Τα κράτη μέλη της ΕΕ παραμένουν διχασμένα σχετικά με τα πιο αυστηρά πρότυπα εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα για τα αυτοκίνητα και την επέκταση της αγοράς άνθρακα της ΕΕ στον τομέα των οδικών μεταφορών.

Η διαχωριστική γραμμή μάλιστα εκτείνεται σε μεγάλο βαθμό μεταξύ πλουσιότερων και λιγότερο πλούσιων κρατών μελών.

Ο αναθεωρημένος κανονισμός για τα πρότυπα εκπομπών CO2 των αυτοκινήτων και των φορτηγών, που υποβλήθηκε τον Ιούλιο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αυξάνει τους στόχους των εκπομπών έως το 2030, ενώ παράλληλα προτείνει και την πλήρης απαγόρευση της πώλησης πετρελαιοκίνητων και βενζινοκίνητων οχημάτων έως το 2035.

Επί του παρόντος, τα αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην ΕΕ επιτρέπεται να εκπέμπουν 95 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο.

Η Επιτροπή, όμως, επιθυμεί να μειωθεί αυτό το όριο κατά 55% έως το 2030 και να φτάσει στα μηδέν γραμμάρια το 2035.

Τα φορτηγά, για τα οποία επιτρέπονται εκπομπές 147 γρ/χλμ, θα αντιμετωπίσουν μείωση κατά 50% έως το 2030 – θα πρέπει όμως μέχρι το 2035 να μην εκπέμπουν καθόλου ρύπους.

Διαβάστε τη συνέχεια του κειμένου στο newsauto