Ως στρατηγική επιλογή της θεωρεί η διοίκηση του ΔΕΣΦΑ, την ανάπτυξη των έργων μικρής κλίμακας Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (ΥΦΑ).

Ήδη το Πρόγραμμα Ανάπτυξης περιλαμβάνει έργα που χαρακτηρίζονται από ικανοποιητικό βαθμό ωρίμανσης όσον αφορά στην τεχνικοοικονομική εκτίμηση κατασκευής τους και την οικονομική απόδοσή του ώστε να μην επιβαρύνονται τα τιμολόγια χρήσης του ΕΣΦΑ με αδικαιολόγητες δαπάνες.

Ο Κώδικας, προβλέπει επίσης την κατ’ έτος δημοσίευση, από τον ΔΕΣΦΑ, 10ετους Μελέτης Ανάπτυξης στην οποία περιέχονται οι προβλέψεις της ετήσιας ζήτησης φυσικού αερίου, ανά περιοχή και ανά κατηγορία καταναλωτών, και οι εκτιμήσεις για την δυνατότητα κάλυψης της με αξιόπιστο τρόπο. Σε αντίθεση με το Πρόγραμμα Ανάπτυξης, η Μελέτη Ανάπτυξης περιέχει και εκτιμήσεις για μελλοντικά έργα που δεν έχουν όμως ακόμα ωριμάσει επαρκώς ώστε να ενταχθούν στο Πρόγραμμα Ανάπτυξης.

Στο πλαίσιο αυτό, η Μελέτη Ανάπτυξης 2016-2025 που δημοσιεύθηκε πρόσφατα περιέχει τα έργα μικρής κλίμακας Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (ΥΦΑ) ως μελλοντικά και υπό μελέτη έργα από τον ΔΕΣΦΑ. Πιο συγκεκριμένα το κεφάλαιο 4.1. είναι αφιερωμένο στις Μικρής Κλίμακας Εφαρμογές ΥΦΑ ήτοι:

– Στη δημιουργία σταθμού φόρτωσης βυτιοφόρων ΥΦΑ επί της Ρεβυθούσας, προκειμένου να τροφοδοτούνται οδικώς βιομηχανίες που δεν είναι συνδεδεμένες με το δίκτυο φυσικού αερίου.

– Στη δημιουργία υποδομής για την τροφοδότηση με καύσιμο ΥΦΑ, κατ’ αρχήν της ναυτιλίας και μετέπειτα παράκτιων περιοχών απομακρυσμένων από το ΕΣΦΑ.

Όπως γίνεται αντιληπτό, οι δραστηριότητες αυτές δεν περιλαμβάνονται στο Πρόγραμμα Ανάπτυξης του ΕΣΦΑ, διότι δεν φέρουν τον απαραίτητο βαθμό ωριμότητας. Επειδή ωστόσο, αμφότερες αποτελούν στρατηγικούς στόχους του ΔΕΣΦΑ, η εταιρεία έχει ήδη ξεκινήσει να εκπονεί τις αναγκαίες μελέτες, όπως μελέτη βασικού σχεδιασμού, τεχνικής εφικτότητας και εκτίμησης κόστους (Ιούλιος 2015) για τη δημιουργία υποδομής πλήρωσης μικρών πλοίων μεταφοράς ΥΦΑ και μετέχει ως Τεχνικός Συντονιστής σε Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα (Πρόγραμμα ΤΕΝ-Τ, Διευρωπαϊκά Δίκτυα- Μεταφορές) συγχρηματοδότησης των μελετών για τη δημιουργία υποδομής χρήσης ΥΦΑ ως καυσίμου ναυτιλίας για την περίοδο 2015-2018.