Την αντίθεσή της στην κοινωνικοποίηση του 50% του κόστους διασύνδεσης με το δίκτυο μεταφοράς όλων των νέων έργων παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, εκφράζει η Ένωση Βιομηχανικών Καταναλωτών κλιμακώνοντας τις αντιρρήσεις της ως προς το θέμα που έχει ανακύψει μεταξύ ΡΑΑΕΥ και ΑΔΜΗΕ.

Αφορμή για την κόντρα που έχει ξεσπάσει είναι περσινή νομοθετική ρύθμιση του ΥΠΕΝ (άρθρο 139 Ν 5037/2023), με την οποία τα ιδιωτικά έργα επιδοτούνται για το 50% του κόστους σύνδεσης με το δίκτυο μεταφοράς.

Η Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων Ενέργειας και Υδάτων προτείνει τα συγκεκριμένα έργα (ΑΠΕ, αποθήκευσης, θερμικές μονάδες κ.α), να μην αποζημιώνονται με βάση το Μεσοσταθμικό Κόστος Κεφαλαίου (WACC) αλλά οι δαπάνες αυτές να καταχωρούνται σε ένα διακριτό κωδικό ώστε το έσοδο του ΑΔΜΗΕ για τις δαπάνες αυτές να υπολογίζεται όχι βάσει του υψηλού WACC, αλλά με χαμηλότερο συντελεστή, αντίστοιχο του κόστους δανεισμού του Διαχειριστή.

Η άποψη αυτή βρίσκει αντίθετο τον ΑΔΜΗΕ, ο οποίος σε πρόσφατο ενημερωτικό σημείωμα, χαρακτηρίζει αμελητέα την αύξηση των Χρεώσεων Χρήσης Συστήματος (ΧΧΣ) στους λογαριασμούς ρεύματος από την επέκταση του ηλεκτρικού δικτύου, η οποία κρίνεται απαραίτητη για την ενεργειακή μετάβαση της χώρας. Όπως αναφέρει, η αύξηση αυτή δεν συμβαίνει επειδή ο ΑΔΜΗΕ αυξάνει τα τέλη, αλλά επειδή πραγματοποιούνται επενδύσεις απολύτως απαραίτητες για την ανάπτυξη του συστήματος.

Ο πρόεδρος της ΕΒΙΚΕΝ Αντώνης Κοντολέων αναφερόμενος στη συζήτηση που αναπτύσσεται ως προς την ορθότητα της νομοθετικής ρύθμισης που αφορά την κοινωνικοποίηση του 50%, σημειώνει ότι το υπουργείο χρειάζεται να  την επανεξετάσει. Η  Ένωση όπως αναφέρει, στηρίζει την ανάπτυξη των ΑΠΕ στη χώρα μας όχι επειδή θα μειώσουν το τελικό κόστος ενέργειας, κάτι που μένει να αποδειχθεί, αλλά επειδή έτσι μειώνεται το ανθρακικό αποτύπωμα στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας στην χώρα μας, γεγονός που αποτελεί εθνικό στόχο και υποχρέωση της χώρας μας. Πλην όμως επειδή τα εν λόγω έργα είναι ιδιωτικά  απαιτείται να υπάρχει απόλυτη διαφάνεια και σεβασμός στους κανόνες που διέπουν κάθε επιδότηση που δίδεται σε αυτά.

Θεωρούμε, όπως τονίζει ότι έχει υποτιμηθεί η επίπτωση σε βάθος χρόνου στον απλό καταναλωτή καθώς τα κόστη αυτά δεν είναι εφάπαξ αλλά συνεχώς θα προστίθενται νέα (στόχοι ΕΣΕΚ, υπεράκτια αιολικά, αποθήκευση), πλέον του κόστους διασύνδεσης των νησιών τα οποία πράγματι είναι  έργα εθνικής σημασίας.

Για το θέμα έχει ενημερωθεί από την ΡΑΑΕΥ και η πολιτική ηγεσία του υπουργείο ενώ επίκεινται συνάντηση μεταξύ της Ρυθμιστικής Αρχής και του Γενικού Γραμματέα Ενέργειας κ. Αριστοτέλη Αϊβαλιώτη.

Διαβάστε ακόμη

Golden Visa: Στις €800.000 για Αττική, Θεσσαλονίκη και μεγάλα νησιά

Αεροπορικές: Με σχεδόν 27 εκατ. θέσεις αυξάνουν 10% τις πτήσεις για Ελλάδα τη θερινή σεζόν 2024

Τιμ Μπέρνερς Λι: Τι προβλέπει ο «πατέρας» του Παγκόσμιου Ιστού για το μέλλον της τεχνολογίας

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ