξοστάσια φόρτισης.
Διαβάστε ακόμη
Πώς η Meta κερδίζει μια περιουσία από καταιγισμό ψευδών διαφημίσεων
Aktor: Χτίζει κόμβο LNG στη ΝΑ Ευρώπη – Deals με Venture Global, Naftogaz, Nova Power και Transgaz
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.