Κάτι κινείται…προς θετική κατεύθυνση όσον αφορά το σχέδιο δημιουργίας του Μητροπολιτικού Ποδηλατόδρομου και ειδικότερα του Βόρειου Σκέλους του για τη διαδρομή «Γκάζι-Κηφισιά».

Τούτο προκύπτει από τον διαγωνισμό που έβγαλε στον αέρα χθες το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας με στόχο την επικαιροποίηση των μελετών και την προώθηση της υλοποίησης του έργου.

Συγκεκριμένα, ο διαγωνισμός αφορά στην παροχή υπηρεσιών «για την υποστήριξη της Δ/νσης Μελετών και Έργων Αστικών Αναπλάσεων (ΔΜΕΑΑ) του ΥΠΕΝ για την επικαιροποίηση του διαθέσιμου υλικού και μελετών για την προώθηση της υλοποίησης του έργου σχετικά με το Μητροπολιτικό Ποδηλατόδρομο – Βόρειο Σκέλος Γκάζι-Κηφισιά».

Η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης ανέρχεται στο ποσό των 136.707,57 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24%), φορέας χρηματοδότησης είναι το Πράσινο Ταμείο και κριτήριο κατακύρωσης η πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά με βάση τη βέλτιστη σχέση ποιότητας-τιμής.

Οι προσφορές μπορούν να υποβάλλονται από τους ενδιαφερόμενους ηλεκτρονικά, μέσω του ΕΣΗΔΗΣ, μέχρι την καταληκτική ημερομηνία που είναι η Δευτέρα 6 Δεκεμβρίου, ενώ η διενέργεια του διαγωνισμού θα γίνει την Παρασκευή 12 Δεκεμβρίου.

Τι προβλέπει το project

Η διαδρομή Γκάζι-Κηφισιά αποτελεί το ένα από τα δύο σκέλη των νέων ποδηλατοδρόμων, την κατασκευή των οποίων είχε ανακοινώσει το ΥΠΕΝ τον Ιούνιο του 2020.

Ο συγκεκριμένος άξονας από την Αθήνα μέχρι την Κηφισιά έχει μακρά ιστορία καθώς ξεκίνησε να σχεδιάζεται πριν 13 ολόκληρα χρόνια, αλλά…έμεινε στα σχέδια. Ειδικότερα, εξαγγέλθηκε το 2008 από το τότε ΥΠΕΧΩΔΕ, ως τμήμα του πρώτου Μητροπολιτικού Ποδηλατόδρομου της χώρας, εκ του οποίου υλοποιήθηκε μόνο το νότιο τμήμα, μήκους 11 χλμ από το Θησείο έως το Φάληρο.

Με βάση τις εξαγγελίες προ διετίας, ο ποδηλατοδρόμος Γκάζι-Κηφισιά θα έχει μήκος 17,8 χιλιομέτρων και θα διέρχεται από τους Δήμους Αθηναίων, Νέας Ιωνίας, Νέου Ηρακλείου, Αμαρουσίου και Κηφισιάς.

Η αφετηρία του θα είναι από την οδό Ερμού, στην πλατεία Αγίων Ασωμάτων και θα ακολουθεί τις οδούς Αθηνάς, 3ης Σεπτεμβρίου, Αγίου Μελετίου και Φωκίωνος Νέγρη, ενώ μέσω διακλαδώσεων θα φθάνει στα Πατήσια και στη Ριζούπολη και από εκεί στη λεωφόρο Ηρακλείου και στην οδό Αβέρωφ.

Στη συνέχεια θα ακολουθεί πορεία παράλληλη με τις γραμμές του ΗΣΑΠ μέχρι το σταθμό Νέας Ιωνίας και μέσω διακλαδώσεων θα φτάνει στο σταθμό Νέου Ηρακλείου, ενώ θα συνεχίζει και πάλι παράλληλα με τις γραμμές του Ηλεκτρικού για να καταλήξει στην οδό Τατοΐου στην Κηφισιά. Ο κατ εκτίμηση προϋπολογισμός του έργου το 2020 ήταν περίπου 7 εκατ. ευρώ.

Το δεύτερο σκέλος αφορούσε τη διαδρομή Ευαγγελισμός-Κατεχάκη, μήκους 10 χλμ., εκ των οποίων τα 4 χλμ (στην Πολυτεχνειούπολη) έχουν ολοκληρωθεί.

Οι δύο αυτοί άξονες εντάσσονταν στο «Μητροπολιτικό Δίκτυο Ποδηλάτου», το οποίο είχε συμπεριληφθεί στο Ρυθμιστικό της Αττικής το 2014, χωρίς περαιτέρω συνέχεια.

Το 2019 το «Μητροπολιτικό Δίκτυο Ποδηλάτου» ανακοινώθηκε και από την Περιφέρεια Αττικής, προβλέποντας τη δημιουργία ποδηλατοδρόμων συνολικού μήκους 226 χλμ. με τρεις μεγάλους άξονες: Μετρό Κατεχάκη- Γουδί- Πολυτεχνειούπολη-Πανεπιστημιούπολη- Ιλίσια-Ευαγγελισμός, Γκάζι-Φάληρο, Πάρκο Τρίτση-Σούνιο.

Πάντως, τον περασμένο Ιούνιο σε εκδήλωση για την ανάπλαση του παραλιακού μετώπου η κυβέρνηση ανήγγειλε την κατασκευή του Μητροπολιτικού Δικτύου Ποδηλάτου στην Αττική, συνολικού μήκους άνω των 100 χλμ.

Στην εκδήλωση, και στο πλαίσιο του κυβερνητικού Σχεδίου «Ελλάδα 2.0», ο Πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης είχε αναφερθεί στη σύνδεση, μέσω ποδηλατόδρομου, του σταθμού Μετρό στην Κατεχάκη με την Πανεπιστημιούπολη και την Πολυτεχνειούπολη, και στον σχεδιασμό επέκτασης αυτού του άξονα προς το Καλλιμάρμαρο και το κέντρο της Αθήνας, ώστε να συνδεθεί τελικά με τον ποδηλατόδρομο Κηφισιά – Φάληρο, συνολικού μήκους 27 χιλιομέτρων (μέσω της κατασκευής του τμήματος Γκάζι-Κηφισιά).