Στον 25ο διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision, η Ελλάδα αποφάσισε να κάνει «Ωτοστόπ», με την Άννα Βίσση στο… τιμόνι. Το τραγούδι, με τη χαρούμενη μελωδία και την μελετημένη επανάληψη της λέξης «ωτοστόπ» 37 φορές, κατάφερε να κατακτήσει την 13η θέση.

Το πιθανότερο, όλα τα παραπάνω να μη γνώριζε γλάρος που αποφάσισε και εκείνος να ακολουθήσει το παράδειγμα της Ελληνοκύπριας τραγουδίστριας, κάνοντας… ωτοστόπ σε απορριμματοφόρο και διανύοντας απόσταση περίπου 130 χλμ. για να βρει τροφή. Το σίγουρο είναι ότι δεν μπήκε ούτε εκείνος στη δεκάδα, αλλά βγήκε νικητής στη μάχη με την πείνα.

Την περιπέτεια του γλάρου κατέγραψαν ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Σαν Χοσέ των ΗΠΑ, οι οποίοι παρατήρησαν τη διαδρομή που διένυσε ανοιχτά του Σαν Φρανσίσκο.

Στο πτηνό είχε προηγουμένως τοποθετηθεί GPS σε μέγεθος σπιρτόκουτου με σκοπό να μελετηθεί η συμπεριφορά του. Αυτή, λοιπόν, που επρόκειτο να είναι μία συνηθισμένη καταγραφή, αποδείχθηκε ιδιαίτερα αποκαλυπτική, αφού ο γλάρος επί δύο διαδοχικές ημέρες επιβιβάστηκε σε απορριμματοφόρο για να φτάσει στον προορισμό του, που δεν ήταν άλλος από μία χωματερή.

Αναλυτικότερα, το πτηνό ανέβηκε στο όχημα, διέσχισε αυτοκινητοδρόμους, πέρασε μία γέφυρα και κατέληξε σε ένα κέντρο κομποστοποίησης κοντά στο Μοντέστο.

Μάλιστα, πέρασε τη νύχτα του στο χώρο υγειονομικής ταφής, πριν επιστρέψει πετώντας στην αποικία του. Ικανοποιημένος, πιθανώς, από το λουκούλλειο γεύμα του, επανήλθε την επομένη στο χώρο με τον ίδιο τρόπο.

Τα ευρήματα, τα οποία δημοσιεύθηκαν στο επιστημονικό περιοδικό BioOne, είναι τα πρώτα σχετικά με  ωτοστόπ γλάρου, με τον Σκοτ Σάφερ, καθηγητή Βιολογίας στο Πανεπιστήμιο Σαν Χοσέ κι εκ των ερευνητών, να δηλώνει στο τοπικό δίκτυο Sfgate: «Δεν έχω δει αυτή τη συμπεριφορά σε κανένα άλλο είδος που έχω μελετήσει».

Μιλώντας στο Axios, η Μέγκαν Τσιμίνο, ερευνήτρια στο Ινστιτούτο Θαλάσσιων Επιστημών του UC Santa Cruz και επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης, χαρακτήρισε το περιστατικό «εκπληκτικό και κωμικό», σε τέτοιο βαθμό «που θέλαμε να εξετάσουμε προσεκτικά τη συμπεριφορά αυτού του ενός ατόμου για να καταλάβουμε πώς συνέβη αυτό».

Μολονότι το ταξίδι με το φορτηγό κομποστοποίησης ήταν αρκετά ασυνήθιστο, αποδεικνύει ότι τα πτηνά προσαρμόζονται εύκολα σύμφωνα με τη διαθεσιμότητα τροφής.

Τη στιγμή δε, που μειώνεται η λεία τους από θαλάσσης εξαιτίας της ρύπανσης και της διαταραχής του θαλάσσιου οικοσυστήματος από την κλιματική αλλαγή, τα πτηνά περνούν περισσότερο χρόνο αναζητώντας τροφή στην ξηρά.

Ερωτήματα προκύπτουν σχετικά με τη συχνότητα με την οποία οι γλάροι μπορεί να εκμεταλλεύονται τα ανθρώπινα δίκτυα μεταφορών για να φτάσουν σε αξιόπιστες πηγές τροφής.

Επιπλέον, αποδεικνύεται η ικανότητά τους να θυμούνται τις πηγές τροφής, αν και τα υπολείμματα που εντοπίζουν σε χωματερές μπορεί να αποτελέσουν πρόβλημα για τα πτηνά, καθώς δεν αποκλείεται να τα εκθέσουν σε μολυσματικές ουσίες, μικροπλαστικά, παθογόνους μικροοργανισμούς.

Αν και οι βόλτες με τα απορριμματοφόρα μοιάζουν τυχαίες, η επανάληψή τους υποδηλώνει ότι οι γλάροι μπορεί να στρέφονται όλο και περισσότερο σε τακτικές αστικής τροφοληψίας, εφόσον δεν έχουν άλλες επιλογές.

Μπορεί να θεωρούνται ενοχλητικοί, αλλά η συμπεριφορά τους αποκαλύπτει πολλά για την περιβαλλοντική υγεία στις παράκτιες περιοχές και η προσαρμοστικότητά τους τους καθιστά αποτελεσματικούς δείκτες των αλλαγών στα ωκεάνια και παράκτια οικοσυστήματα.

Διαβάστε ακόμη

UBS: Δευτερογενείς οι επιπτώσεις στην ελληνική ανάπτυξη από τους δασμούς Τραμπ

Deutsche Bank: Οι 5 λόγοι πίσω από το ράλι και το ιστορικό υψηλό του bitcoin (γραφήματα)

Emma Navarro: Το νέο αστέρι του τένις είναι κόρη δισεκατομμυριούχου και ξέρει πώς παίζεται το παιχνίδι

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα