Ο διευθύνων σύμβουλος της  γερμανική εταιρεία κοινής ωφέλειας EON SE, Λέοναρντ Μπίρνμπαουμ, κάλεσε τη γερμανική κυβέρνηση να επιβραδύνει την επέκταση της αιολικής και της ηλιακής ενέργειας, υποστηρίζοντας ότι τα δίκτυα μεταφοράς έχουν φτάσει στα φυσικά τους όρια. Σε συνέντευξη στη Sueddeutsche Zeitung, προειδοποίησε ότι η υπερφόρτωση των δικτύων οδηγεί σε αυξημένο κόστος για τα νοικοκυριά, καθώς οι διαχειριστές καταβάλλουν αποζημιώσεις σε μονάδες ΑΠΕ που αναγκάζονται να διακόψουν την παραγωγή τους.

Ο Μπίρνμπαουμ τόνισε ότι οι ΑΠΕ έχουν ήδη κερδίσει το στοίχημα, καλύπτοντας πάνω από το 60% της ηλεκτροπαραγωγής στη Γερμανία, ωστόσο υποστήριξε πως δεν έχει νόημα να συνεχιστεί η επιδότηση επιπλέον ισχύος όταν «μια ακόμη ανεμογεννήτρια προσθέτει κόστος αλλά ελάχιστο όφελος». Η ζήτηση ενέργειας στην Ευρώπη, όπως σημείωσε, παραμένει στάσιμη εδώ και χρόνια, αντίθετα με όσα προέβλεπαν τα σενάρια της ηλεκτροκίνησης.

Συμφόρηση δικτύου και κόστος δισεκατομμυρίων

Η EON, ως ένας από τους μεγαλύτερους διαχειριστές δικτύων στην Ευρώπη, βρίσκεται στο επίκεντρο της μετάβασης στην καθαρή ενέργεια. Η συμφόρηση στα δίκτυα και οι καθυστερήσεις στη σύνδεση εργοστασίων δημιουργούν σοβαρά προβλήματα. Τα κόστη περικοπών παραγωγής ΑΠΕ ξεπερνούν πλέον τα δισεκατομμύρια, ενώ η βιομηχανία δυσκολεύεται να εξασφαλίσει έγκαιρη πρόσβαση σε ηλεκτρικό ρεύμα.

Ο CEO προβλέπει πτώση τιμών ηλεκτρισμού και φυσικού αερίου το 2026 —με τη βοήθεια κρατικών επιδοτήσεων στα τέλη δικτύου— αλλά προειδοποιεί ότι χωρίς αλλαγές πολιτικής το σύστημα δεν θα είναι βιώσιμο ούτε ανταγωνιστικό για τη γερμανική βιομηχανία.

Εξάρτηση από ορυκτά καύσιμα μετά το κλείσιμο των πυρηνικών

Παρά τη μαζική αύξηση των ΑΠΕ, η Γερμανία εξακολουθεί να βασίζεται στον άνθρακα και το φυσικό αέριο για να καλύψει κενά στην παραγωγή, ειδικά όταν πέφτει η αιολική ή ηλιακή ισχύς. Η εξάρτηση αυτή εντάθηκε μετά το οριστικό κλείσιμο των πυρηνικών σταθμών το 2023.

Η κυβέρνηση σχεδιάζει διαγωνισμό για την κατασκευή νέων μονάδων φυσικού αερίου, που θα αντικαταστήσουν τους σταθμούς άνθρακα που αποσύρονται από το δίκτυο — ένα σαφές σημάδι ότι η ενεργειακή μετάβαση βρίσκεται σε κρίσιμο σημείο καμπής.

Διαβάστε ακόμη

Αυτοκινητόδρομος Πάτρα–Πύργος: Παραδίδεται στην κυκλοφορία στις 4 Δεκεμβρίου

Καστέλλι: Ενα αεροδρόμιο από το… μέλλον που απογειώνει τον τουρισμό (pics)

Το RRF κλείνει τον κύκλο του: Πώς η Άμυνα γίνεται ο νέος μοχλός πιστωτικής επέκτασης

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα